{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Træning af et tricks? {{forumTopicSubject}}

hey, jeg har set der nogle heste der kan sparke ud med forbenene i et tricks som lingner en høj dressur øvelse. kunne odt tænke mig at fin ud af hvordan man lære hesten dette tricks, hvor den sparker ud med det ene forben og så det andet og hvornår er den klar til dette tricks syntes der er et imponerende tricks og så ser det jo flot ud. Men det ser også ud som om hun skal bruge nogle godemuskler - hoppen er 2,5 år og ekstrem læreem

min hest kan allerede:
*smile
*neje

jeg ved ikke om jg har lyst tl at lære hende at stejle da jeg er bange for hun vil udnytte de til en forkert side, som f.eks når hendes stædighed træder frem i hende. hvad mener i om det tricks når hun er lidt stædig?

Har heller ikke lært hende at ligge men ved godt hvordan man træner dette, har bare ikke haft en mulighed for at videre føre det til et tricks.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af et tricks?
  • #2   19. okt 2012 okay, hordan lære man hesten det og hvornår ved man om den er klar til at lære det fysisk og psykisk?


  • #5   20. okt 2012 Men spanske skridt kræver stadig nogle gode rygmuskler. smiley
    Det er der mange der ikke lige tænker over smiley


  • #6   20. okt 2012 og hvordan finder jeg ud af om hendes rygmuskler er stærke nok, så det ikk bliver for hårdt for hende og træne det?

    syntes hun har en god muskelatur i forhold til andre plager i hendes alder, når man ser hende bevæge sig kommer de tydeligt frem lige som f.eks på billeder hvor hun nejer. syntes også hun er rimelig stabil balance messigt i en alder af kun 2 år og 7 måneder. Vil helst ikke starte noget, der er alt for hårdt fysisk og psykisk for tidligt og spanske skridt er jo en høj dressur øvelse ligesom piaffe smiley


  • #7   20. okt 2012 Som du beskriver, lyder det som om hun har fine rygmuskler. smiley
    Jeg ville personligt vente til at hun bliver ældre, men der er jo mange der lære sin hest det i den alder som ingen rygskader får.

    Hvis hun har en meget tydelig rygsøjle ville jeg ikke lære hende det endu smiley


  • #9   22. okt 2012 Ida: FEDT BILLEDE!!! smiley

    Trådstarter: fornuftigt af dig at tænke sådan over at stejle. Om du vil indlære hende det eller ej, så vent til hun bliver ældre.

    Spanske skridt kan du sagtens lære hende hvis hun ikke er så voldsom at hun vil udnytte det. Som Caroline E skrev, så start ganske forsigtigt.
    I piaffe skal hesten nærmest sætte sig på bagparten, og det kræver konstant samling - det kræves der ikke ved spanske skridt.

    Start med at indlær at han bliver stående samme sted mens løfter benene. Derefter kan hun lære at gå lidt fremad, mens hun løfter dem, og så har du spanske skridt.

    Det er en god ting at have helt styr på dem stående, før I begynder at gå fremad.

    Held og lykke med jer smiley


  • #11   22. okt 2012 Fedt, det er lidt federe at være kendt for det til højre end det til venstre smiley

    Igen fedt billede smiley kunne godt tænkte mig at hesten ikke bøjede nakken helt så meget, men resten ser jo flot ud! Hvem er det? smiley


  • #13   23. okt 2012 Ja kender ham lidt smiley

    Mente bare at jeg gerne ville have nakken lidt højere - men jeg har ikke trænet levader, så jeg ved ikke om det er okay at nakken ikke er højest der smiley

    http://www.bentbranderuptrainer.com/ på forsiden har han også et super billede smiley


  • #15   23. okt 2012 Vi må nørde det noget mere... Uinteressant er det jo ikke ligefrem :0)

Kommentér på:
Træning af et tricks?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce