{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.600 visninger | Oprettet:

Sadel {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Jeg er på lagt efter en ny sadel, og har prøvet lidt forskelligt. Start sadlen, sella, draupnir, PH og en masse andre. Men er fuldstændig blank ?
Hvilke sadler bruger i og har i en masse forslag?
Jeg leder efter en sadel med meget støtte, da jeg har lidt ryg problemer så jeg skal helst holdes ret i ryggen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel
  • #2   8. apr 2013 Hvordan er støtten i Hrimnir?? smiley

• #3   8. apr 2013 Jeg har tre forskellige PH sadler og ved at få udviklet en 4.
    Jeg skal aldrig have andet. Kvaliteten er helt genial og så elsker jeg, at man kan bestemme det hele selv smiley

• #5   9. apr 2013 Jeg bruger en dressursadelcdee hedder os arr. Fra en sadelmager der hedder hubertus. Jeg skal aldrig have andet. Og den kan rettes hvis man får ny hest for 650 kr. Har haft min sadel til 3 forskellige heste.

• #6   9. apr 2013 Jeg har en TopReiter sport 2005, som jeg er super glad for, støtten er god uden at man føler sig fast lås - men det kommer jo an på hvad man er til smiley
    Ellers er der TopReiter Jclassic, den giver en del støtte, men uden det er ubehageligt.
    Derudover har jeg hørt at Karlslund S, skulle være enormt lækker at sidde i smiley

• #7   9. apr 2013 Sella salden er rigtig god efter min mening og der er masser støtte smiley

• #8   9. apr 2013 Jeg bruger en Passier Young Champ dressur sadel. Den ligger super godt og passer til næsten alle islændere hvis man får en bred bom i.
    Jeg har selv ryg problemer og har også brug for støtte for at kunne holde min opstilling så nogen lunde, så derfor valgte jeg at gå efter en dressur sadel istedet.
    Jeg havde den med på kursus hos Eyjolfur og han synes også den var vildt lækker.

• #9   9. apr 2013 Har en Sensation Harmony, men eftersom det er en tusadel, er der ikke meget støtte i den. Jeg hader dog, når der er for meget, jeg sidder lidt for godt fast til terrænridt smiley Prøvede også en model, der hedder G3, det er en dressursadel, og der var alt for meget støtte i til mig ...

• #10   9. apr 2013 Jeg har en ideal icelandic, den har en super god støtte! smiley

• #13   9. apr 2013 Jeg rider også i Draupnir, det er en skøn sadel. Man har den optimale støtte, samtidig med at man heller ikke føler sig låst fast smiley

• #14   9. apr 2013 Hvis du vil have meget støtte, så er Draupnier SP Torison et meget godt bud på en lækker kvalitets sadel. Jeg fravalgte dog Daupnier sadel frem for den nye Eques sadel: Forma, da den giver mig en mere optimal bevægelsesfrihed. smiley

• #15   9. apr 2013 Har nemlig kigget på den nye Egues, den ser sindsyg lækker ud !

• #16   9. apr 2013 Ja, jeg var også bare solgt efter første gang jeg prøvede den. smiley

• #17   9. apr 2013 Jeg har selv hrimnir Pro, den er jeg super glad for, og man sidder fantastisk i den! men til det du søger tror jeg at hilbar Royal delight er super god da man sidder meget rank i den, og der er meget støtte til ryg syntes jeg;-)

• #18   9. apr 2013 Min mor har lige købt den nye PH Jim har fået hjem. Jeg har aldrig siddet i en mere behagelig sadel. Og den vejer INGENTING.

Jeg synes også at Topreitere JR Spezial har god støtte. Næsten for meget endda.

• #19   9. apr 2013 Jeg har selv en sella og der findes ikke noget bedre :).
    Men jeg vil helt klart anbefale dig forma sadlen, den er skide god. Og man får utroligt god støtte. Jeg er bare så glad for min sella at den ikke bliver skiftet ud.

Prøv forma!

• #20   10. apr 2013 Få en sadelmager ud, og få ham/hende til at guide dig i valg af sadel!

Alle heste har unik opbygning, og det nytter altså ikke noget, at gå ud og købe op til flere forskellige sadler, baseret på andres erfaringer med den/de heste de nu rider på. Du kan spare SÅ mange penge, ved at få en kyndig person ud, til at vurdere om sadlen nu også ligger godt på hesten, og ikke trykker nogen steder. Man kan edderrødme tabe mange penge på værdifald når sadlen først er brugt eller at hesten evt. har fået trykskaser i ryggen og derfor kræver kiropraktor-behandling. Og du kan jo bare se på eksempelvis Joras og diverse grupper på FB, hvor mange der lavet fejlkøb, og derfor er nødt til at sælge deres nykøbte sadel, til langt under den egentlige værdi.

Personligt laver vi den model med vores 2 unghesten, at de vil blive redet op i en bomløs med støtte og kopfjern, idet disse sadler ikke har en fast bom, som hesten hurtigt kan vokse fra, og når de så efterhånden har udviklet en god ridehestemuskulatur (og i øvrigt er fuldt udvokset), vil en sadelmager vurdere hvilken sadel der vil være optimal til både hest og rytter smiley

• #21   10. apr 2013 Altså først og fremmest skal den jo passe hesten, hvis hesten er svajrygget og du rider i en sadel der er meget lige i bommen eller for lang, osv. kan hesten få skader. Jeg er nødsaget sælge min dejlige sadel, som jeg sad super godt i, fordi den er for lang til min hest.
    Så hvis du kan fortælle/vise os herinde noget om din hest´s ryg, ville det blive lidt nemmere

• #22   13. apr 2013 Jeg har selv rygproblemer og har haft svært ved at finde en sadel. Jeg skal også holde ryggen ret, men jeg får ondt når jeg ride i en med for dybt sæde. Sadelmagere anbefaler f.eks. folk med skoliose, at sædestørrelsen bliver et nummer større end ellers. Hvilke rygproblemer har du?

Jeg rider i en Topreiter Start nu, og den er jeg rigtig glad for, og det er hesten også. Den vil ikke gå med bl.a. Draupnir og PH, på trods af at de er tjekket og skulle passe.

• #23   13. apr 2013 Bolette, nu ved du godt at PH har mange forskellige slags bomme og stopninger.
    Sadlen bliver tilpasset både dig og din hest, så skal du ik ha for dybt sæde, så kan du få et mere åbent. Du kan få sadlen fuldstændig du vil ha den.
    Min hoppe har en skade i ryggen efter at ha siddet fast i traileren, hun er ved at få lavet en sadel der trykker minimalt og samtidig er som jeg gerne vil ha det og det er ik noget problem. Så vil lidt gerne høre en uddybning af hvad du mener med at den ikke vil gå med en PH smiley bare rent nysgerrighed?

• #24   14. apr 2013 Jeg må indrømme jeg er gået helt væk fra islændersadler og bruger dressursadel. I forhold til sadelmagere så vær kritisk. Min søster skulle finde sadel og hun fandt en sadel som blev godkendt
    Da jeg så den tænkte jeg what. Vores dyrlæge og kiropraktor kom ud og hun kunne ikke forstå den var blevet godkendt. Så hun endte også med at købe en sadel af christoph hubertus. Jeg skal aldrig have andre sadler end fra ham. Dog vil jeg sige ph sadlen som også bliver tilpasset og lavet specielt ser fornuftige ud. Den minder så også om dressursadler hvilket jeg godt kan lide.

• #25   15. apr 2013 Ja, det er jeg bestemt godt klar over. Og hvis det ang. sædet var til mig, ved jeg også godt at du kan få den som man vil. Det var ikke meningen at det skulle lyde negativt om PH sadlen, men har prøvet to modeller af det mærke (og en masse andre sadler) og lige min hest bryder sig ikke om dem. Hvis du gerne vil vide det, mister han fremdriften og løftet, og så snart jeg får en Windsor eller Topreiter'en (de tog sadler han pt. kan lide) på, går han glad og frisk fremad igen. Min hest er utrolig sart hvad angår dens udstyr, så det er meget nemt for mig at mærke på ham.

Kommentér på:
Sadel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce