{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning efter kolik
  • #1   19. maj 2013 Altså da min havde kolik skulle der gå 2 uger før jeg måtte ride ham igen men han var også alvorlig syg og på hestehospital;)

  • #2   19. maj 2013 Okay smiley Vil nemlig ikke starte for tidligt smiley

  • #3   19. maj 2013 Ca. en uges tid efter, så er du på den sikre side, når det ikke har været så slemt..

    Nogle kan nøjes med 3-4 dage, hvis det bare er et lille tilfælde..

    Jeg vil mene at det også kommer an på oversagen til kolikken.. Min fik en lille forstoppelse i november pga. væskemangel og 10-15 min efter 2 sprøjter af dyrlægen så spænede hun rundt i hallen igen, som om intet var hent.. Så hun kunne nok have været redet allerede et par dage efter igen.. Det blev hun så ikke, da hun stod med anden skade.


  • #4   19. maj 2013 Begge dyrlæge jeg snakkede med mente årsagen var græsset smiley Men så lader jeg hende gå 1 uge smiley

  • #5   19. maj 2013 Da Hjalte havde kolik fik jeg ordre på at ride ham let allerede dagen efter - med hensyntagen til at han godt kunne være øm. Han havde en let forstoppelse.
    Dyrlægen sagde, at jo mere han var i gang, jo hurtigere var han ovenpå igen smiley


  • #6   19. maj 2013 Sagde dyrlægen ikke til mig. Fik a vide at min skulle stå inde ind til at hendes mave var fuldstændigt iorden smiley Men fik dog heldigvis lov af min ege ´n dyrlæge at sætte hende på jordfold

  • #7   19. maj 2013 Kan være der er forskel på hvad de fik kolik af.
    Hjalte fik besked på at blive longeret, gerne i trav et par gange i løbet af dagen/aftnen, for at få gang i systemet, og så ud på fold med ham igen (han går i løsdrift).
    Dog udskift af wrap med hø i en lille uge med bare et par håndfulde wrap for ikke at smadre maven på ham når han skulle over på det igen.
    Samtidig skulle han af foderet i en lille uge, men måtte gerne få lucerne.

    Han kunne så ikke rigtig finde ud af hvad han havde fået kolik af, men blev anbefalet loppefrøskaller hvis det var fordi han havde fået for meget jord indenbords.


Kommentér på:
Ridning efter kolik

Annonce