{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

The Lone Ranger {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige her og "lurer" lidt på IMDB og kommer i forbindelse dermed til at tænke på, om nogen af jer herinde mon har set The Lone Ranger?

Jeg så den i biografen i sidste måned og fandt den en lidt blandet fornøjelse... Den levede ikke 100% op til mine forventninger, men alligevel er det en udmærket film.

Handlingen er forholdsvis simpel og ligetil: I 1930'ernes London fortæller den gamle indianer, Tonto, historien om John Reid; en idealistisk ung advokat, som sammen med sin bror, Texas Rangeren Dan Reid, rider ud for at fange den notoriske bandit, Butch Cavendish. Imidlertid rider de i et baghold, hvor alle rangerne bliver dræbt, og John Reid efterlades døende. Han bliver fundet af den stammeløse og udstødte Comanche-indianer, Tonto, som på opfordring fra en mystisk og insisterende hvid hest bringer John Reid tilbage til livet. Modvilligt invilliger Reid i at blive Tontos maskerede følgesvend, og sammen indleder de på ny jagten på Butch Cavendish og hævn over Reids døde bror.

Filmens historie er bygget over en kendt skabelon, men har dog en række små sjove twists undervejs og foregår i et relativt højt tempo hele vejen igennem, så filmen aldrig bliver kedelig. Effektsiden og filmografien er intet mindre end fremragende; der er ikke sparret på noget i den retning. Kombineret med en vittig og velskrevet dialog og flotte skuespillerpræstationer fra Armie Hammer og især Johnny Depp, der stjæler enhver scene, han medvirker i som indianeren Tonto, bliver det til en ret solid underholdningsfilm.

Stilmæssigt lægger The Lone Ranger sig tæt op ad Pirates of The Caribbean-filmene, hvilket i sig selv ikke er så underligt, da det er stort set samme "hold", der står bag. Dog når den ikke op på siden af piratfilmene. Det er en på stort set alle måder velfungerende film med masser af morsomme scener underevjs; men flere steder er den tæt på at kamme over og blive plat - enkelte steder ER den plat - hvilket er en skam, da filmen ellers er rigtig flot lavet.

Alt i alt er der tale om en solid og fornuftig underholdningsfilm, som jeg bestemt anbefaler, at man giver en chance, hvis man ikke har set den. Især, hvis man kan lide Pirates Of The Caribbean og Johnny Depp.

Ud af 6 stjerner vil jeg give "The Lone Ranger" 4 stjerner.

Men hvad siger I andre, som har set den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  The Lone Ranger
  • #1   16. aug 2013 Nåde desværre aldrig at se den i biografen, men vil utrolig gerne se den når den kommer på DVD.
    Har hørt meget godt om den smiley
    Og Johnny Depp er jo altid underholdende at kigge på smiley Så må man jo se filmen for skuespilles skyld!


Kommentér på:
The Lone Ranger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce