Kvalitet af stamtavle {{forumTopicSubject}}
Hej
Min hoppe skal sættes i fol om en måneds tid eller to. Umiddelbart har jeg besluttet mig for at bruge Gidde Palema, er dog også lun på heste som Viking Kronos og Varenne, de er bare desværre lidt uden for min økonomis rækkevidde.
udover dem har jeg kort overvejet Dessert Classic.
Nu er mit spørgsmål så, hvor god er min hoppes stamtavle? Er hun ud af kvalitets hingste (og hopper) eller er hun bare en standard "discount" avlet hoppe?
Hendes far er Lender Hanover og hendes morfar er Buckfinder.
Her er resten af hendes stamtavle http://195.198.34.45/shestinfo
Mit mål er at avle en sund, rask og holdbar hest, der primært skal bruges som ridehest, men måske som væddeløber hvis den tegner godt og jeg har pengene.
Håber der er nogen kloge avls folk der kan hjælpe mig...
jan 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 77 Svar: 921
Buckfinder er uden tvivl en fin fin hingst, der har leveret meget, men Lender Hanover er ikke så udbredt herhjemme og hans bedste afkom har tjent 140.551 og kun et afkom mere, der her rundet de 100.000 i indtjening, hvilket ikke er imponerende.
Din hoppes mor har heller ikke leveret det store, her er det din hoppe med 16.000, der har tjent mest. Jeg har lidt svært ved at vurdere hoppens egen løbskarriere, da den også har løbet før 95, men disse resultater vises ikke.
Skal man se på din hoppe har den jo i princippet gjort det fint nok med 4 sejre i 32 starter, men med i tankerne her skal det selvølgelig også være at hun primært har været bornholmerhest.
Men forsøg da med en billig travhingst - kan hoppen ikke avle, så avler den ikke lige gyldig hvad der kommer på den, men kan den avle, så avler den også uanset hvad der kommer på den, måske ikke en tophest, men en fin hest!
Men husk ikke bare at vælge hingst ud fra udseende, du skal også kigge lidt på din hoppens trav og den hingst du vælgers trav. Nu ved jeg ikke hvordan din hoppe traver, men har hun en meget flad trav vil det være en fordel med en hingst, der har et højere løft, fx en hingst der har noget SJ Photo inde over sig.
Håber det kan bruges, og igen du må ikke opfatte mig som negativ og erkender at jeg ikke er ekspert indenfor området, har bare været inde og tjekke data/fakta omkring hestene og konkluderet derudfra!
Men held og lykke med dit projekt
- Rikke
Kvalitet af stamtavle
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside