{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

indfodet {{forumTopicSubject}}

heej alle sammen

jeg ville lige hører om der måske var nogle af jer der kunne hjælpe mig lidt med nogle gode idé smiley

jeg købte mig en ung hest her i sommers på 2 år, da jeg var ude og se hende kunne jeg godt se at du svingede ud med hendes venstre forben, så jeg var inde og læse lidt og hvad det kunne være der gjord det, og fik mig læst fra til at vis hesten satte foden korrekt, behøvede man ikke og have de store bekymringer så jeg besluttede mig for at købe hende.

man jeg sys at hun er begyndt ikke og sætte venstre forben helt korrekt sagde jeg med min smed og det da han var forbi den anden dag og han sagde at når hun nu snart skulle til og sætte flere muskler ville hun gå hen og blive indfodet.

så nu er mit spørgesmål til jer og i har noget erfaring og mere viden omkring indfodethed end jeg har og om der er noget jeg kan gøre for at minske det ??

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indfodet
  • #1   20. sep 2012 man kan kun "fikse" sådan noget ved godt smed arbejde.

men det er hestens første 6 mdr der er de vigtigste.
    men det er genrelt vigtigt at passe på unge.

hvis hesten står lige når den er lille så når bringen vokser vil den blive indfodet, den skal som føl og ung plag stå lidt ud ad så den vokser sig lige. bringen vokser jo over det dobbelt.

• #2   20. sep 2012 sko holder det lidt på plads, men den er jo ikke ret gammel

• #4   21. sep 2012 Jeg er ikke enig i at det kun er en smed der skal til. Sådan en fejlstilling starter oftes op skulderen. hvis der er her blokader kompenser hele benet på uhensigtsmassig måde.
    Blokader kan være i ledene som sådan (kiropraktor) eller i det øverste muskelvæv (massør) eller i de dybe vævsstruktur (kraniosakralterapeut)
    Blokaderne/skævheder kan opstå af sådan noget enkelt af at snubble, træd i et hul elller glid på folden.
    Musklerne og bindevævet trækker sig på et splitsekund sammen fo at undgå ydeliger skade i disse situationer men kan offte ikke fuldstandig give slip på det igen. derfor tager forvridninger og forstuvninger så meget længer tid til at hele som knoglebrud.
    så min anbefaling vil være en rigtig god smed i SAMARBEJDE med en KSterapeut (da denne kan forløse båd led OG væv)
    på denne måde kan du helt slippe for problemet i fremtiden (når det er forløsnet og rettet)

• #5   21. sep 2012 Man vil ikke kunne rette helt på det, da det var noget man skulle have gjort fra hun var føl. "Så skaden er sket".
    Men en smed vil nok kunne hjælpe lidt på.
    Akacia som jeg har inde på min profil, var indfodet på begge ben, det rettede smeden så godt han kunne, og gave hende sko på, for at hun ikke skulle slide for meget på hoven.

• #6   22. sep 2012 Mange tak for alle svarene smiley min smed er opmærksom på det.. men hensyn til sko skal hun da have det på vis det bliver nødvendigtig men da hun stadig er ret ung sys jeg os at det er for tidlig:-)

• #7   22. sep 2012 Hun er jo kun 2 år, så jeg synes det er for tidligt at smide sko på hende. Man kan jo sige at skaden er jo sket, og tror nok mest det ville gavne hende når hun skal igang med tilridning for der skal hun jo bruge bennet på en anden måde smiley

• #8   22. sep 2012 Ja det ved jeg godt smiley
    Vil få snakket med min smed når vi nærmer os forår om hun skal ha sko på:-)

Kommentér på:
indfodet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce