{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.168 visninger | Oprettet:

køb af Hest med mus i has bag {{forumTopicSubject}}

Jeg har forelsket mig i en hest, som har en mus i en has i det ene bagben. Den er undersøgt af knud jørgensen, og det er en super dejlig hest. Den er røngten gruppe 2. Jeg er ikke så museforskrækket, og kan få en super lækker hest til billige penge, men vil meget gerne høre om andres erfaringer. Jeg tænker at jeg vil have ansager til at lave en handelsundersøgelse på den og vurderer billederne, og få musen fjernet.

Derudover tænker med forsikring, vil de fleste forsikringer tage en klasse 2 røngten uden indvendinger? (den er ikke forsikret pt.)

Andres oplevelser eller råd modtages med kyshånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af Hest med mus i has bag
  • #1   10. jul 2012 Jeg har to veninder, der har købt hver deres unghest, som var opereret for mus smiley

Den enes hest fungere rigtigt fint, træningen skrider fuldstændigt planmæssigt, og den har (indtil videre) overhovedet ingen mén fra hverken den tidligere mus, eller operationen, da musen blev fjernet smiley

Den andens hest derimod, blev aflivet for et halvt års-tid siden, grundet arvævsdannelse efter operationen..

Om man tør løbe den risiko, er jo ens eget valg smiley - Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til forsikringen og få en snak med dem, og derefter tage stilling til, om det er en risiko du tør løbe smiley

/Simone

• #2   10. jul 2012 Det der er det vigtigste ved mus er om fragmenterne har løsnet sig. Jeg ved ikke lige ved gruppe 2 står for. Men få hestens dyrlæge til at sende billederne til Bo på ansager dyrhospital.
    Min hoppe solgte jeg nogle måneder tilbage med mus i 4 led. vi var med på kik til operationen. Hun er 100% go idag uden meen. Er fragmenterne løse kan de glide rundt i ledevæsken og skabe problemer som fx skrabe mod knoglerne så der påbegyndes slidgigt.
    Det er aldrig 100% sikkert om de must der ligger i en go gruppe løsner sig under belastning/ spark og leg på fold og ridebrug. Men ansager er rigtig gode!
    Et led koster vist 6500 og vist 2500 pr efterfølgende led + moms. Husk der kommer indlæggelse og efter mediciering med og boksro i 2-3 mdr med daglig gå ture efter nogle dage.

• #3   10. jul 2012 Har du økonomien i orden til operation og den fornødne tid-hvis dyrlægen anbefaler operation ville jeg klart gøre det. Forsikring er vist de færeste der tager ind. er hestenopereret kan der med dyrlæge attest muligvis laves særskilt forsikring der nok bare ikk medtager noget fra tidliger så som musen. kongeriget danmark og top dk kan jeg anbefale- kæresten brugte tryg. Ville personligt aldrig vælge codan til hest pga den omtale der var i medierne nogle år tilbage. de havde ihvertfald huller i deres policer så der kom "krig" ud af det

• #4   10. jul 2012 Jeg synes det er dumt at købe en hest der fejler noget, når man kan få en sund og rask til fine penge også..

• #5   10. jul 2012 Man skal ihvertfald kikke på mange og skrive ulæmper og forlæmper ned ved hver hest. Ikke vælge den første man ser.

• #6   10. jul 2012 Min gamle oldenborg havde en mus ved hasen. Hun var dengang 4 år og vi blev rådet af dyrlægen til at få den fjernet. For hvis den først begynder at genere så er det for sent.
    Den generede hende overhovedet ikke, men man kan aldrig vide om det bryder frem senere hen.
    Vi turde ikke tag chancen så vi fik hende opereret ved en kikkert operation og der var ingen problemer, samt vi fik en 100% ren hest.

• #7   10. jul 2012 Jeg ville personligt ikke købe en hest der på forhånd var noget "galt" med.
    Bekymringerne skal nok melde sig på et tidspunkt og jeg ville ikke købe mig til dem på forhånd.

Der er super mange heste til salg til rimelige penge for tiden, så jeg ville lede videre. Der er mange skønne brune øjne derude og nogen af dem skal nok sidde på en hest uden skader/småfej.l.

• #8   10. jul 2012 Det kommer an på om du er den 100% seriøse rytter, eller du er den der ikke tager ridningen så højt, hvis du er en seriøse så ville jeg ikke vælge en hest med mus, da der jo er chance for den ikke kommer sig hvis den skal under kniven ved dyrlægen, så vil jeg heller kigge efter en der er rask, men hvis du er en der ikke tager det så højt kan du da godt vælge hesten, og hvis den ikke kommer til at mærke noget til musen så er det jo bare super, og hvis den gør så har du da stadigvæk den hest du er forelsket i, men det store spørgsmål har du penge til det?

• #9   10. jul 2012 jo hesten er kun 4 år, og forventningerne til kommende hyp er min. M-klasser i dressur på C-plan, på sigt. De andre heste jeg har kigget på som har sagt mig noget, har ligget i en anden prisklasse, men så faldt jeg over denne her, som jeg egentligt har pengene til nu + en operation, men ellers er valget at blive ved med at spare også købe en hest uden fejl.

Derudover tænker jeg at enhver hest kan blive sparket på folden imorgen, også står man der, altså forstået på den måde at det at have hest altid er en gambling. Men hvis man køber en hest med mus, kan man få en kanon hest, som måske aldrig kommer til at få problemer, overhovedet.

Derudover sidder musen i hasen, i det ene bagben, som såvidt jeg har forstået er bedre end hvis den sidder i knæet, og at den ville kunne fjernes med en simpe kikkert operation.

• #10   10. jul 2012 Det er jo helt op til dig.
    Det er som du selv siger lidt af en gambling.

Personligt ville jeg ikke købe en hest der skulle direkte på operationsbordet for at kunne levere det niveau du drømmer om.

Mend et er som sagt kun dig der kan sige om du tør tage risikoen.

• #11   10. jul 2012 Husk nu på at mus kan gå i udbrud når som helst, og det er skide træls for når det først er igang, er det svært at operere væk(hvis man overhovedet kan)..

Vores gamle hest som nu er aflivet have hus i baghaserne i begge ben, han blev opereret, hvilken vi er så glade for at have gjort! kan kun anbefale dig at operere ham. Forresten blev han ikke aflivet grundet musene.

• #12   11. jul 2012 Det lyder som samme situation vi stod i, da vi fandt min dengang 4 års oldenborg.
    Hun var perfekt og det blev opdaget ved handelsundersøgelsen af hun havde en mus i hasen.
    Vi tog ingen chancer, så vi købte hende, og fik hende opereret med det samme.
    Havde siden hen aldrig nogle problemer og var glade for vi fik en 100 % ren hest uden nogen fejl eller mangler. Ud fra dyrlægens udsagn var hun stadig billig i købspris, selvom vi skulle bekoste operation.

Så hvis du har råd til operationen, så ville jeg ikke tvivle et sekund. Du får hesten billigere, og skal bekoste en operation på ca. 10.000, men er også sikker på du bagefter har en hest uden fejl.
    Hvis du køber en dyrere hest uden fejl nu, kan der jo også ske noget med den senere hen.

• #13   11. jul 2012 Helle A- Mine tanker præcis. Hesten stod før til omkring 75.000 og nu sælges den for omkring de 30.000 pga. Musen. (musen blev opdaget i røngten og derefter blev den sat ned i pris).- Så det er bestemt en super lækker hest.

Men bliver nødt til at hører med dyrlægen hvad risiko for arvæv og hans vurdering af musen.Det vil jeg have ansager til, da de har en masse erfaringer med mus og fjernelse af dem, og jeg har hørt en masse positivt om det i sager angående mus.

• #14   11. jul 2012 Ja, og så vil du stadig komme til at spare penge selvom du skal bekoste ca. 10.000 på en operation, for at få en fejlfri hest, fremfor en anden på ca 75.000 uden fejl nu..

Vi fik også af vide at ansager var gode, men pga. vi bor på sjælland ville det blive for besværligt at hun skulle derover og undersøges også, så vi fik det gjort på lanbohøjskolen her. Og har overhovedet ingen problemer haft med arvæv osv.
    Selvfølgelig kom der et lille ar, men intet man lagde mærke til og man kan massere på det for at det bliver mindre hårdt.

Men ja, hør dyrlægernes udsagn for hestens fremtid, de har jo trods alt stor viden omkring disse ting.også i forhold til hvor den præcist sidder osv.

Kommentér på:
køb af Hest med mus i has bag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce