{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Røde heste = temperement? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg tænkte, om der findes der nogen forskning på, om at røde heste har mere temperement - er mere tændte - end andre heste?

Jeg ved godt at der findes røde heste, der absolut ikke er tændte. Men jeg tænkte at inden for den samme race, kunne der måske forekomme flere tændte heste blandt de røde end blandt dem, med andre farver?

Mit eget "studie" er en fuldblodshoppe, der havde fået 8 føl, hvoraf de 3 var røde. De tre røde afkom var alle vævere, mens ingen af de andre var vævere.

Er det bare et tilfælde? Eller er der noget om snakken, at røde heste er mere tændte?

(",)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røde heste = temperement?
  • #1   14. jun 2012 Har haft 2 har 1 nu Ualmindelige rolige

  • #2   14. jun 2012 ALLE de heste som jeg har haft med at gøre der var røde har været yderst fornuftige...

    havde en 75% araber (Hollandsk sportspony) og han var frisk men yderst samarbejdsvillig
    en ponybl. på 148 hoppe SUPER cool
    4 Fuldblod af "star"linien alle super gode og rolige.
    tinker/welsh cob bl. EXTREMT cool

    Shetlændere, haflingere, welsh, blandinger osv osv.... Har aldrig haft nogle det var mere tændte...

    Jo et enkelt tilfælde, men er sikker på at det var grundet tidligere oplevelser... En shetlænder welsh der blev SÅ gal når hun fik føl at det kun var min far og jeg der kunne håndtere hende....


  • #3   14. jun 2012 Ja, jeg har haft mere flere farver heste at gøre, og har absolut intet i mine oplevelser der får mig til at tro det.
    Skulle jeg lave statistik så skulle jeg sige at de brune var mere varme end andre farver, meeen, det har nu vist mere været racerne/typerne af hest end så meget andet smiley


  • #4   17. jun 2012 Min ejen røde hoppe er super fornuftig i hovedet!
    Hun er næsten 50% fuldblod, men er super god!
    Der er små børn på 8-10 år som har stiglet, redet og i det hele taget bare håndteret hende, og hun er så god som dagen er lang. Hun har - på grund af tidligere oplevelser - problemer med heste der kommer imod hende, men alle de andre problemer hun havde da jeg fik hende er ordnet, og hun elsker mennesker! Hun er godt nok fører hoppe ude på folden, men er ikke bitchet, hun er sød og har aldrig set hende sparke eller bide andre (Hun ser bare sur ud xD )
    Har også før hørt at specielt røde hopper er stride, men det er ikke min mening. Kender en masse andre farvede heste/ponyer som er varme i hovedet. Som Eva K også skriver, så kender jeg også flest brune heste som er varme i hovedet, men da der jo er flest brune heste i verden er det jo også klart..
    Synes ikke der er noget specielt temprement ved nogle farve smiley


  • #6   19. jun 2012 Jeg ved at der er en videnskabelig undersøgelse, der har linket aggressivitet med mængden af melanin.. :o)

  • #7   19. jun 2012 Hov, hos hunde! Det glemte jeg lige at skrive.. Kender ikke til et lignende studie hos andre dyrearter :o)

Kommentér på:
Røde heste = temperement?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce