1.448 visninger
|
Oprettet:
Pris for hest {{forumTopicSubject}}
Ja står i en virkelig uheldig situation, da jeg snart mister ret til dagpenge.
Min hest har tætsiddende torntappe som hun til tider har været lidt berørt af.. Men min dyrlæge mener hun ville kunne trænes op til at kunne bruges med det.
Hun har også en forkalkning i koden som ikke har betydning for hende pt.
Hun er livsforsikret og sygeforsikret, hvor der bliver betalt 60% af optræning.
Ville i turde sælge hende og i så fald til hvilken pris?
Hun er en 5 årig DS hoppe efter Crelido med god potentiale, med super temperament.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
apr 2006
Følger: 100 Følgere: 91 Heste: 11 Emner: 50 Svar: 170
jun 2008
Selve træningen står man jo selv for ja..
sep 2010
Følger: 42 Følgere: 50 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 201
Har den tætsiddende torntapper, kan den ikke sælges som avlshest, da dette kan være arveligt.
Du kan sælge den som hyggehest, foldbums, kald det hvad du vil. men som markedet er nu, der sælges de til slagtepris. omkring 5.000 kr.
At sælge en hest som har brug for genoptræning, det er en grim ting, for der kan gå så meget galt... så mit råd er, pas på...
Hvis det er fordi du ikke har råd til at have hesten, fordi du mister dagpengene, så ville jeg, hvis jeg var dig, forsøge at finde en som ville have fuld part på den, og står for alt, eller leje den til fuld pris for al pasning...
Ellers led efter et sted hvor den vil få et fantastisk liv, og lad prisen komme der efter, lån ud med forkøbsret og i kan under udlånet finde en realistisk købspris...
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
jun 2008
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 7 Svar: 39
for ca 2 år siden solgte jeg min pinto hoppe med en gaffelbånds skade, dyrlægens ord var at hun skulle stå i ca 9 måneder og derefter trænes langsomt op. jeg solgte hesten for 6000kr på kontrakt og fra sagde mig alt. da der var gået 4 måneder blev jeg kontaktet af en ny køber af hoppen, skal der til siges at det var nr 5 ejer inden for 4 måneder, køberen kunne ikke forstå at hoppen blev halt når hun blev brugt, den nye ejer havde ikke fået noget at vide om hoppens skade og havde redet hende på, indtil hoppen stod så halt at den igen skulle igennem dyrlæge. jeg blev truet med at jeg ville blive trukket i retten og skulle tage hesten tilbage da jeg stod som ejer af hoppen stadig. med hjælp fra min dyrlæge og en masse parpir arbejde, kunne den nye ejer godt se at jeg ikke kunne hæfte for noget som jeg havde fortalt. det var nogle meget grimme måneder og den dag i dag ville jeg ønske at jeg havde aflivet hoppen, så skulle hun jo ikke lide mere. jeg ved ikke hvor hoppen er i dag og der går i ret mange dage hvor jeg ikke tænker på hende.... jeg har så inderligt fortrudt jeg ikke aflivede hende og var det mig som stod med en hest som din var jeg ikke i tvivel om hvad jeg ville gøre. håber ikke at jeg støder nogle mit svar men jeg er bare ganske ærlig.
jun 2008
aug 2004
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 93
Du kender ikke nogen som vil låne din hest? Jeg ville også være forsigtig med at sælge til nogen jeg ikke kendte.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 51
Problemet er bare at der desværre er nogle stykker i DK, som køber de billige skadet heste for så at sælge dem videre som ridehest, noget som det næsten er umuligt at sikre sig mod. Så hvis jeg var dig ville jeg finde en som vil låne den, og som er villig til at betale udgifterne. Hvis du absolut skal sælge, så sælge kun til en du "kender" og har fuld tillid til. Både for at du ikke skal komme i en uheldig situation men især for hestens skyld.
mar 2009
Følger: 33 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 107
Jeg fik min hoppe aflivet i juni sidste år pga tætsiddende torntapper(kissing spine) den dyrlæge der lavede røngten på hende sage det kunne trænnes væk, men jeg var meget skeptisk da hun nemlig også bar meget øm til tider, så fik en anden dyrlæge til at kigge på billederne, og han sage også at det ikke ville kunne trænnes væk, generelt kunne det kun trænnes væk hvis det blev opdaget i tide altså i starten, derefter kan det ikke trænnes væk længer, da man belaster ryggen uanset hvor mange muskler hesten har i ryggen.
Min hoppe mistede alle muskler til sidst påtrods af træning samt muskelopbygnde foder/middel.
Hvis jeg var dig ville jeg lade hende få fred, i stedet for at sælge hende og ikke vide hvordan hun bliver behandlet, sådan en sygdom er og kan blive forbandet smertefulde for hesten, det er en gogtlidelse, og kan arves vidre, ved evt avl.
mar 2009
Følger: 33 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 107
sep 2010
Du kan vælge at sælge hesten som foldbums, og i kontrakten skrive at den ikke sælges som hverken ridehest eller avlshest, og alt i forbindelse med begge dele er på købes egen risiko. Men så er du igen henne ved punktet der hedder at heste som normalt skrives med disse kontrakter, sælges til slagtepris, altså omkring 5.000 kr. Men her er risikoen som andre også skriver, at de bliver kastebold fordi andre udnytter situationen..
aug 2004
Følger: 20 Følgere: 34 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 221
Men i disse tider hvor selv raske heste næsten ikke kan sælges, vil jeg nok også overveje hvad der er bedst for hesten. Med de ting du oplyser, skal du ikke forvente et salg og ej heller meget mere end slagtepris.
sep 2010
Der er ikke nogen endelig afgørelse på hvad hesten kan bruges til og kan klare, så vidt jeg kan forstå, idet genoptræning ikke er påbegyndt, og der derfor ikke er en dyrlægerapport på, hvad hestens fremtid byder på.
Pris for hest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside