{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Træning af galop - hjælp. :-) {{forumTopicSubject}}

Halløj! smiley

Jeg har denne ene part som har stået stille i et år da jeg fik part på hende. Derfor var hun en del ude af træning, dog er det blevet meget bedre. smiley
Der er bare en ting der driller, galoppen.
Hun kan ikke galoppere ordenligt, og har ingen balance og kan slet ikke dreje i hjørnerne på ridebanen. /: Jeg har ikke noget ridehus til rådighed men en routonte/Roundpen/Roundel.

Men har I nogle idéer til hjælp af genoptræning af galop? smiley Måske ikke lige på denne tid af året, men så kunne jeg træne det når det blev varmere.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af galop - hjælp. :-)
  • #1   27. jan 2013 Måske træne det lidt fra jorden først, så den kan få balance fra jorden først.. :)?
    Er ikke så kvik på de områder, men det ville jeg prøve smiley

• #3   27. jan 2013 jeg har haft det samme problem, men det er så småt blevet bedre. Hun kan galoperer langsomt (og hurigt) i naturen, og for mig virkede det at longere hende i galop med saddel, så med mig på og min søster der longerede og tilsidst uden tov, men på cirkelvolte og med min søster i midten med longepisk:)

• #4   27. jan 2013 Okay, mange tak. smiley
    Ja, den er stor nok. smiley Tak. :)!

• #5   27. jan 2013 Ud på tur, eller rid kun galop på langsiderne, så opbygger den lidt grundballance, og senere kan du arbejde på det i hjørner, evt. et sving i skoven, hvor der er mere plads end på banen.

• #6   27. jan 2013 Jeg ville træne en masse balance øvelser i trav inde jeg ville galopere på hende smiley
    Du kan ride en masse volter og slangegange, indenfor hovslaget, en masse temposkift, en masse overgange fra skridt til trav (fx. 5 skridt i skridt, 15 skridt i trav, 5 skridt i skridt osv.), og og ned ad bakker (hvis der lige er nogle) i forskelligt tempo.
    Et godt råd er at tænke "Jeg rider ikke en hel runde uden at lave noget" 'at lave noget' vil så sige skråt igennem, slangegang osv. Håber at du forstår smiley
    Når du så føler dig klar til en galop, så sørg for at læn dig godt tilbage, træd godt ned i udvendige bøjle og støt med indvendige tøjle (er du i rebgrime/cordeo, så kan du selvfølgelig ikke det støtte med tøjlen) smiley

• #7   27. jan 2013 Jeg har ikke så meget natur til rådighed, kun en sti rundt om gården.. smiley Men tak smiley

• #8   27. jan 2013 Mille, okay tak! smiley Vores ridebane er dog ikke den bedste, men vil prøve, tak! smiley

• #10   27. jan 2013 Min part havde samme problem lige da ejeren købte ham, også at han gik tretaktet istedet for firtaktet. Jeg fik en underviser ud, som sagde han manglede en masse balance og var blevet redet forkert i mange år. hun fortalte mig at når man rider godt frem dvs. nærmest jorde, så slog han over i firtaktet, men det var svært når han ikke kunne komme ordentligt rundt i hjørnerne, så vi fik at vide en masse tur, eller galop på lange strækninger! hvor de ikke skal holde balance men bare ride lige ud! en masse af det også skulle det komme smiley

• #11   27. jan 2013 Hov. Glemte helt at du har lavet emnet i "Groundwork", og jeg har skrevet rideøvelser...

Fra jorden kan du longere hende over bomme, blive ved med at lave overgange fra skridt til trav/trav til skridt, en masse temposkift og hele tiden skifte mellem højre og venstre volte smiley

• #13   27. jan 2013 Okay, mange tak for hjælpen! smiley Jeg har faktisk en stor mark ved siden af vores ridebane, men det er naboen der vidst ejer den. smiley Kan undersøge om jeg godt må bruge den. smiley
    Tak for hjælpen! smiley

• #15   28. jan 2013 Skulle engang starte med galop igen på en hest vi havde genoptrænet. vi fandt ud af at han var vildt glad for at springe, så derfor satte vi et lille spring op, hvor vi kunne få ham i galop efter springet, senere i træningen blev springet en ros til ham når han havde galopperet smiley det virkede super godt for os.

• #16   31. jan 2013 Ville nok også anbefale dig at træne det i longe, men måske du skulle få en underviser ud, til lige at hjælpe dig med at få det påbegyndt rigtigt, og give dig nogle kvalificerede råd, efter selv at have set hesten? smiley

• #17   31. jan 2013 Og synes også, at den er meget god, den med "Jeg rider ikke en runde uden at lave noget," men synes den bør ændres til "jeg rider ikke et skridt uden at lave noget." Du skal være opmærksom på hesten konstant med formidlinger og vejledning, og ride den hvert skridt, hvis du forventer at den skal lytte hver skridt.
    Jo mere du hjælper den, desto bedre chancer har den for at reagere som ønsket. Mener dog ikke at det at "lave noget" behøver komme til udtryk i banefigurer som volter og slangegange, men derimod at få hesten til at bære sig selv anatomisk hensigtsmæssigt, med fremdriften bagfra, holde sig i balance, osv. - hvilket er lige præcis det, din hest har mest brug for i den pågældende situation.
    Hele tiden små støttende signaler, tryk, anholdninger, belønninger, mm. alt efter hvordan hesten går. Det skærper også koncentrationen. smiley

Kommentér på:
Træning af galop - hjælp. :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce