{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indfodet...
  • #1   11. aug 2009 aaaaaner det ikke ? (;

tvivler på der overhovedet er noget der hedder det? men kigger da lige med, det kan man vel kun blive klogere af x)

• #2   11. aug 2009 Mon ikke den så bare fransker lidt? smiley Behøver ikke have nogen betydning, men derfor er enhver skævhed jo et skøvt slid, men der er dælme heller ingen mennesker som er 100% raske smiley

• #3   11. aug 2009 Fransk benstilling betyder at hovene peger ud ad. Indfodet, det modsatte.

• #4   11. aug 2009 <b>Frejafin .</b>

Godt du skrev det... Der var jeg lige ved at gøre forvirringen total smiley

• #5   11. aug 2009 En indfodet hest er en hest hvor benene vender indaf - og ja, det kan have betydning. Både lidt betydning og stor betydning. Kontakt din dyrlæge.

• #6   11. aug 2009 Det kommer meget an på hvor slemt det er, ja. En indfodet hest er ofte tilbøjelig til at falde over sine egne ben - derudover kan der gå ud over sener og led, hvis det er meget slemt...

• #7   11. aug 2009 (link fjernet)
    Aya der er indfodet.
    Det har ingen betydning for hende overhovedet. Det ses slet ikke lige så straks hun er i bevægelse, men når hun står stille ses det oftest tydeligt, og på bagbenene er hun fransk (ses dog ikke rigtigt på dette billede), men det har heller ingen betydning for hende.

• #8   11. aug 2009 Min hest er en del indfodet, og det har ikke nogen betydning for ham... han trænes helt optimalt og vi tager på ingen måder højde for det.

• #9   11. aug 2009 Indfodede heste belaster sener og muskelvæv anderledes end heste der er normalt stillet på benene, derfor kan de fleste heste med fejl i benstilling ikke begå sig på højere niveau hvor det kræver at de er i en god grundform, ting som små volter og versader i dressur kan være frygtelige at lave for en hest der belaster forkert, ligeledes vil nedspringen fra et spring være lige så fatale, da den endnu engang har det med at belaste forkert.

^ få det tjekket, dog er de i de fleste tilfælde ikke noget man på forhånd kan sige om det vil få betydning eller ej.

- har selv haft en hoppe der var minimalt indfodet på begge forben, det med holdt nede med jævnlig beskæring og sko og hun var faktisk normalt stillet ved hjælp af dette. Men det kostede desværre hende livet, efter blot 1½ års træning, da hendes sener arbejdede skævt og det derved flyttede på brusken i kodelevet samt op at hovbenet.

Men der findes topheste der er så indfodet eller fransk stillet, at man skulle tro at de knap nok kunne gå. Men som alligevel præstere på topniveau. Så det er en hårdfin balance, som er forskellig fra hest til hest.

• #10   11. aug 2009 Min er let indfodet. Og dyrlægen siger at der ikke har nogen betydning, og at han har set massere af konkurrenceheste der var indfodet, det betyder ikke noget, hvis de kun er let indfodet.

for min betyder det at vi bruger klokker når vi rider, men på folden er der ingen problemer

• #11   11. aug 2009 ok tak for de mange fine svar smiley jeg skal sige det videre til min veninde, det var hende, der spurgte mig smiley

Kommentér på:
indfodet...

Annonce