{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Ridning efter kolik {{forumTopicSubject}}

Min gamle dreng på 22, havde en let kolik i går, dyrlægen kom, og han fik smertestillende, blev lukket på ridebanen, og blev trukket rundt med hver time. Mit spørgsmål lyder så, at jeg er meldt til et spring stævne på lørdag, om det ville være forsvarligt og starte de to klasser, hvis han får det helt fint igen, inden?


Kommentarer på:  Ridning efter kolik
  • #1   5. maj 2019 Jeg har stået i præcis din situation engang. Vi meldte fra. Hvis vi andre har haft maveonde med opkast og diarré, så er vi ret svækkede og matte længe efter. Det tager tid at genopbygge tarm systemets fulde funktion.

    Omvendt har jeg også mødt folk, der har redet deres heste let allerede dagen efter et koliktilfælde.

    Jeg tænker, din sunde fornuft er dit bedste svar. Hvad siger din mavefornemmelse? smiley


  • #2   5. maj 2019 Ja, det har du selvfølgelig helt ret i! Jamen jeg føler jo nok lidt, at det ville være bedst og melde fra, da han er en gammel herre, selvom han kun er 5 i hovedet smiley Men det mere, at jeg er bange for at gøre "skade" på ham smiley Det jo også kun fordi, man så gerne vil starte, og det er vores første hygge stævne sammen. Men vil aldrig i mit liv udsætte ham for noget uforsvarligt, jeg er bare sådan i tvivl ??

  • #3   5. maj 2019 Jeg kan sagtens forstå dig. Jeg var også bitter, da jeg måtte melde fra dengang. Og det var endda mit sidste pony stævne.

    Men jeg ville bare ikke risikere noget, og at vi alligevel fik en dårlig oplevelse, fordi han ikke var ved sine fulde fem.

    Hvis du beslutter at melde fra, så husk, at der kommer masser af stævner, I kan nå at opleve sammen. smiley


  • #4   5. maj 2019 Åh man, ja det er satme også surt!
    Ja det har du selvfølgelig ret i, det må jeg nok gøre smiley


  • #5   5. maj 2019 Næste lørdag? Ja, du kan sagtens starte.

  • #6   5. maj 2019 Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at starte, når det først er om en uge..
    Det er tilmed et meget mildt kolik tilfælde.. Det er ikke noget problem.. Han er formentlig allerede helt ovenpå i morgen igen.



  • #7   5. maj 2019 Der er en hel uge se, så vent og se tiden an. Hvis han ikke får symptomer igen, så ville jeg ikke have betænkeligheder ved det.

  • #9   5. maj 2019 Jeg ville vente og se tiden an. Virker han frisk, så havde jeg startet smiley

  • #10   5. maj 2019 Tusind tak for alle hans svar! Han var i ret vildt vigør i dag, så det jo bare rigtig gode tegn! Jeg krydser, også må vi se hvad der kommer til og ske smiley

  • #12   7. maj 2019 måske jeg spørg dumt.. men må den godt starte stævne en uge efter den har fået det smertestillende?
    der er i hvert fald noget medicin, hvor der skal gå en bestemt tidsperiode før den på starte fx stævne igen, ellers kan det ses som doping


  • #13   8. maj 2019 Hvis hun har fået en tilbageholdelses seddel, så står der på den hvornår hesten må slagtes, men så skal man også tjekke op på ifb med doping. Dyrlægen giver altid besked hvis hestene får noget som kan gå på dopinglisten. Så mon ikke TS havde fået besked. Banan går også på dopinglisten.. Bare til info..

    Mvh TT


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 132
    #14   10. maj 2019 Hesten tager ikke skade af at deltage i stævne efter kolik eller medicinindtagelse, men om den kan yde sit sædvanlige - ?

Kommentér på:
Ridning efter kolik

Annonce