1.156 visninger
|
Oprettet:
Gamacher eller bandager? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg kan åbenbart ikke komme i en dressur gruppe, så håber nogen li gider svare mig herinde
Overvejer om jeg skal købe RBH hvide gamacher til dressur stævner, men vil så høre om bandager giver det samme? Altså de er jo bar lidt billigere, dog også lidt mere besværlige at sætte på, hvad synes i ?
beklager ved ikke hvor jeg ellers skal sætte emnet
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.028
jun 2007
Følger: 69 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 467
dec 2006
Følger: 89 Følgere: 113 Heste: 5 Svar: 405
men bandager må du jo bruge på banen, indtil en eller anden given klasse - som jeg ikke kan huske! ;-).
Gamacher må du IKKE bruge på banen
men hvis du synes bandager er besværlige, kommer du højst sandsynlig også til at lægge dem forkert på, og en forkert bandage pålægning kan kun gøre mere skade, end gavn!
men jeg fortrækker bandager til dressurstævner, og nu er jeg meget rutineret med bandager :p..
Derudover mener jeg bandager er bedre generelt, da de kan "fjedre" lidt for leddene, men igen - vær nu sikker på du får lagt dem KORREKT på! :-)..
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.349
Til dressur stævner handler alt om helheds indtrykket.
Så nytter det ikke, at benene ligner klump fødder.
Jeg bruger gamacher til den daglige træning, hvis hesten altså har behovet. Til stævner er det bandager eller ingenting.
dec 2006
Mange af hestene får gnavsår/mærker o. lign. af disse gamacher :).. Blot til info
jun 2007
Følger: 69 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 467
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 58
dec 2006
Bandager er LANGT mere stødabsorberende, og de kan tilpasses hesten :-).
Gamacher tager slag, men du bør huske, at gamacher lige gør afstanden IMELLEM benene ca 1,5-2 cm mindre - måske derfor de efterfølgende slag? :-)..
Jeg vil helt klart hellere bruge tiden på, at bandagere - men kan man ikke gøre det korrekt, skal man lade være! Ligeledes ville jeg aldrig bruge bandager, når jeg springer
Gamacher eller bandager?