Tyndt hest - føler mig stødt. {{forumTopicSubject}}
Min skønne travbamse viser ribben, han synes rigtig tynd og høre for det alt for mange gange på en uge af dem på gården.
Er lidt trist over det.
Han bliver ikke redet, er han ikke blevet de sidste 4 måneder da han er halt. Så han har ikke nogle muskler overhovedet! Man kan godt se hans ribben lidt ja, men lægger man håneden på ham kan man godt mærke et lag fedt.
Dyrlægen siger han har et stort flot skelet. Han fejler intet og dyrlægen har sagt god for maden, hvis han endelig tager på komme maven til at hænge ned af istedet for at dække for ribbenene.
Har andre sammen problem? Jeg synes selv min hest har det godt. Han er standardbred, ved ikke om det ligger til dem at være lidt tynde?
Hjælp hjælp, er ved at gå ud af mit gode skind når folk siger jeg har en meget tynd hest
Vrinsk fra Louise og Charlie.
feb 2004
Følger: 93 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 111 Svar: 630
men kender bestemt godt problemet og folk og deres bemærkninger
aug 2010
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 260
nov 2005
Følger: 42 Følgere: 36 Heste: 14 Emner: 7 Svar: 151
Et lille råd herfra
Jeg har været indenfor travverden i 20 år og travere er ikke typen som bliver ekstrem tykke men din dreng er undervægtig, i mine øjne ligner han én typisk traver med mavesår, og jeg ville helt klart prøve at give ham noget
Som hedder Gastrolar fra Blue Hors og give ham Condition Mix fra Spillers som hjælper med at give dem en bedre overlinie.. Han skal have rigeligt stråfoder og så er jeg sikker på at du sagtens kan få sul på ham trods han ikke bliver trænet.
Ovenstående har jeg selv brugt med stor succes så ved at de virker!
Det er aldrig rart at have en hest som er for tynd og slet ikke når folk bliver ved med at påpege noget man udemærket godt er klar over!
Mange heste har mavesår og de bliver bare ekstrem grimme og afpillede af det men der er heldigvis rigtig meget man kan gøre for at få det i orden igen, heldigvis:-)
sep 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 454
Er det dette : http://www.stald-direkte.dk/shop/blue-hors-gastrolar-2842p.html
Er det noget jeg skal give ham hver dag resten af livet så eller bare til han har taget på? Hvor lang tid holder sådan en spand? For den er godt nok lidt dyr
sep 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 454
(link fjernet)
Men har jeg forstået det korrekt at han kun skal have dette og intet andet? Ud over Gastrolar?
Ja undskyld spørgsmålene, er bare glad for jeg nu kan finde en løsning for at få lidt sul på ham og hvis du har styr på det er det jo tip top!
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.558
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Tyndt hest - føler mig stødt.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside