{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Ridning efter kolik {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere

Jeg blev tidligt i morges ringet op af min mor som siger min dejlige DV'er havde en omgang svag kolik.. dvs ingen svedture, men stod og skrabede, nægtede at spise, var urolig, slog med hovedet, kiggede på sin mave og var ved at lægge sig éen gang.

Jeg ryger op af sengen i en helveds fart for at komme ned til hende, og jeg kommer ned og hun står og gør sig lang.. på det tidspunkt havde mor taget hende ud af boksen på staldgangen da hun skulle muge hendes boks og for at holde bedre øje med hende... det er typisk at hun har kolik, den eneste dag i ugen hvor min mor har morgenfodring -_-

nå, men jeg smed en træksnor på hende og gik ellers bare derud af.. allerede da vi var halvvejs på turen kunne jeg få en lille skive gulerod i hende og hun vågnede en smule op... længere ude på turen ( undskyld mit sprog ), sked hun og der var så gang i systemet igen, men gik videre da jeg der ikke kunne få noget gulerod i hende.. så jeg gik og gik og gik, og lidt efter lidt vågnede hun mere og mere op og blev mere klar i øjnene og frisk sådan som hun normalt er.

Jeg ved en del og syge heste og de forskellige behandlingsmetoder, da jeg læser til dyrepasser, med heste i speciale, såå.. men EN ting jeg er i tvivl om er hvormidt det er sundt at ride lidt her hen på eftermiddagen ??

Ved godt de skal røre sig osv, men hvad er jeres meminger og viden omkring ridning af en hest der havde svag kolik for 10 timer siden?
Har ikke i tankerne at ride som normalt, men bare ride lidt .. 10-15 minutter i lidt trav letridning.. hun er nemlig en unghest der er i tilridning, så ville helst have hende motioneret


Det skal siges at hun har været på fold hele dagen hvor der er en smule græs, og hun har været under opsyn, men der har intet været.. hun er frisk og hygger sig med de 2 andre

- Gider INGEN negative kommentare!!!

Og undskyld det blev lidt langt smiley

Ellers på forhånd, TUSIND tak!

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Ridning efter kolik

Annonce