{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Gamacher eller bandager? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg kan åbenbart ikke komme i en dressur gruppe, så håber nogen li gider svare mig herinde smiley
Overvejer om jeg skal købe RBH hvide gamacher til dressur stævner, men vil så høre om bandager giver det samme? Altså de er jo bar lidt billigere, dog også lidt mere besværlige at sætte på, hvad synes i ? smiley beklager ved ikke hvor jeg ellers skal sætte emnet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af opvaskemaskine 800 kr.
  • Fixe dør til haveskur 900 kr.
  • Klipning af ca. 35 m hæk inkl. bortkørsel 2.815 kr.
  • Rengøring af lejlighed ved flytning 1.250 kr.
  • Loftisolering 15.000 kr.
  • Udskiftning af udehane, 2 balofix og afmontering af armatur. 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamacher eller bandager?
  • #1   25. sep 2012 Gamacher. Bandager er ren pynt smiley

• #2   25. sep 2012 jamen så er det jo stort set afklaret, tak for det smiley

• #4   25. sep 2012 Nu ved jeg ikke hvor højt du skal starte (klassemæssigt)
    men bandager må du jo bruge på banen, indtil en eller anden given klasse - som jeg ikke kan huske! ;-).

Gamacher må du IKKE bruge på banen

men hvis du synes bandager er besværlige, kommer du højst sandsynlig også til at lægge dem forkert på, og en forkert bandage pålægning kan kun gøre mere skade, end gavn!

men jeg fortrækker bandager til dressurstævner, og nu er jeg meget rutineret med bandager :p..

Derudover mener jeg bandager er bedre generelt, da de kan "fjedre" lidt for leddene, men igen - vær nu sikker på du får lagt dem KORREKT på! :-)..

• #6   25. sep 2012 Jeg er så af den holdning, at gamacher er grimme.

Til dressur stævner handler alt om helheds indtrykket.
    Så nytter det ikke, at benene ligner klump fødder.

Jeg bruger gamacher til den daglige træning, hvis hesten altså har behovet. Til stævner er det bandager eller ingenting.

• #7   25. sep 2012 Jeg vil lige fortælle, at MANGE hestes ben IKKE passer RBH gamacherne - erfaringer baseret på at arbejde i stald 9 måneder, hvor vi havde 50-60 heste igennem hver dag, med udskiftning af 2-4 heste pr. uge ;-)..

Mange af hestene får gnavsår/mærker o. lign. af disse gamacher :).. Blot til info smiley

• #8   25. sep 2012 Altså lige nu starter vi kun LC da han ik er så gammel smiley men nu der godt nok delte meninger, om bandager eller gamacher giver bedst støtte? smiley han har alm sorte RBH gamacher li nu, men ja kan godt se det ser klumpet ud ellers til stævne og sådan smiley

• #10   25. sep 2012 Gamacher virker bedst for os. Bandager er bedre. Jeg har selv dem du overvejer at købe, og jeg synes selv de er rigtig gode, og behaglige for hesten smiley

• #11   26. sep 2012 Anna: man bør slet ikke pålægge bandager, hvis man ikke mere de beskytter!
    Bandager er LANGT mere stødabsorberende, og de kan tilpasses hesten :-).

Gamacher tager slag, men du bør huske, at gamacher lige gør afstanden IMELLEM benene ca 1,5-2 cm mindre - måske derfor de efterfølgende slag? :-)..

Jeg vil helt klart hellere bruge tiden på, at bandagere - men kan man ikke gøre det korrekt, skal man lade være! Ligeledes ville jeg aldrig bruge bandager, når jeg springer smiley

Kommentér på:
Gamacher eller bandager?

Annonce