{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Changementer, hvornår og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har en hoppe på 5, som nu selv er begyndt af changere, og det er ikke fordi jeg samler hende så meget sammen i galoppen at det bliver svært for hende, det kan være på vej ned af en langside i en normal arbejdsgalop, og pludselig changerer hun, men ofte har hun også bare sat i kontra galop, og det bliver hun så konsekvent ved med;S

Mit spørgsmål er hvor gamle vil i mene de skal være før man lærer dem at changere, selv vil jeg gerne kunne vente med det hvertfalt et årstid endnu, til hun er helt klar, men er bare så træt af at hun bliver ved, så ville gerne jeg kunne lære hende at changere tilbage (når hun changere til krydsgalop kan jeg sagtens), og ville i bare lære hende det ved at lægge en bum ud og changere over eller had ville i gøre? (hun gør det også ofte i spring selv:i


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Changementer, hvornår og hvordan?
  • #1   4. nov 2012 Min lærte det med at springe over bum og kavaleti sammenrodningen med at jeg giver hende signalet til changementet:-)

  • #3   4. nov 2012 Det lyder til den har et balanceproblem. Jeg vil ikke mene, det løses, ved at lærer den at changere, for så er der stor chance for at den misforstår dine signaler, og tror det er ok, at changere "hele tiden"..

    Ville hellere øve en masse styrkende galop. Prøv at ride lidt inden for hovslaget på langsiderne eller lav slangebuer i galop.

    Ellers så kan det også tænkes, at den har et eller andet oppe i overlinjen der irriterer den .. smiley

    Held og lykke.


  • #4   4. nov 2012 Ja, jeg tænkte også med det samme, at det lyder som om hun har problemer med balancen! smiley
    Og i det tilfælde er det no go at lære hende at changere, som Amanda siger!

    Lav nogle gode styrkende øvelser! Ikke kun i galop, men også især i trav, da problemer i galoppen kan skyldes, at de ikke er trænet i det i trav smiley


  • #5   4. nov 2012 Min hest er 3½ og kan han sagtens changere, og gør det kun når jeg giver signal til det. smiley

  • #6   4. nov 2012 Du kan sagtens lære den at bytte nu. Springheste lærer det som 4 års.:D

  • #7   4. nov 2012 Jeg ville ikke begynde at lærer den det når det er et problem.. man skal have balance og den alm. ridning fuldstændig på plads enden man begynder på sådan noget..

  • #8   5. nov 2012 Helt enig med Maria C og Amanda!
    Løs problemet før du begynder at lære den at changere tilbage. Det giver kun forvirring når en unghest changere selv, du forsøger at få den til at stoppe med det, og så pludselig får den lov til det. Det kan blive noget rod. smiley


  • #9   5. nov 2012 Kan godt være i har ret, men tror alligevel ikke at balance er problemet længere, da det UDELUKKENDE er på langsiden hun gør det, jeg laver både voltetilbage og små 10 meter volter på hende og hun har ikke længere problemer i kontragalop:i

    Men hvis i ville prøve at løse det først, hvordan ville i så gøre det:i


  • #10   5. nov 2012 Du kan prøve at ride lidt versage på langsiden, evt lave en volte når hun begynder at ville bytte

  • #11   5. nov 2012 Oka, dette er vi begyndt med for omkring 2 uger siden, men tak alligevel, har du evt. andre ideer:i


  • #12   5. nov 2012 Hvis du helt sikker på der ikke er noget galt/noget der gør ondt. - ligger sadlen som den skal- er den skæv eller måske dine stigremme ikke lige lange?

    hver gang den byttede ville jeg sætte ned i trav og lave et nyt anspring.( ikke to sek efter men med det samme! )også ville jeg starte med kun at gallopere en rundte også mens legen er god stoppe enden den når at bytte.. så næste gang kan du tage to gange rundt osv.



  • #13   8. nov 2012 Min bytter også når han kommer ud af balance, men før det ikke så meget mere, da han har fået meget balance! smiley Så tænker det kan være derfor. smiley

  • #14   10. nov 2012 Min hest på 4 gør det også, men det er når jeg ikke får samlet hende nok, holder trykket i benene, og når jeg ikke runder hendes krop nok ind ad, da ungheste nemt får ondt i musklerne, og kan derfor skifte galloppen for at musklerne ikke gør ondt, men det bedste du kan er at træne den til at strække. lave nogle stræk øvelser med den efter ridningen, også giv den minimum 2 dage fri, og en dag hvor du longere (uden indspændinger) om ugen smiley Det giver altså noget !

Kommentér på:
Changementer, hvornår og hvordan?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce