{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Foder der styrker hove og træning? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle gule fans smiley

Jeg er den heldige ejer af - synes jeg - verdens dejligste fjordhest. Jeg har kun haft ham ca. 1,5 md., og han har tidligere gået som elevhest. Her var der ikke overvældende fokus på hovpleje og hans hove er ret følsomme og flosser en smule. Jeg har fået sko på ham og det har hjulpet en del, men nu tænker jeg så - finders der noget jeg kan fodre med, som styrker hovdannelsen?

Hvad foder I med som ikke feder for meget, men stadig er rigt på vitaminer, mineraler og er muskelopbyggende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder der styrker hove og træning?
  • #1   15. aug 2012 mine får biotin hver 3 måned. 3 måneders pause og så 3 måneders kur... det hjælper, det kan ses.

    min smed siger det er skidt at bruge fedt eller olie på hovene fordi så kan der ikke trænge vand ind i hovene, det sku være bedre at vand bade....

    men camilla har du erfaring med at hovene bliver gode af det??


  • #2   15. aug 2012 Jeg bruger Biotin til min der har meget svage hove, Og så bruger jeg osse noget muskel opbyggende foder der hedder Active, alt det blandet sammen med Fase II bruger jeg til min smiley

  • #3   15. aug 2012 Vores fik en periode biotin (Tror faktisk det hed Pep-biotin og dermed virkede hurtigere)

    Hovolie kan hurtigt udtøre hovene og forhindre at de kan ånde, jeg har haft langt bedre effekt med at bruge ganske almindelige solsikkeolie eller andet olie man bruger i madlavningen. Det holder hovene fine og fugtige samtidig med at hovene sagtens kan ånde. Der er billigt at købe og man kan bruge rigeligt at det uden at skulle bekymre sig om man får ramt benene på hesten også.


Kommentér på:
Foder der styrker hove og træning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce