{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.970 visninger | Oprettet:

Føl med feber og en muligvis hovbyld {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står med et hingstføl Silas på 4 mdr. der i torsdag ikke ville støtte igennem på han højre forben, fik dyrlægen ud. Silas havde feber mener det var 38,7. Der var en reven i hoven, der så blev tjekket for hovbyld, men dyrlægen var ikke helt sikker på om det er en hovbyld. Vi var også ved at snakke om af det muligvis var begyndelse på bukkehov, da hans hov er meget stejl samt måske bare en overbelastning af højre forben, da han desværre havde et par sten i venstre forben som jeg havde tjekket enden jeg tilkaldte dyrlægen for at finde ud af hvad forben han var halt på.
Jeg fik smertestilledene til Silas som han skal havde til og med i morgen, samt så skulle jeg give ham fodbad i sæbevand.

I dag da jeg var ude og give Silas hans behandling, ville jeg lige tjekke han temp. og den sagde 38,2 og han træder stadig ikke igennem på hoven. Er der ikke fremskidt i morgen mandag skulle jeg snakke med dyrlægen igen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer af, om I har oplevet et føl få hovbyld, samt hvor meget feber et føl må havde før det er for meget. Samt jeres meningen omkring bukkehov, både hvordan en behandling af dette kan komme til at koste og Silas muligheder som ridehest i fremtiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl med feber og en muligvis hovbyld
Kommentér på:
Føl med feber og en muligvis hovbyld

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce