{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Ligeglad med mit personligerum {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Har et kæmpe problem med min nye hest, hun er 167 og rimelig kraftig og fed. Så hun er ikke bare lige at flytte med, og samtidig med det så hvis der er noget hun ikke lige vil så går hun direkte ind i mig og skubber til mig, hun stikker ikke af.

Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal starte min træning med hende. For enten så spiser hun græs ellers så går hun rundt om mig og ind i mig, har desværre ikke mulighed for ridehal og ridebanen er fuld af ukrudt som hun spiser.

Håber i har nogle forslag til hvordan jeg skal starte træningen med hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ligeglad med mit personligerum
  • #1   21. jul 2013 Hvis min hest gør sådan, altså hun gå ind i mig med vilje, så ville jeg give hende ikke et hårdt, men bestemt skub, og hvis hun bliver ved ville jeg give et lille klask;-)
    Din hest må på INGEN måde bare gå ind i dig, så har den jo ingen respekt for dig!
    Desuden skal den også holde sig uden for dit "Personlige rum" Eller hvad det hedder;-)
    Og når hun spiser græs, så giv et lille ryk;-) Ikke et hårdt, men et bestemt ryk;-D Hvis hun stadig ikke høre, så prøv at give hende et lille bitte dask:-) IKKE hårdt!:)

• #2   21. jul 2013 Endnu et problem, har ikke nået sted at binde hesten da stedet hvor hun står er ved at blive gjort klar til bryllup, så alle bokse er flyttet ud fra laden og striglepladsen er fyldt med en bunke grus smiley har faktisk kun en mark, ridebane og så en grusien hvor jeg strigler hende på.

• #3   21. jul 2013 Har prøvet at klaske til hende når hun bare går ind i mig, men ingen reaktion hun går bare videre, når jeg vil bakke hende går hun til siden, smiley havde en rigtig træls træning med hende i går som gør jeg ikke har lyst til at tage derud og prøve. For ved bare hvor gal jeg bliver,
    Men et eksempel fra i dag, jeg fanger hende på folden, men kæreste holder hende i tovet i mens jeg giver hende solcreme på mulen og flueting på ryggen, da vi er færdige står vi lige to minutter og snakker med hende, min kæreste står foran hende og jeg står ved siden af hende, der er 20cm mellem mig og min kæreste. Pludselig går hun bare ind i mellem mig og min kæreste og skubber til os begge to.

• #4   21. jul 2013 Jamen når jeg strigler hende går hun også ind i mig, og det er da sindsyg træls. Første dag jeg havde hende ud for at strigle hende stod hun pænt uden problemer, men det bliver værre og værre. Og er bange for hun en dag bliver farlig,

• #5   21. jul 2013 Så ville jeg give et ryk i tovet, så hun lægger mærke til at du er der!;-)
    Du må ikke slå hende med en pisk, så bliver hun jo bare bange i stedet for!!:-)

• #6   21. jul 2013 Du er nok nødt til at være lidt hård ved hende, men for guds skyld ikke slå hende!:-)
    Og husk at rose hende, når hun går det rigtigt;-D

• #7   21. jul 2013 Hvis du kan se hun er ved at gå ind i dig så vift højt med dine arme indtil hun træder tilbage.
    Evt. du skulle få noget undervisning så du kan blive guidet da det er svært at sidde bag en computer og guide udfra det du skriver ! smiley

• #8   21. jul 2013 Altså samtlige andre heste jeg har haft og trænet fra jorden har jeg ingen problemer haft med, men der er noget der siger mig det her er ved at gå helt galt. Jeg tror jeg vil prøve mig lidt frem, for syntes ellers jeg er rimelig tydelig i mine signaler, og når jeg vifter med armene tager hun bare hovedet op og går vider,
    Jeg ved godt jeg bliver skudt nu, men i går der var hun så ligeglad at jeg til sidst slog ud efter hende med tovet og ramte hende i hovedet og alligevel gik hun bare videre ind i mig, og noget siger mig at hvis hun er ligeglad med det( ved jeg selvfølgelig godt hun ikke er, men hun reagerede ikke på det) så kunne det gå hen og blive meget farligt, derfor spørg jeg jer ad,

• #9   22. jul 2013 en fordel er at lære hesten at bakke ved at man ryster i torvet, hvis hesten ignorer dette, laver du en propel foran den, så hvis den fortsætter, går den ind i propellen.

har du ikke et træ i nærheden du kan bruge til at binde hende til? eller få lavet en strigle bom? skruet en ring fast i muren eller et eller andet?

Hvis du har penge til det, vil jeg anbefale dig at få en hms underviser ud. jeg fik tabita ud til min gamle pony, han stak af når jeg trak med ham ned til ridebanen, så hun lærte mig dette jeg beskrev øverst.

• #10   22. jul 2013 Du kan prøve at sparke efter hende? self ikke bare losse hende over knæet smiley Hestene sparker jo ud efter eller "vifter" truende med deres bagben når de synes hinanden kommer for tæt på. Det er noget jeg har gjort med mine egne (for har haft samme problem) og det er utrolig effektivt. Det er kropssprog som de forstår og derfor skræmmer det dem ikke (:

• #11   22. jul 2013 Den flyvende agurk: det er der alså utrolig mange folk der gør? Desuden skal hesten ikke blive bange, så gør man helt klart noget forkert!;)
    Det er en gid metode og rigtig mange bruger den i jordtræning og til at lave øvelser, når hesten skal bakkes med tovet.
    Så det er da lidt noget fis at sige?;)

• #12   23. jul 2013 Ja det er din holdning:-)
    Ja det kommer da godt nok an på, hvor voldsomt man vifter med armene?
    Som regel vifter man lige så stille og blidt med armene,(Så hesten ikke bliver bange!), for at presse hesten blidt tilbage!;-)
    Men du skriver at man skal tage en spring pisk, og giver den et wrap over bringen eller maven:-)
    Du skriver et "wrap" hvad mener du med det, hvis det ikke skal forstås som at slå hesten over maven eller bringen??:-)

• #13   23. jul 2013 Okay:-)
    I min verden bruges pisken som en forlænget arm, ikke til at give et "Wrap";-)
    Ja så kan det jo være det er for voldsomt, du vifter med armene;-)

• #14   24. jul 2013 Ja nemlig, så ender det med at hesten bliver bange i stedet!;-)

• #15   24. jul 2013 Ja det er der rigtig mange der gør:-)

Kommentér på:
Ligeglad med mit personligerum

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce