{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Træne muskler i højre side af hesten. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har nogen gode ideer til at træne muskler i højre side af min unge hest. Hun er ved at være 4 nu og er tilredet.

Har været en tur til kiropraktor, med hende, da jeg synes hun gik og spændte i venstre side, han fortalte at det var fordi hun manglede muskler i højre side, så nu er det igang med at træne dem. skal træne ca 10 % mere på højre side. Men er lige pt lidt blankt smiley

Normalt ride jeg hende 4-5 gange om ugen, 3 gange på banen og de andre gange er det ud i naturen.
Har haft problemer med at hun gerne vil gå højt med nakken og har arbejdet meget på at hun skal gå lavt, da jeg ikke mener hun er klar til at gå der oppe.

Normalt træning på banen, er meget med 8-taller, volter, bøje til både ventre og højre på lige spor.

Er der nogen der har gode ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træne muskler i højre side af hesten.
  • #1   6. apr 2013 Neje, vil jeg ikke have hun skal lære, bruger det lidt når jeg strækker hende ud. Altså hovedet ned til forben. Men ellers skal hun ikke lære det.
    Min pony kan alt det, både neje, ligge sig osv, det harjeg gennem tiden set at det godt kan give lidt bagslag, når pony bliver for ivrig:-)
    Bomme træner vi også, men synes ikke rigtig det giver noget. smiley

Sideways, hvad mener du med det, er det schenkelvigning du mener?

• #2   6. apr 2013 Det vil jeg gerne vente en smule med, mener ikke hun er klar til det, da det efter min mening kræver muskler på det unge dyr.

Andre der har nogen gode ideer?

• #3   6. apr 2013 Synes ærligt at det lyder fint det du allerede har gang i med volter osv. Men husk ordsproget ROM blev ikke bygget på en dag:)

• #4   6. apr 2013 Ved godt, Rom ikke blev bygget på en dag, smiley derfor jeg heller ikke vil begynde at lave side bevægelser med hende, da jeg ikke mener en så ung hest har muskler til det endnu. Om det er fra jord eller under rytter, er lidt det samme i min verden, da det er de samme muskler den skal bruge.
    Det var mere om det jeg var igang med var den rigtige vej at gå frem smiley

Jeg har ikke travlt med hende, vil gerne have at vi går roligt frem og vi kommer på stævne pladsen i år eller næste, har ikke den store betydning for mig smiley

• #5   6. apr 2013 Min unghest stod med en skade i et år, og fik selvfølgelig underudviklet muskulatur i den skadede (venstre) side.
    Jeg startede på Akademisk Ridekunst, hvor det første jeg lærte var, at longere. Longering kan være skadeligt, hvis det ikke gøres rigtigt, men til gengæld er det supereffektivt, hvis man er god til det. Det hjalp rigtig meget, og han endte med at være lige stærk på begge volter. Det var rigtig fedt at opleve smiley

Det gode ved god longering er, at man går ind i strækker muskulaturen ud på udvendige, og træner muskulaturen på indvendige, såfremt hesten er bøjet og stillet og i balance.

• #6   8. apr 2013 synes det lyder meget godt det du har gang i..
    meen vil nu mene du godt kan lave lidt side bevægelser på en unghest.. hesten udvikler ikke flere muskler jo ældre den bliver. det gør vi mennesker heller ikke..
    man har altid det samme antal muskler i kroppen..
    Den eneste måde man kan ændre på musklerne er ved at træne dem og derved gøre dem stærkere og evt. større.
    Den unge hest tager bestemt ikke skade af lidt sidebevægelser, det er et spørgsmål om ikke at overdrive dem..:)
    bom arbejde er også rigtig god, hvis du ikke synes den bruger sig nok, kan du evt lave kavaletis i stedet, så den skal løfte sig lidt mere, og derved bruge sig mere.
    Longe arbejde er også godt, men pas på med det på en ung hest. de har bedst af træning på lige spor..

Kommentér på:
Træne muskler i højre side af hesten.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce