{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Motion :-) {{forumTopicSubject}}

Hej piger,

Jeg blev lidt nysgerrig efter for at høre, om i selv går op i at skal være i god form, som jeres heste? Om i selv styrketræner, konditions træner, eller om i er ligeglad og ikke tro på det vil gavne? Hvad jeres mening?

Altså ved ikke om du kun er mig, men jeg tænker sådan: man kan ikke byde at sin hest skal være i god form, hvis man ikke selv er! Så jeg træner ligeså meget, som min hest gør smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion :-)
  • #1   3. nov 2012 Hej smiley
    Jeg styrketræner 5-6 gange om ugen, og rider og muger ud hver dag. Synes det er vigtigt selv at være i form når man rider, og desuden påvirker det også ens træning når man selv er fysisk 'stærk'. Win-win smiley


  • #3   3. nov 2012 Ja jeg går op i man også selv skal være i form. Er sikker på at hvis man selv er i god form, er det meget nemmere at få hesten i god form. Sådan en som Olil Amble træner sådan noget ultrahårdt militærtræning, hver morgen, inden hun rider!
    Jeg har selv trænet en del, men er også fordi jeg har nogle dejlige hofter der konstant hopper ud af led, så var at styrke musklerne der holder dem på plads.
    Men nu er det bare sådan at jeg slet ikke har tid mere. Jeg er først ude ved hestene 16.30 hver dag og så skal der rider faktisk 3 heste! Men når kun én inden det bliver mørkt og så med lektier osv. så når jeg det bare ikke, inden at jeg går i koma!


  • #4   3. nov 2012 Prøver at få tid til det, da det er utrolig med motion og god kost, løber af og til men har dårligt knæ så det er lidt begrænset og vil gerne til at starte i fitness, ellers er jeg meget ude ved hestene og arbejder hvilket jo også er en form for motion smiley

  • #5   3. nov 2012 Jeg løber når jeg kan finde tid til det rider lige pt. 4 Heste og med gymnasiet ved siden af er det nu svært altid at nå det man gerne vil,heldigvis er jeg så heldig at vi har lavet stor ridehal så der er rig mulighed for at ride om vinteren, jeg syntes selv at jeg er i god form og tror ogå jeg får rigelig motion når jeg rider 4 heste:-)

  • #6   3. nov 2012 Jaa er helt sikker på det betyder meget at man også selv er i god form - jeg tror alt bliver svære hvis man er i dårlig kondi... smiley

    Udover at ride 2 heste og muge, løber jeg så meget jeg har tid også går jeg noglegange i fitness... smiley


  • #7   4. nov 2012 Jeg syntes også det er vigtigt at man er i form som hesten.
    Jeg syntes dog at der er svært at få plads til træingen i hverdagene, så holder mig i form, ved at cykle alle steder hen, muge boks hver dag, Zumba hver onsdag og løbe en tur de få gange der er tid til det.


  • #8   4. nov 2012 Jeg går også op i selv at være i god form smiley for det betyder altså også en del for ridningen.
    Jeg træner til at komme ind til politiet og går fire dage om ugen på politi-forberedende kursus. smiley Sååe. Jeg styrketræner & løbetræner meget, kan I nok regne ud. Derudover går jeg til sådan noget muskelstyrketræning to dage om ugen, mandag og onsdag, hvor jeg har en træner til at undervise mig.


  • #11   4. nov 2012 Jeg går på noget der hedder elitesport. Det en almindelig 9 klasse, men vi får bare tid og flere muligheder for at træne. Vi har morgentræninger hver tirsdag og torsdag morgen, og der jeg så på fitness med en træner på. Men ellers tager jeg selv i fitness 4 gange i ugen.

    - jeg planlægger min tid sådan, at når jeg kommer hjem fra skole, laver jeg lektier. Tager så ud og træner Dans inden jeg skal spise, og tager så på fitness efter jeg har spist. Men nu skal jo også kun ride en hest og der hvor han står, skal jeg ikke muge ud eller fodre. Så jeg kan sagtens finde tid til det, men nogen dag har jeg mindre tid til det end andre. smiley

    Jeg synes bare det super vigtigt, at bygge muskler på sig selv i ryggen, maven, skuldrene, en masse stabilitet og balance. For at du får en pæne opstilling og kan holde til at sidde rigtig i længere tid, uden at få ondt nogle steder! smiley


  • #13   4. nov 2012 Caroline Holvad:
    Jae, nu rider jeg jo ikke på så højt plan som dig, og rider kun mine heste 3 gange om ugen, så der går jo nok lidt mindre tid der. Derudover giver det jo sig selv, at når jeg går på en skole, hvor vi træner til atkomme ind til politiet, så træner vi en masse i skoletiden. Derfor er min træning jo noget, som jeg bruger min "arbejdsdag" på. Derfor kan jeg godt nå familien og vennerne ved siden af. Hehe.
    Lektierne har jeg måttet skære ned på i gymnasietiden, idet jeg ikke kunne nå det. Det passede mine lærere dårligt, men jeg er ligeglad. Jeg gider ikke gå psykisk ned pga lektier. smiley Jeg klarede mig dog alligevel med et rigtig godt gennemsnit, så det beviser jo også, at man godt kan få gode karakterer selvom man ikke laver alle lektierne. Hæhæ


  • #14   4. nov 2012 Nicole: træpiller er et fantastisk alternativ. Det går mine ismuler også på smiley Det er skidelækkert og virkelig let at have med at gøre.

  • #15   4. nov 2012 Jeg tror grunden til at jeg kan nå det er fordi vi selv bar ridehus med lys, så det er muligt at ride selvom det er mørkt, uden det havde jeg simpelthen ikke kunne nå det. Udover det kræver det rigtig meget planlægning fra min side med afleveringer, lektier, og fire heste der skal rides. Det er svært at nå det hele men det er nu engang skolen der er vigtigst selvom jeg ville ønske jeg kunne sige hestene var det smiley det som er værst for mig er lektier, afleveringer kan man planlægge at lave det kan man ikke på samme måde med lektier, og når med står op kl. 5.45 og man kommer ind kl. 21.00 er det ikke lige lektier man har allermest lyst til, men jeg har jo selv valgt det så skal jo ikke pive hehe smiley

  • #18   4. nov 2012 Jeg er helt enig i at det er vigtigt, og jeg prøver at være god til at komme i svømmehal, men jeg er faldet af på den pga tidspres. Jeg har også et 9-17 job, hund, heste og studie der skal passes.

    Men jeg passer til gengæld på hvad jeg spiser, og er flink til at lave især maveøvelser når jeg ligger foran fjernsynet om aftenen.

    Jeg synes til gengæld også at ridning har gjort meget for min form. Jeg har strammet en del op på benene siden jeg gik i gang - jeg har også en varm hest, så man skal være "på" hele tiden. smiley


Kommentér på:
Motion :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce