{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

HØ vs. Wrap {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg står med et lille problem jeg skal se om jeg kan gøre noget ved.

Min hoppe er drægtig i 7. måned, og hun har en rigtig træls tendens til at blive overvægtig.
Desværre døjer hun med bentøjet, så hun må helst ikke blive overvægtig samtidig med at hun er drægtig, og det er hun lige nu. Det har været lidt af et arbejde at holde hende i rette stand, da vi ikke arbejder voldsomt meget med hende, og hun får generelt ikke meget at spise i forvejen.

Nu tænker jeg så lidt på om det kunne være en mulighed at skifte til hø? Vinteren over har de fået wrap, og jeg ved at de skulle give mere end hø, men mit spørgsmål ligger i hvor meget.

Er der så stor forskel, at det er værd at skifte til hø?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HØ vs. Wrap
  • #1   8. feb 2013 nej. du skal nærmere se efter noget med lavere enerigindhold, altså noget som er klippet på et senere tidspunkt i græsset udvikling hvor det har været skredet godt igennem og evt allerede har sat frø ( så er det nærmest frøgræs). så er det ligemeget om det er hø eller wrap. Hø som ikke støver kan være svært at få fat på på denne tid af året.
    Vi fodrer kun med wrap og laver gerne flere forskellige slags så vi har noget med meget, lidt, eller medium energiindhold så vi kan skifte hvis nogle bliver for tykke eller tynde. alle får den samme slags og mængde krybbefoder som er 1 kg grønpiller/vitamintilskud dagligt


  • #2   8. feb 2013 Nu vil jeg hellere fodre med hø selv end wrap, så selvfølgelig kan du skifte.
    Hø mætter mere end wrap og der skal færre kg til pr 100 kg hest pga. tørstofindholdet.
    Hø er dog lidt sværere at opbevare end wrap og er lidt sværere at finde i en ok kvalitet, men finder du noget velduftende hø ville det da klart være at foretrække ville jeg mene.


  • #6   12. feb 2013 Du kan få "ringe" wrap og du kan få "godt" hø, så hvis du vil sifte og sikre en effekt, bliver du nød til at lave en grovfoderanalyse. Oftest er der mere næring i Wrap end i hø, så kunne du få fat i noget 2. slet eller 3. slets hø ville det højest sandsynligt give en større effekt. Stråfoder er til for at holde maven igang, så hvis du kunne give hende mindre mængde, men konstant adgang til stråfoder fx via hønet/finmasket hønet, så ville det også slanke.

Kommentér på:
HØ vs. Wrap

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce