{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Aggressiv under ridning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Ser i, min hest Thor har i den sidste måned skulle longers i en måned pga. en hel masse ting, hvor jeg har redet ham 2 gange om ugen.. Men da har rigtig meget med at gå i panik i longen har jeg prøvet at longere ham når vi var alene for så var han helt afslappet. Så her i dag har jeg så bestemt mig for at ride ham ugen ud da alle de ryk han gør ikke er så godt for mig ryg da den også er skadet. Men her i dag så han sig sur på alt og alle som var i ridehuset, selvom de red flere meter væk prøvede han at "angribe" de heste hvis han syntes de kom fortæt på hvilket så førte ud til en mindre kamp med ham da han ikke skal begynde på sådanne ting.. Men nu tænker jeg bare om det kan være fordi han bare er ved er være godt træt af ridehus? Tør ikke rigtig at ride på tur med ham da det er glat og han i forvejen er ret usikker på tur med mindre jeg har den anden i træktov..
Han var begyndt at lægge øre og små bide ud efter andre, men ikke ligefrem prøve at sparke eller trække over til dem med ørene helt tilbage.. Så jeg tænker lidt hvad kan jeg gøre for at det ikke udvikler sig til mere end det er i forvejen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv under ridning?
  • #1   19. feb 2013 Min kan godt blive sur på andre hvis hun ikke for nok opmærksomhed eller hvis hun ikke bliver redet. Ved selvfølgelig ikke hvor meget du plegede at ride ham og hvordan i stalden og sådan. Min begyndte at små bide efter andre i stalden for jeg ikke havde været der så meget på grund af et skadet knæ som gjorde jeg ikke kunne gå. smiley

  • #2   19. feb 2013 Opmærksomhed får han både i stalden og under ridning, også bliver han redet hverdag eller longeret hvis jeg ikke har tid til at ride da han bliver ret besværlig dagen efter hvis han står stille så han er i hænder hverdag på den ene eller anden måde. Han er så begyndt også at være lidt små sur i stalden men det er så gået over igen hvis man kan sige det smiley

  • #3   19. feb 2013 Måske sadlen eller biddet irritere ham lidt. Hvis han er sur over at det irritere, kan det godt være han lader det gå ud over andre heste, Team B... nævner smiley


  • #4   19. feb 2013 Altså var får tjekket sadlen ret tit da han har nemt ved at få sår da hans lansemærke eller hvad det hedder er ret højt da han er svajrygget så sadlen er jeg meget obs. på smiley Men har er ret låst i højre side, men det er fordi han har været longeret så meget (har talt med underviser om det) så er er simpelhent blank på hvad det ellers kan være for han har også været låst før hvor han intet sagde til de andre smiley

  • #5   19. feb 2013 Hvis han går og låser i den ene side, kan det godt ske, at det gør endnu mere ondt på ham med rytter (nu ved jeg jo ikke hvordan du rider, men især hvis du nu fx ubevist sidder og spænder, fordi du koncentrere dig om, hvad for en hest der er den næste han "springer på"). Så evt prøv at gå ved siden af ham de første 5-10 min og løsgør ham sådan, og rid derefter. Forlang ikke for meget af ham, før du har underviser på, som kan sige hvad der er ret og rimeligt smiley
    Det er da et forsøg værd, at prøve en lille uges tid, og se om der er nogen ændring ved det smiley


  • #6   19. feb 2013 Ja du siger jo noget klogt som jeg ikke lige har tænkt over smiley Altså nu har han jo gået og låst i et godt stykke tid så der kommer en berider på fredag og skal se om det bare fordi han er stædig eller om der er noget helt galt med selvom han er gået igennem af alt hvad vi har kunne finde smiley Men det skal vel så prøves engang smiley

  • #7   19. feb 2013 Håber for jer, at det "bare" er det, så det kan trænes og/eller masseres væk smiley

    Det er i hvert fald mine forslag, da det ofte skyldes en anden irritations-faktor, når heste pludselig bliver aggressive over for andre heste.

    i skal i hvar fald have held og lykke med det smiley


  • #8   19. feb 2013 Jamen jo tak og tak får rådende eller hvad man siger smiley

  • #9   19. feb 2013 Så lidt smiley

  • #10   20. feb 2013 HUSK,en hests' sadel passer aldrig 100 % hesten er som os og ændre hele tiden muskulatur og tager på og taber sig forskellige steder. Forskere har nu også fundet ud af at efter ca. 15 min begynder hesten og få den samme følelse i ryggen som vi gør når vores ben fx "sover". (Dette er der to af verdens dygtigst hesteforskere der har skrevet under på) smiley
    Så det kunne måske være at han ikke synes at det er så rart med sadel, nu hvor han har fået lov til at være fri for den under longen? smiley


Kommentér på:
Aggressiv under ridning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce