Jeres haflinger - 2013? {{forumTopicSubject}}
Synes det er ved at være tid til en haflinger-tråd ano 2013
Fik i jeres mål for 2012 opfyld? Og hvad har i sat jer af mål for 2013?
Jeg ligger ud; i forrige tråd havde jeg skrevet
"Jeg er i gang med tilridning af min på 3 år.
Mit mål er at være med til haflinger UDM i både dressur og spring næste år.
Det er meningen/forhåbningen, at han med tiden skal blive total allround hest - jagt, tur, dressur, spring, kørsel, jordtræning, ja, han skal kunne lidt af hvert, men har ingen tidgrænse for andre mål end UDM
Men tilkørsel skulle da også gerne ske i hans unge år."
Ja, han er så tilredet nu, og går utrolig stabilt i skidt og trav, og kan godt ride nedsidning i kortere intervaller, hvor han stadig bære rigtig fint. Galop skal trænes mere! Har løssprunget ham tre gange, hvor han gjorde det super godt den sidste gang. Og har prøvet et springe en lille cavaletti på ham to gange, som han også gjorde fint, så bomtræning starter for alvor i næste måned, og spring til april
Vi har så kørt en del med slæde, sidste omgang hvor der var sne, fremfor at ride, og det gik ud over alle forventninger. Står bom stille når man spænder for og af, og er utrolig let at køre med!
Han tager biler pænt, men er utrolig bange for cykler, så trafikvant er han bestemt ikke endnu! Det kommer nok med tiden
Jordtræning er fortsat gået stabilt frem og haflinger UDM er stadig vores eneste tidsbegrænsede mål
Hva med jer?
okt 2008
Følger: 104 Følgere: 99 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 369
Men i 2013 vil jeg med til nordiskemesterskaber og få en placering, samt vinde UDM og starte en masse heste klasser på min haffer både i dressur og spring, det er mit mål
jun 2011
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 16
Mit mål for år 2013 er starte en LA i spring og selvfølgelig også en masse andre LA'er i dressur
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
Mine mål for 2013 er nok: at få noget mere undervisning på Bella, at komme til at ride Choise (som jeg lige har fået hjem i dag) og evt noget udervisning på hende,
Gjorslev jagt på Bella, måske et eller to små stævner. Og så få Bella ifolet, helst i år så hun ikke bliver for gammel
men jeg har jo lige fået ny tyroler haflinger hjem i dag, så mon ikke der skal ske en hel masse, det håber jeg i hvert fald på
dec 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 1 Svar: 9
nov 2004
Følger: 101 Følgere: 103 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 532
Der er kun et stort mål for os i år, at Wiktor vil komme sig godt over sin skade og blive min ridehest igen
okt 2005
Følger: 221 Følgere: 225 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 296
i 2013 er målet at vi når til la6 inden året er omme, og mon ikke det er realistisk
dec 2007
Følger: 91 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 173
Mit mål for i år er at han skal starte DM-klassen i august, til rimelige procenter.
Vi skal nu til at lege med at træne hans bagben - det skal nok blive sjovt, at se hvordan han kommer til at gå, når det kører. Vi træner også galop-balance og trav-øgninger.
Indtil videre så har alle der har oplevet hvor meget Whisky har ændret sig siden i sommers, taget hatten af for den lille lærenemme og arbejdsvillige pony.. Alt går kun fremad og det er bare så skønt.
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 81
- og skønt, at følge med i hvad folk laver med deres skønne''haffere'' ..
Mit eget mål blev opfyldt i 2012 - min skønne dame folede i juni det skønneste hingsteføl -hun har været den bedste mor -meget bedre end jeg forventede.. hun tager sig af Sirius (som han blev navngivet), men er slet ikke en pyldermor
- Nu rider vi igen lange ture i skoven, uden problemer, mens Sirius hygger derhjemme
- dog er vi ikke kommet så meget længere end det - Currin fik en laaaaang barsel, og da jeg begyndte genoptræningen, fik hun kold lungebetændelse, hvilket udsatte det hele en del - oven i det er jeg flyttet til storbyen og er startet på studie, så tiden har jeg heller ikke altid med mig - selvom mine heste selvfølgelig står HØJT på prioriteringslisten. Currin er heldigvis kommet sig helt -og som sagt er vi igang med skovture osv igen, som i ''gamle'' dage.. - det bliver desværre bare ikke til meget mere end 2-3 gange om ugen
Målet fremover er bare at nyde livet -og hinanden. Da jeg jo er flyttet er min økonomi desværre ikke til to heste, så i sidste ende skal jeg af med en af mine to fantastiske gangere
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Jeg ville op på nakken af en hest igen og fik redet 2 gange
Håber da at det kan blive til mere end 2 gange i år
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 4 Svar: 160
mine mål var at få en super ridende hest som jeg kan komme ud og rigtig vise frem i 2013, og få super fine placeringer med hjem.
Var til stævne her i går. Han gik fantastisk. helt ud over det sædvanlige og fik så meget ros med hjem. Så det var super lækkert.
Fik at vide at hesten er klar til DM i år. så nu er det målet for i år
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
Men jeg skal ride dressur på Choise, til undervisning og også gerne nogle klubstævner, og så måske Gjorslevjagt
Jeg ville gerne springe på hende, men det vil jeg ikke risikere da hun har haft en seneskade og jeg vil jo gerne have at hun holder længe
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 141
Inden sommer skal vi gerne have startet en eller flere MB0'ere, Så får vi se om han kan være med på MB-niveau, og om drømmen om at gøre ham til B-hest overhovedet er realistisk
Jeres haflinger - 2013?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside