{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Træning af galop... {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige begyndt at ride en 6 årige haflinger vallak. Han er ikke reddet ret meget i et stykke tid så han skal rides op igen. Kender ikke hans baggrund og hvordan hans tilridning er foregået. han går fint i skridt og i trav men han vil ikke slå over i galop uanset hvor meget jeg prøver at driver ham frem.
Mit spørgsmål lyder så .. hvordan træner man bedst galoppen hos en ung hest ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af galop...
  • #1   26. nov 2009 venter til bæringen og balancen er der.. det trænes i skridt og trav...

• #2   26. nov 2009 hej jeg ville ride ind på en volte og så overdrive hjælpen til anspringet. og blive ved med at drive på også selvom den løber lidt frem i traven, og anspringet ska ligge ind i et hjørne smiley Ellers prøv med longearbejde og øv med stemmen at den ska galopere, det ka hjælpe også når du så sidder på den smiley

Held og lykke smiley

• #4   26. nov 2009 Du kan evt. prøve at ligge en bom og så give hjælpen en smule før bommen.. For nogle heste falder det meget naturligt at springe over og derved fortsætte i galop smiley

• #5   26. nov 2009 enig med dolca vita og elgen.

sæt gerne ord på fra jorden du så kan gentage fra sæddet, men lad der gå lang tid. hestene skal udvikle deres bæring og balance først. der er jo massere at arbejde med før galop.

• #6   27. nov 2009 Jeg har selv en haflinger og det med galopen har været et stort problem.. og den er stadig ikke 100% på plads, der er generalt mange haflinger der har problemer med galopen, jeg kan forslå flere forskellige måde du kunne styrke din pony på. Selvfølgelig er bæring og blance som de andre siger også vigtig.

Du kan fx. longser og så lære den at sætte i galop på komanda, altså fx. sige galop (giv ham en stor volte så han har god plads).

Du kan også prøve at hjælpe ham lidt på vej ved at sætte en lille spring op og så lægge hjælpen over springet.

Eller du kan ride en tur sammen med nogle andre og så prøve at galoper sammen med dem i fx. skoven.

Håber du kan bruge det til noget, det har hjulpet min meget i starten held og lykke smiley

Kommentér på:
Træning af galop...

Annonce