{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

At adoptere fra internat - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

På fredag skal min kæreste og jeg besøge et internat i Rødovre for at kigge på hund.
Vi har i forvejen en Karelsk Bjørnehund, som skal med i tilfælde af, at vi bliver godkendt til den nye, som også er en Karelsk Bjørnehund.

Det er dog vores første adoption fra et internat, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres erfaringer.

Er der noget vi skal være særligt OBS på, noget vi bør spørge ind til eller andre gode tips I kan give os med på vejen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At adoptere fra internat - erfaringer?
  • #1   20. feb 2013 nok bare de bersale ting som var det hos en privat vil jeg tro smiley har dog kun prøvet at sætte en hund IND på internat smiley det var så en venindes hund da hun havde svigtene helbred... det var så i brande og der sys jeg ikk der var noget at sætte en finger på smiley

men ellers om hunden er sund og rask og om hvordan den er med andre hunde af hensyn til nuværende hunde evt syge forløb den har haft og kigge i øre om der sidder noget der inde, og se om den er et godt match mentalt mæssigt osv ^^ evt klappe/nusse den alle steder for at se om den har ondt nogle steder som jeg har fået afvide er en go' idé da jeg har snakket med nogle i en stald om da de købte hund fra en af de der ''private internater'' der viste sig at være meget øm i ryggen men det kunne jo evt bare være efter at ha leget med en del større hund det ved man jo så aldrig, men det kostede et par besøg til hunde massøren smiley

• #2   20. feb 2013 Min næste hund bliver også en adopteret smiley Der er så mange små sjæle der mangler en familie.. Skal bare lige sælge huset og købe en bondegård - så jeg har plads til alle dyrerne smiley

• #3   20. feb 2013 Synes det er fantatisk at vælge en adoption. smiley
    Man skal huske en voksen hun er præget efter andres leverutiner, holdninger og hverdag. Det kan give masse af arbejde og problemer med hensyn til sin egen hverdag.
    Den hund i vil kigge på har fx aldrig i sit liv været alene, det kan give problemer når i skal nogle steder hvor jeres hunde ikke kan være med. Hunden passer meget på de ting den vil have for sig selv, så man skal være opmærksom på konflikter mellem jeres nuværende og den nye hund.

Ikke mindst skal du være klar over du ikke må avle på hunden, det skriver du under på. Kunne faktsik ikke læse mig frem til om internatet er så fornuftig at neutralisere hundene inden de formidler dem.

Men det er jo helt klart en fordel i allerede kender til racen, da det er en lidt speciel hund, som må være et kæmpe plus i deres vurdering om i er egnet. smiley

• #4   20. feb 2013 jeg har adopteret en fra internatet på Rhodos, en dejlig lille hund, som vi havde i 10 år

• #5   20. feb 2013 Vi har ikke haft gode erfaringer med hunde fra internat.. Vi har haft 2 hunde fra internat, og begge har haft adfærdsproblemer.. Den ene kunne vi ikke rigtig røre, uden den ville bide ud efter os.. Den anden var meget nervøs overfor andre hunde, hvilket også vidste sig ved aggressiv adfærd.

Vil til en hver tid vælge en hund, hvor man kender avler, samt har mulighed for at se mor (og far) til hvalpene..

• #7   20. feb 2013 Jeg synes, det er super, at I har mod på at adoptere en "brugt" hund fra internat, Lykke. Det, I skal være mest opmærksomme på, er nok, at "brugte" hunde tit og ofte kan have ar på sjælen og deraf følgende adfærdsproblemer. Derfor er der stor risiko for, at en internathund vil kræve ekstra meget tid og overskud i sammenligning med eksempelvis en hvalp direkte fra opdrætter.

• #8   20. feb 2013 Tak for jeres svar - Super dejligt.

Jeg kan sige, at vores egen hund ikke kan være alene, så det er intet problem - De kommer med alle steder, og kan vi ikke have dem med af en eller anden grund, så bor svigermor ikke langt fra os. Og kan hun ikke tage dem, tager vi ikke af sted. Sådan er vores politik allerede nu.

At hun er madvogter er uden tvivl noget vi skal arbejde på, og det bliver sikkert hårdt, men ikke desto mindre er vi klar på at tage opgaven op. Inden vi kører, bliver alle Fifis ben fjernet, og så må vi se hvordan vi bedst gør, hvis vi ender med at få hende med hjem.

Vores egen hund må være i alle møbler, så dette er heller intet problem smiley

Det er egentlig ikke fordi vi leder efter hund, men vi ramlede tilfældigt ind i hunden.
    Vi har ofte snakket om hvor gerne vi ville adoptere fra internat, men at vi samtidig gerne ville fortsætte med kareler, og gerne med tavle - Og hvor heldig er vi så lige at støde på smuksakken her? smiley

Vi glæder os super meget til at møde hende.
    Og vores hund kommer self. med, så de kan mødes på neutral grund, inden vi beslutter os, for kan de ikke sammen er der jo ikke så meget at gøre.

• #9   20. feb 2013 Synes det lyder til i har overvejet det godt og den passer jo til de forholde i kan byde den. smiley
    Tilvænning er jo altid påkrævet når man tager en ny voksen hund ind og det er godt at i tager jer hund med for at se om de overhovedet kan enes. smiley
    Tavle burde til gengæld være ligemeget, da i alligevel ikke må avle med hunden - de er en regel fra det internat. smiley

Held og lykke. smiley

• #10   20. feb 2013 <b>* TickTack *</b>
    Ja, vi har gjort os rigtig mange overvejelser omkring det, for én ting er at støde ind i en hund, forelske sig og sige "dén tager vi", men det er en ganske anden sag når man allerede har en hund, samt man tager en ind med adfærdsproblemer. smiley

Tavlen kan vi nu stadig godt bruge, til fx udstilling. Den er også med til at guide mig hen til opdrætteren, som grundet den, ved er dybt seriøs med sine hunde.
    Self. gør tavlen ikke alt, og vores nuværende hund har heller ikke tavle, trods begge hendes forældre har/havde. smiley

Tusind tak.

Kommentér på:
At adoptere fra internat - erfaringer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce