{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Jeres haflinger - 2013? {{forumTopicSubject}}

Synes det er ved at være tid til en haflinger-tråd ano 2013 smiley

Fik i jeres mål for 2012 opfyld? Og hvad har i sat jer af mål for 2013?

Jeg ligger ud; i forrige tråd havde jeg skrevet
"Jeg er i gang med tilridning af min på 3 år.
Mit mål er at være med til haflinger UDM i både dressur og spring næste år.
Det er meningen/forhåbningen, at han med tiden skal blive total allround hest - jagt, tur, dressur, spring, kørsel, jordtræning, ja, han skal kunne lidt af hvert, men har ingen tidgrænse for andre mål end UDM
Men tilkørsel skulle da også gerne ske i hans unge år."

Ja, han er så tilredet nu, og går utrolig stabilt i skidt og trav, og kan godt ride nedsidning i kortere intervaller, hvor han stadig bære rigtig fint. Galop skal trænes mere! Har løssprunget ham tre gange, hvor han gjorde det super godt den sidste gang. Og har prøvet et springe en lille cavaletti på ham to gange, som han også gjorde fint, så bomtræning starter for alvor i næste måned, og spring til april smiley
Vi har så kørt en del med slæde, sidste omgang hvor der var sne, fremfor at ride, og det gik ud over alle forventninger. Står bom stille når man spænder for og af, og er utrolig let at køre med!
Han tager biler pænt, men er utrolig bange for cykler, så trafikvant er han bestemt ikke endnu! Det kommer nok med tiden smiley
Jordtræning er fortsat gået stabilt frem og haflinger UDM er stadig vores eneste tidsbegrænsede mål smiley

Hva med jer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres haflinger - 2013?
  • #1   16. jan 2013 Ja jeg fik mine mål opfyldt med at komme til EM og få en placering, desværre fik jeg ikke lige min mål til UDM, da de havde nogen vildt mærkelig regler der, som faktisk ikke er gældende øv smiley

Men i 2013 vil jeg med til nordiskemesterskaber og få en placering, samt vinde UDM og starte en masse heste klasser på min haffer både i dressur og spring, det er mit mål smiley

• #2   16. jan 2013 I 2012 fik jeg nået mit mål og det var at starte en LA1 i dressur med min 5 års smiley

Mit mål for år 2013 er starte en LA i spring og selvfølgelig også en masse andre LA'er i dressur smiley

• #3   16. jan 2013 hmm fik ikke helt nået mit mål for 2012, det var at komme til at få noget undervisning på Bella og komme til et eller to små stævner, men hun blev desværre halt da jeg havde hende med på skole og kunne så ikke nå vores mål om stævner, men fik undervisning på hende i foråret og det var rigtig godt, det fik vi rigtig meget ud af smiley

Mine mål for 2013 er nok: at få noget mere undervisning på Bella, at komme til at ride Choise (som jeg lige har fået hjem i dag) og evt noget udervisning på hende,
    Gjorslev jagt på Bella, måske et eller to små stævner. Og så få Bella ifolet, helst i år så hun ikke bliver for gammel smiley
    men jeg har jo lige fået ny tyroler haflinger hjem i dag, så mon ikke der skal ske en hel masse, det håber jeg i hvert fald på smiley

• #4   17. jan 2013 Mit mål er at blive så rask i mine skuldre at jeg kan komme til at ride igen efter 1 års pausr men der går nok 3-5 endnu øvøv men ponyerne liane skulle gerne deltage i et c- stævne inden hun skal tages fra pga. fol og ferrari skal bare ride d- stævner gerne i LA 1

• #5   17. jan 2013 Jeg fik mange af mine mål opfyldt. Wiktor og jeg deltog ved både EM og DM og vi fik vores første placering i LA4. Vi debuterede også som fotomodel er er nu med i en haflinger kalender for 2013, så 2012 bød også på uventede hændelser. Desværre sluttede 2012 med en træls hændelse, Wiktor blev alvorligt skadet og der går stadig lang tid før vi er tilbage på stævnebanerne.

Der er kun et stort mål for os i år, at Wiktor vil komme sig godt over sin skade og blive min ridehest igen smiley

• #6   17. jan 2013 fik opfyldt alle mine mål for 12, min lille hingst wi-waldi blev kåret - til med som reserve vinder, fik sølv til UDM - og samme som med jasmin, så havde vi vundet hvis det blev lagt sammen fra begge dage) han kom til EM, hvor han brillierede med et flot 9 tal i galop. til materialeprøven viste han sig kanont, med flere 10 og 9 taller, bla. for ridelighed! så et godt år, for min lille fyr smiley
    i 2013 er målet at vi når til la6 inden året er omme, og mon ikke det er realistisk smiley

• #7   17. jan 2013 kan sige at mit mål i 2012 var at få ham op i fulde omdrejninger igen efter hans skade, og at få startet en LA2 smiley Det fik vi så nået...

Mit mål for i år er at han skal starte DM-klassen i august, til rimelige procenter.
    Vi skal nu til at lege med at træne hans bagben - det skal nok blive sjovt, at se hvordan han kommer til at gå, når det kører. Vi træner også galop-balance og trav-øgninger.

Indtil videre så har alle der har oplevet hvor meget Whisky har ændret sig siden i sommers, taget hatten af for den lille lærenemme og arbejdsvillige pony.. Alt går kun fremad og det er bare så skønt. smiley Jeg ser virkelig frem til dette år sammen med Whisky smiley

• #8   17. jan 2013 Fedt med en opfølger!! smiley
    - og skønt, at følge med i hvad folk laver med deres skønne''haffere'' ..

Mit eget mål blev opfyldt i 2012 - min skønne dame folede i juni det skønneste hingsteføl -hun har været den bedste mor -meget bedre end jeg forventede.. hun tager sig af Sirius (som han blev navngivet), men er slet ikke en pyldermor smiley
    - Nu rider vi igen lange ture i skoven, uden problemer, mens Sirius hygger derhjemme smiley - SÅ dejligt!
    - dog er vi ikke kommet så meget længere end det - Currin fik en laaaaang barsel, og da jeg begyndte genoptræningen, fik hun kold lungebetændelse, hvilket udsatte det hele en del - oven i det er jeg flyttet til storbyen og er startet på studie, så tiden har jeg heller ikke altid med mig - selvom mine heste selvfølgelig står HØJT på prioriteringslisten. Currin er heldigvis kommet sig helt -og som sagt er vi igang med skovture osv igen, som i ''gamle'' dage.. - det bliver desværre bare ikke til meget mere end 2-3 gange om ugen smiley

Målet fremover er bare at nyde livet -og hinanden. Da jeg jo er flyttet er min økonomi desværre ikke til to heste, så i sidste ende skal jeg af med en af mine to fantastiske gangere smiley det er ikke en rar tanke, men desværre uundgåeligt smiley - Så pt. er mit mål for 2013, at nyde begge heste så længe jeg har dem! Med kærlighed, skovture -og for Sirius vedkommende - bare hygge!

• #9   19. jan 2013 Jeg fik mit mål opfyldt!

Jeg ville op på nakken af en hest igen og fik redet 2 gange smiley

Håber da at det kan blive til mere end 2 gange i år smiley

• #10   20. jan 2013 jeg fik alle mine mål opfyldt.
    mine mål var at få en super ridende hest som jeg kan komme ud og rigtig vise frem i 2013, og få super fine placeringer med hjem.

Var til stævne her i går. Han gik fantastisk. helt ud over det sædvanlige og fik så meget ros med hjem. Så det var super lækkert.
    Fik at vide at hesten er klar til DM i år. så nu er det målet for i år smiley - så nu skal der arbejdes på at den kommer til at gå et suverænt stævne til DM smiley

• #11   20. jan 2013 Tror at jeg må gøre min mål med Bella lidt mindre, min mor og jeg har snakket om at pensionere hende, altså bare så hun ikke skal være ridehest, men jeg skal stadig ride nogle ture på hende og så få hende i folet, tror heller ikke at det er realistisk for os at ride en jagt selvom det kunne være rigtig fedt smiley

Men jeg skal ride dressur på Choise, til undervisning og også gerne nogle klubstævner, og så måske Gjorslevjagt smiley
    Jeg ville gerne springe på hende, men det vil jeg ikke risikere da hun har haft en seneskade og jeg vil jo gerne have at hun holder længe smiley

• #12   20. jan 2013 Mit mål for 2013 er at starte MB-klasser, og om muligt kvalificere Starka til landsstævner for hest smiley

Inden sommer skal vi gerne have startet en eller flere MB0'ere, Så får vi se om han kan være med på MB-niveau, og om drømmen om at gøre ham til B-hest overhovedet er realistisk smiley

Kommentér på:
Jeres haflinger - 2013?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce