{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode balance øvelser :-)
  • #1   2. jul 2017 Uhm... ride uden hænder, mens en anden person longerer en? smiley

  • #2   2. jul 2017 Med sadel.
    Tag fødderne ud af stigbøjlerne.
    Du kan altid putte fødderne ind i stigbøjlerne igen.

    Når du er blevet nogenlunde god til det, så rid letridning uden bøjler. Så får du nogle gode, stærke ben. Stærke ben gør det let at holde sig fast


  • #3   2. jul 2017 Find takten i trav, letridning, når du har den (tænk 1-2-1-2-1-2...) Så stil dig i let sæde og Hold takten, start med få skridt og så tilbage i letridning, øg antal skridt i let sæde jo lettere det bliver, husk at gøre dig lang og tung i benene og følg takten med fjedring i knæene. Rigtig god øvelse du både kan bruge på bane og på tur smiley
    Håber det gav mening og kan hjælpe smiley


  • #4   2. jul 2017 Hov du kan også ride letridning på følgende måde op-ned-ned-op-op-ned-ned
    eller op-op-ned-op-op-ned eller hvordan man nu stykker det sammen.
    leg med mønster og det behøver ikke være samme mønster måske en lang side på en måde, en kort side på en anden måde, det er mega svært men styrker mega meget og hvis du kan, så gør det uden at have fat i tøjlerne da man nemt kommer til at ville Holde balancen i dem smiley


  • #5   2. jul 2017 Dr Who - Jeg behøver ikke flere muskler for at holde fast smiley det er balancen jeg skal have arbejdet med smiley

    Mvh TT


  • #6   2. jul 2017 Trave over bomme uden bøjler, springe uden bøjler, longeres uden bøjler og tøjler i alle gangarter og senere over bomme

  • #7   2. jul 2017 Brug en stor medicin/gymnastik bold, og sæt dig på den, ligesom du ville sidde på hesten. Løft derefter fødderne fra jorden, og forsøg at sid så lige som muligt og holde balancen smiley

    Prøv evt. at google Claus Toftgaard - han har vidst lagt nogle videoer ud om det smiley


  • #8   2. jul 2017 Team Tindur.
    Det vi kalder "balance" er i min verden en kombination af sanseindtryk fra det indre øre, syn stillingssans med videre kombineret med musklerne og koordination til at handle på det. Måske man skulle sige dexterity?? En ting er at sanserne skal kunne modtage et signal, men det er også at hjernen skal kunne beregne hvordan man skal reagere, og det kræver muskel styrke og koordinering.

    Hvis du har dexterity inkl muskelstyrke og muskeludholdenhed til at blive ved I fx 5 minutter med noget som udfordrer dig, så er du godt med og langt, langt foran mig. Jeg er kun nået til at smide stigbøjlerne I trav og galop.
    Hvis min ide er for let, behøves du ikke bruge tid på balance.


  • #9   2. jul 2017 Jeg tænker på at arbejde fra jorden af med vestibulærsansen, som motorik pædagog er det intet problem at finde på øvelser fra jorden. Det er mere øvelser i sadlen, man kan gøre på en nervøs hest, uden at skulle være afhængig af hjælp, som jeg behøver inspiration til smiley

    Mvh TT


  • #10   3. jul 2017 hvorfor kan man ikke ride uden sadel på en nervøs hest?

  • #11   3. jul 2017 hvis du har mulighed tænker jeg det kunne være en fordel at låne en lammesadel eller en ride on pad af en art, så du ikke er fuldstændig uden støtte, men stadig får følelsen af at ride uden Sadel smiley

    har hørt at det skulle hjælpe at blive longeret uden bøjler og tøjler og så med lukkede øjne, men har ikke selv prøvet det smiley


  • #12   3. jul 2017 Rikke - Jeg vil ikke udsættes for en løbsk Tindur uden sadel.. Han har det med at løbe en gang imellem når han bliver bange, og det inkluderer somme tider til brå vendinger i fuld galop og hop til siden osv... smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Gode balance øvelser :-)

Annonce