{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Gode øvelser? ;) {{forumTopicSubject}}

Hejsa mennesker smiley

Efter et styrt, har jeg fundet ud af at min hest er låst i skuldrene og i lænden så jeg kan ikke gøre så meget med hende..
Det skal rettes op af en massør/kiropraktor som vi har kontakt til og har fået feedback på at hun er dygtig og gør sit arbejde godt, men det tager altså 3-5 måneder at kurere disse låsninger her og imens ville jeg godt vide hvad jeg kan lave med min hyp? smiley

Vi har en bane men der er overfyldt med græs.. såå.. Hun bliver meget, meget hurtigt træt af godbidder og jeg kan ikke klø hende længere, det reagere hun heller ikke på og klikkertræning er hun heller ikke interesseret i. Så det er lidt svært for mig at finde motivationen frem til at lette numsen og komme ud, for vi kunne jo bare gå en tur men ja.. Det er bare svært med en så umotiveret og 'doven' hest.

Her til aftes ville jeg træne bare en anelse separationsangst med hende, da hun har det og så stod vi udenfor mens de andre gik ind. Jeg havde glemt at tage nogle godbidder med og jeg stod bare og prøvede at få hende til at smile lidt og koncentrere sig lidt om mig men hun var utrolig stresset og det endte med at hun stejlede omtrent 10 gange og var ved at ramme mig og det er jo ikke særlig rart. Jeg var så glad for at jeg selv bevarede overblikket, standsede hende hver gang hendes ben var på flugt og ikke blev sur på hende, for det er jo ikke hendes skyld. Men har I nogle gode idéer? smiley

Mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode øvelser? ;)
  • #1   24. okt 2012 Jeg synes du skulle spørge din dygtige kiropraktor. Jeg er sikker på hun har nogle rigtig gode øvelser til at hjælpe din hest - og ikke mindst hvilket øvelser I helst ikke skal lave lige foreløbigt for at undgå, at fremprovokere skaden igen smiley

    Vi herinde kan sige nok så meget frem og tilbage om hvad vi har fået afvide med vores heste (der måskeee har været i samme situation), men det er din hestekiropraktor, som er ekspert og har haft den dejlige hest mellem fingrene smiley

    Men at øve lidt seperationsangst ville være smart.
    Jeg vil dog anbefale at arbejde med at træne din hoppe til at gå væk fra de andre fremfor at blive efterladt. Som regel er "at blive efterladt" det værste, så start hellere med det lette og byg derefter op smiley


  • #2   24. okt 2012 Du kan jo arbejde med hendes separations angst - træk nogle tur med hende og vis hun godt kan være uden for flokken uden fare.
    Træn en masse hyggelig øvelser er forstærker hendes tillid til dig, lær hende nye tricks eller lign


  • #3   24. okt 2012 Hvad for nogle øvelser kunne forstærke hendes tillid til mig Sofiøøh? smiley

    - Det er ikke som sådan en skade SilverFlake smiley Det er bare nogle låsninger i hendes krop, ligesom når vi har ondt i ryggen osv. så hvis jeg ikke rider hende, så gør jeg det ikke værre. Selvfølgelig skal jeg heller ikke vride hende som en karklud vel, men bare sådan nogle små sjove øvelser og sårn smiley


  • #4   24. okt 2012 En låsning grundet et styrt er da en skade smiley - og man kan godt lave "øvelser" som fremprovokerer et tilbagefald til en låsning samt lave øvelser, som hjælper med at løsne op i det smiley Så jeg synes du skal spørge din hestekiro, hvad der ville være smart der smiley

  • #5   25. okt 2012 Min hoppe blev i sommer færdigbehandlet for en låsning i korsleddet, men mens behandling stod på sagde min hestemassør at skridt var godt og løslongereing dvs uden longe bare løst stille og roligt. Men det var meget vigtigt med totalt ro i 2 dage efter en behandling (gerne gå på fold).Men jeg ville rådføre mig med din behandler.

  • #6   25. okt 2012 100% enig med SilverFlake. Vi har jo allesammen hørt før om heste der grundet skade helst skal gå ligeud, ikke må galoppere, helst skal have ro, helst absolut ikke skal have ro. Tænk hvis du kom til at forværre det hele, bare fordi du ville lave nogle simple, uskyldige øvelser? smiley jeg ville til en hver tid snakke med kiropraktoren.

  • #7   25. okt 2012 har du prøvet at bruge gulerødder ? eller er det det du mener når du skriver godbidder:)

  • #8   25. okt 2012 Okay, jeg vil krydsforhører min kiropraktor smiley Tak for rådene! smiley

    Baby me and U! We are the perfeckt 2<3: Ja, jeg har brugt det meste smiley


  • #9   25. okt 2012 nå okay held og lykke smiley

Kommentér på:
Gode øvelser? ;)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce