{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
395 visninger | Oprettet:

skal have nyt kamera/objektiv - hjælp :D {{forumTopicSubject}}

nu er det jo snart jul og jeg vil VILDT gerne have et nyt objektiv til mit kamera da det jeg har nu kun er et "begynder" eller hvad man kan kalde det. (Nu snakker jeg om zoom) Det jeg har nu kan kun zoome 18mm-55mm og det er ikk ret meget til det jeg gerne vil gå og fotografere smiley

Så jeg tænkte om der er nogle der har nogle gode forslag til et nyt obdjektiv som kan zoome mindst 200mm som det højeste? smiley
Har et Nikon d3000.

Men så kom jeg jo til at tænke fordi der er SÅÅÅÅ mange der siger at et Canon er mega godt osv. så jeg tænkte om jeg skulle ønske mig sådan et istedet for et nyt obdjektiv til mit Nikon?
Jeg er self. rigtig glad for mit Nikon men kan rigtig tit blive mega rasende på det da det ikke altid vil som jeg vil, altså det er jo nok også mig der ikke altid er så god til at stille det rigtigt men .. Ja .. smiley

-hvad skal jeg vælge? Nyt obdjektiv til mit Nikon d3000, eller helt nyt Canon (og kom gerne med forslag til et godt men stadig lidt billigt Canon, som kan filme) smiley

Håber virkelig i kan hjælpe mig :D<3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal have nyt kamera/objektiv - hjælp :D
  • #1   13. dec 2012 ooh foresten mit Nikon kan ikke filme og det vil jeg VILDT gerne at have et kamera som kan :3

• #2   13. dec 2012 Jeg er rigtig glad for mit Nikon D3000 og synes hurtigt at Canon kan virke lidt for platisk agtigt i forhold til.

Jeg har dette objektiv: (link fjernet) som fungerer super fint smiley

• #3   13. dec 2012 Du vil høre rigtig mange med Canon rundt omkring. Jeg nybegyndere vælger det fordi at de er nede i de billige priser og når først man har købt et, og trænger til et nyt køber man sikkert fra det samme mærke igen. Jeg har selv et Sony, som sjovt nok ikke bliver råbt højt om rundt omkring og det er nok fordi de er dyre og folk ved ikke hvad de går ind til. Jeg har kigget rundt omkring på nettet og har fundet ud af at mit sony er bedre end det canon 550d som jeg enlig drømmer om. I enden handler det jo heller ikke altid om kameraret men tit om linsen hvis du kan følge mig. Jeg ville holde mig til mit Nikon, da de altså også bliver rost til skyerne! Det handler bare om at du skal lære at bruge alle dens funktioner osv. smiley

• #4   13. dec 2012 JustADreaner - Jeg overvejer stærkt at købe det objektiv :3

Sidsel - Hmmm .. ja , tror lige jeg vil give mit Nikon en chance smiley

Tak for rådet begga smiley

• #5   13. dec 2012 Det var så lidt! Overvejer også at sælge mit og skaffe mit et canon 550d men lige pt giver jeg mit sony en chance! Når jeg engang får tid har jeg tænkt mig at sætte mig godt og grundigt ind i det kamera halløj, og når jeg har det kan jeg vurdere til den tid om jeg vil beholde det. smiley

• #6   13. dec 2012 Synes helt klart du skal holde dig til Nikon smiley

Hvis du så vil opdatere selve kamera til noget der kan filme, så vælg Nikon D3100 smiley

Jeg har et Nikon 55-300mm VR smiley Prøv at søg på det, det er ikke særlig dyrt også fungerer det godt! smiley

Btw. er fuldstændig enig med JustADreamer <3! Når man først har haft Nikon, så virker Canon noget så plastikagtigt! smiley

• #7   13. dec 2012 Nikoline - hihi okay kigger lige lidt på det smiley

• #8   13. dec 2012 Jeg synes du skal holde dig til dit Nikon. Så meget forskel er der heller ikke på de to mærker.

Jeg var også forelsket i et Canon 550D. Lige indtil jeg prøvede at holde et Sony a580, så var jeg solgt til det mærke. Det er så vigtigt at kameraet ligger godt i hånden, og knapperne sidder godt i forhold til dig. Der passer Sony til mig.

Jeg har i september købt et Tamron 70-300mm F/4-5.6 Macro. Det er ganske udmærket. Specielt fordi jeg fik det på tilbud til 1200,- så til prisen er det rigtig godt. Men man kan altid finde noget bedre end det.
    Zoomområdet 70-300mm er rigtig fint. Jeg har faktisk kun én gang ærget mig over at det startede på 70mm. Det var på en studietur hvor jeg lige havde haft brug for ca. 200-250mm, og så pludselig, kort tid efter, kom der et godt motiv hvor jeg havde brug for en 40-50mm, og jeg havde ikke lært at skifte objektiv hurtigt nok.

• #9   14. dec 2012 Enten er man til nikon eller også er man til canon. Jeg startede selv med et canon 1000d så fik jeg et nikon og så gik jeg tilbage til canon. Ikke fordi nikon var dårligt men fordi mit første kamera var et canon. Så havde jeg lært at bruge canon og jeg synes det var lettere at gå til. Jeg tror det handler meget om hvad man starter med at have.

Synes du skal kigge efter en 18 - 200 sådan et kan man bruge til rigtig mange ting smiley

• #10   14. dec 2012 mange tak begge smiley

Kommentér på:
skal have nyt kamera/objektiv - hjælp :D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce