{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.176 visninger | Oprettet:

Røde heste {{forumTopicSubject}}

Kan det passe at røde heste ikke er så eftertraktede som alle andre heste. Jeg har mødt to hestekyndige der mener ,at en flok lige gode heste med en rød hest i, der er til salg, vil det altid være den røde hest der står tilbage .Jeg har en veninde der ligefrem er ked af at have fået en rød føl. Hvad er din mening om røde heste, hvad er din favorit i hestefarve.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røde heste
  • #1   10. aug 2011 Jeg syntes hestens farve er ligegyldig, self foretrækker man en farve frem for en anden, men jeg ville absolut, kigge på heste der virkede interresante, tage ud og prøve, og finde ud af hvad for en jeg syntes jeg klingede bedst med, også ville jeg egentlig bare være ligeglad med farven, bare kemien passede mellem hest og rytter smiley

  • #3   10. aug 2011 Jeg synes røde heste er super fine! (: Men er der ikke noget med at røde heste er mere hidsige, eller er det blot en skrøne?

    Jeg kan virkelig godt lide den musegrå farve, den er fantastisk! (:


  • #4   10. aug 2011 Malle, tror bare det er en skrøne smiley

  • #5   10. aug 2011 Jeg er en af dem der ikke kan lide røde heste.
    personlighedsmæssigt er de jo lige så søde og gode som andre heste men deres ydre er bare så kedeligt.

    Hvis en hest skal være rød så det er flot i mine øjne skal den være kobber farvet (ikke bare sådan kedelig rød) eller også skal den være leverrød, eller med lys man og hale
    Men så er den jo heller ikke rød igen heeh...

    Jeg ville aldrig foretrække og købe en rød hest og det ville nok også være det sidste jeg kiggede efter.


  • #6   10. aug 2011 Jeg må indrømme at jeg rystede lidt på hovedet da en af de "kloge" hoveder i stalden mente at alle røde heste var mere hidsige end andre! x)

  • #7   10. aug 2011 Jeg ELSKER røde heste, syntes de er vildt flotte og super lækre... så hvrofor de skulle være mindre værd og være dem der er efterladt forstår jeg ikke

  • #8   10. aug 2011 Jeg vil rigtig gerne have en rød eller en brogede hest.
    Synes de er rigtig flotte også er der ikke så mange af dem ligesom der er med brune og sorte smiley


  • #9   10. aug 2011 farven har intet at sige, ridemæssigt.
    så synes det er noget pladder, at man kan finde på at vælge efter farve.


  • #10   10. aug 2011 og den eneste grundt til jeg ikke kan lide røde heste er jeg syntes rød er en grim farve... Såvel som orange...
    jeg kan ikke tage disse farver og alt der har disse farver er i mine øjne grimt.


  • #11   10. aug 2011 Personligt er røde heste ikke noget for mig, lige sådan med brune heste. smiley

    Jeg fortrækker helt sikkert hvide, sorte, buckskin, og hvide med pearl/champange gen. smiley
    Dog må jeg lige indrømme, at jeg har smask forelsket mig i en spansk RØD hoppe. Men hun er virkelig også WOW, men det er også lige så meget hendes bygning, udsende (hun har en vidunderlig udstråling, og en helt speciel farve), og hendes afstamning jeg har forelsket mig i. smiley


  • #12   11. aug 2011 Jeg synes at røde heste oftest har en fantastisk udstråling og ser super lækre ud!!! -især hvis deres pels er glansfuld og de har nogle hvide sokker og aftegn smiley

    Mht. skrønen om temperamentet, er det lige så dumt og usandt som det lyder smiley Min røde Souvenir er 6 år gammel og langt mere fornuftig end hendes brune storebror!


  • #13   11. aug 2011 Rider en rød tinker så det er ikke et problem for mig smiley En fuks fx er da en smuk farve pænere end de fleste brune i hvert fald hvis man spørger mig smiley

  • #14   11. aug 2011 Jeg godt lide røde heste, men vigtigste for mig hvordan de er i hovde.

    Line P - Enghavegaard..
    Er du galt en skønhed den første, smuk smuk, helt forelske hehe


  • #15   11. aug 2011 Jeg syntes at røde heste er virkelig flotte, og jeg har selv haft en rød hoppe.

    (link fjernet)


    men jeg kan også rigtig godt lide palominofarvet heste.
    De to farver er nok mine yndlings. smiley


  • #16   11. aug 2011 Jeg synes de er rigtig flotte og har da os tre røde heste pt smiley
    elsker mine røde dyr smiley


  • #17   11. aug 2011 Der går mange skrøner om røde heste..
    Fx. den med at enten er de total skøre i hovedet, og fuldstændig uridelige - eller at de har det varmeste sind, og er utrolig rare..

    Personligt kan jeg rigtig godt lide røde heste, jeg syntes den røde farve er i så mange rigtig flotte varianter. Og så syntes jeg også bare at røde heste for det meste har et utrolig specielt sind. Og selv arbejder jeg også med en utrolig spiciel bette rød shetter :-)..

    Jeg har intet imod de røde dyr..


  • #18   11. aug 2011 Jeg har mødt rigtig mange mennesker som synes at røde heste var grimme, syge i hovdet eller så havde personerne den mening at alle røde heste var fuldstændig forkert sat sammen i kroppen! :s
    Jeg synes at røde heste er flotte, da de meget let kan skille sig ud i farven!
    Personligt kan jeg ikke særlig godt lide brune heste da de for mig ser alt for almindelige og kedelige ud!


  • #21   11. aug 2011 Jeg har aldrig valgt en hest for farvens skyld, men elsker røde heste - især med blis og evt. sokker :o)

  • #22   11. aug 2011 Jeg ved ikke om det er sådan. Jeg har aldrig valgt en hest efter farven, hvilket man jo tydeligt kan se, hvis man ser Tupsi, den farve hun har, ville de fleste have gået udenom. Men vil sige, mange folk tager efter farven på en hest, desværre. Meget ligesom omkring os mennesker, folk siger at de tager efter det indre, men alligevel er der rigtig mange, der ikke ville gå hen til en mindre køn person, hvis i kan se hvad jeg mener (-: Og vil nu altså også sige at det med at rødhårede heste er en skrøne (-: Vidst bare en der tror at man kan samle en hest med et menneske, for der siger man jo også, at rødhårede er mere hidsige end folk med andre hårfarver, men det har vidst noget med generne i farven at gøre, ved ikke om det er sådan med heste, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg kender mange røde heste, som er ligeså rolige (-:

  • #24   11. aug 2011 Ewitter: det er anderledes med mennesker - Det ydre der tænder, det indre der tæller eller noget i den retning ihvertfald smiley

    fordi man kan jo ikke have en kæreste som man ikke tænder på, men samtidig nytter det ikke noget han er over lækker også er et svin.


  • #25   11. aug 2011 Jeg elsker virkelig røde heste.. Og sorte!! Jeg synes simpelthen, at de er så flotte! De fleste omkring mig siger, at de aldrig kunne finde på at købe en rød hest.. Forstår dem ikke... Men hver sin smag jo! smiley

  • #26   11. aug 2011 Jeg synes farven brun er alt for kedelig at kigge på. Brogede og røde er klart mine favoritter og dem man først observerer når man kigger på en mark når solen er på smiley

  • #27   11. aug 2011 Tjae, synes ikke man kan sige at ALLE røde heste er kedelige, det har jeg også en del med udstråling og "charme" at gøre.. (efter min mening..)
    Jeg har selv en "rød" hest - med lys man og hale... hehe, men ja, det er jo heller ikke rigtig rød smiley


  • #28   11. aug 2011 Jeg har en rød hest.. En rød oldenborg... meget uheldigt for mig..
    Han bliver pga. farvediskrimination ikke kåret i DOA.

    men som man siger om rødhåret mennesker, røde heste er tit hidsige. smiley
    Er nu ikke sikker på det passer altid.


    Da jeg gik efter hest, var der ét krav, eftersom jeg gik efter en 3års. en Skimmel eller broget hest... hvad fik jeg, en lækkerbisken af en rød hingst.


  • #29   11. aug 2011 "en flok lige gode heste med en rød hest i, der er til salg, vil det altid være den røde hest der står tilbage"

    Hvis det eneste der adskiller hestene er farven, så kommer det vel an på farvepræferencen hos køberen hvad der står tilbage. Men det skal nok passe at rød er en smule mindre populært - sådan kan det hurtigt gå når der er så mange heste med den farve. Mange vil gerne have en hest der på en-eller-anden måde skiller sig ud.

    Jeg sætter i hvert fald pris på at min hest (palomino) skiller sig ud ude på marken, for så er hun nem at kende - hun er dog købt PÅ TRODS af at jeg aldrig skulle have en lys hest (de er svære at holde rene og alt det der). Hun er købt 100% pga hendes temperament.

    Vi har mange brunsorte der hvor hun står, og ejerne kan hellere ikke se hvem der er hvem før de kommer helt tæt på. Jeg kan til gengæld se min på flere kilometers afstand.

    Selv synes jeg at rødbrogede heste er møghamrende flotte. Jeg er også vild med kobberrød og rødblak, men ja, der er også mange kedelige røde farver, synes jeg.


  • #30   11. aug 2011 Det siges at røde hopper med en hvivel lige midt i panden er skøre.. Men jeg tror ikke på det..

    Men kan ikke forstå hvorfor de skulle stå tilbage jeg tager også kun efter om hest og rytter passer sammen smiley


  • #31   11. aug 2011 Hestes tempraman er efter min mening ejerens omgang med hesten der styrer dens tempraman en hest får ,og ikke dens farven. Jeg har haft ungheste her i stalden der er helt ustyrlig og efter en uges daglig omgang med dem er de fromme som et lam.

  • #34   11. aug 2011 Jeg vælger hesten ud fra dens personlighed og hvordan mig og hesten macher. og jeg er endt op med hele to røde skønheder. til trods for de kan minde om hinanden, har de hver deres rød. og derpå hver deres charme smiley ..
    elsker de røde skønheder.

    det eneste minus er at jeg langt mere oplever en hvis følsomhed på min røde hoppe end jeg har gjordt ellers, altså grimer og hovedtøj slider let på hendes fine hud og hår.


  • #35   11. aug 2011 Den rigtige hest, så er farven ligegyldig:)

    Vi har selv 4 røde heste, alle har en kæmpe personlighed og er dejlige nemme og rolige at arbejde med:)


  • #36   11. aug 2011 tjah, jeg elsker røde heste, og det var også en rød hest der endte med at tiltrække mig smiley
    Synes de er rigtig smukke, og synes ikke at farven har noget at gøre med, hvilken hest der udskiller sig ved en stævneplads. Det er helt klart hvordan den er bygget, hvor velredet den er, og om hest og rytter passer sammen.


  • #37   11. aug 2011 Har jeg godt nok aldrig hørt om. Hvis man kan lide hesten, så køber man den da :s

    Røde heste er super flotte, men også kendt for at være mere hidsige, men hvis man kan lide det, hvorfor så vælge en anden? :s


  • #38   11. aug 2011 jeg synes også røde heste er rigtig flotte, har også haft part på en rød hest. Jeg synes ikke han var særligt hissig smiley

    Dog har jeg en drøm om en sort hest, som er drømmefarven smiley


  • #39   11. aug 2011 Synes bestemt ikke at røde heste er mindre værd en andre pga. farven - jeg har selv en rød dv - synes i han er grim? http://www.hestegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=174966

    Der vil nok være lige så mange meninger omkring hestens farve, som der er hesteinteresserede. Jeg synes da også at nogle røde heste er mere kedelige i farven end andre, men jeg synes bestemt ikke man kan skære alle over en kam...


  • #40   11. aug 2011 Jeg er vild med bl.a. røde heste og er selv rødhåret....Og nej jeg er ikke spor hidsig smiley Nærmere tværtimod:)

  • #41   11. aug 2011 Line kunne jeg godt finde på hvis tiden og penge var der (=

  • #42   11. aug 2011 Den påstand har jeg aldrig hørt. Synes alle farver er smukke.

  • #43   11. aug 2011 ... og det med at de er hidsige er en skrøne x) og så vidt jeg har hørt, er det "røde heste med en blis og fire hvide sokker."
    Der kan selvfølgelig være noget sandhed i dén påstand, da man måske tidligere har indavlet hestene lidt for at opnå en bestemt farve med bestemte aftegn.
    Men det kan du jo også finde hos fx sorte heste og palominoer - altså, indavl.
    Min hest har i hv


  • #44   11. aug 2011 ... ups. Min hest har i hvert fald et meget fornuftigt temperament. Han er en DV, så selvfølgelig har han noget tænding, men det er ikke noget jeg har fremprovokeret.
    Tror hun heste er så hidsige som de er blevet gjort til.


  • #45   11. aug 2011 *kun

Kommentér på:
Røde heste

Annonce