1.201 visninger
|
Oprettet:
Indadvendte øjenvipper {{forumTopicSubject}}
Har nogle af Jer oplevet at Jeres føl er født med indadvendte øjenvipper?
Jeg har lige googlet det, og så vidt jeg kan se kan det kun løses ved en mindre operation, hvor der samtidig lægges et sting, der "løfter" øjenlåget fra øjer, så de ikke kan gå ind i øjet og genere.
Der står også, at det går enormt hurtigt med, at hornhinden ødelægges, hvis der ikke gribes ind.
Jeg har lige nu et føl, som jeg tror har dette problem - dyrlægen kommer i formiddag, men ville gerne høre om nogle af Jer der ude har oplevet det samme og hvad løsningen på det blev?
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 5.957
feb 2010
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 220
Lille Paris fik jo i efteråret et lille føl, som havde samme problem. Desværre troede jeg at vi selv kunne løse det ved at rense øjet i saltvand og ellers holde øjenvipperne tørre, men det gik så hurtigt, og lige plludselig var hornhinden helt lys.
Men men, så slemt er det ikke (endnu) ved den lille ny. Har heller ikke oplevet det før, men så lige to på et år
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 5.957
Men mange hunde der har det i svag grad, får bare tilbagevendende cornea sår der så behandles går væk og kommer igen, indtil en dyrlæge fanger at der er tale om entropion.
Var det andet føl også for tidligt født?
feb 2010
feb 2010
Indadvendte øjenvipper