{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.559 visninger | Oprettet:

13 år og hest? {{forumTopicSubject}}

Hiiii!~

Jeg var i dag ude og prøve en helt fantastisk hest i dag!^^
Men kom lige til at tænke på jeres mening om at en 13 årig pige på (153 og 36 kg) have sin egen hest, der er omkring de 165 ^^

- Synes i det er tidligt at hoppe fra hest til pony?
Har bare efterhånden kun redet små ponyer, og de føles MEGET bedre og rigtigt at ride hest.

Er ret lille til den, men er det ikke bedre at være lidt for lille end for stor?

- Min søster på 17 har også hest, og den er mindre en den jeg har prøvet. Er det forkert i jeres øjne?

Her er et link så i bedre kan bedømme ^^

http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/421902-heste_proevning_?status=1&jli=true#_=_

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  13 år og hest?
  • #2   14. sep 2013 Mit problem er bare at jeg tumler rundt på ponyer, det føles helt forkert ^^ Bøjlerne var ret spastiske >.< Men er heller ikke den tyndeste ^^

• #4   14. sep 2013 Det ville også være klogt nok, men gider bare ikke til at sælge den når man er noget grænsen ^^''

Oh, my fail ._:

• #6   14. sep 2013 Tror grunden til hesten ser så bred ud er nok også den der sadel, den var MEGA tyk ._.

• #7   14. sep 2013 jeg syntes du skal nyde dine sidste ponyår smiley

• #8   14. sep 2013 Har bare det med at knytte mig for meget og vil sikkert ikke kunne holde ud at skal sælge den efter nogle få år smiley

• #9   14. sep 2013 Tøser BMI-testen kan ikke køres på unge under 18 smiley
    Men syntes sagtens, at du kan ride hest. Du er en smule for kort til den hest, som du har fundet, men måske skulle du vælge en der var bare liiidt mindre? Fx 160? smiley

• #11   14. sep 2013 Hvis du virkelig gerne vil have hast så kan du jo også få en lige over grænsen til pony sådan 1,50 eller noget men det er jo heller ikke os der skal bestemme hvis det bare er den hest du vil ha så gør da det men jeg vil råde dig til også at prøve en der var mindre og så sammenligne

• #12   14. sep 2013 Hvis du godt kan li hesten kan jeg ikke se hvad problemet er, om den er 140 eller 180?
    synes overhovedet ikke der er noget galt i det smiley

• #13   14. sep 2013 Om noget tid vil du fortryde at du købte en pony. Du kan ride en hest så længe du vil, og om nogle år passer du jo perfekt til den uden at skal bekymre dig om at den bliver for lille til dig. Jeg ved selv at det er dumt at købe en "lille" pony, og da jeg købte Sofie var der mange der frarådede mig det, fordi de mente hun var for stor. Nu kan jeg grine højt over dem der sagde det, for det er ikke min pony der allerede er blevet for lille. Hvis jeg stod i din situation ville jeg helt klart købe en HEST! smiley

• #15   14. sep 2013 Hvis du syndes hesten er sød syndes jeg ikke det er forkert. Ellers kunne du jo lige så godt købe en dum hest der passer til din højde. Så hellere købe en sød hest der er for stor, end en dum hest der passer. Sådan er min mening ihvertfald smiley

• #16   14. sep 2013 Skal også lige sige at jeg "kender" en der har en MEGET høj hest, og hun er mindre end mig! (Jeg er 160 cm.) jeg vil tro at hendes hest er 170 for den er MEGET høj smiley
    + en der går i min klasse har også en hest på 167 cm. Og moren er ikke meget højre end mig men det er min veninde smiley jeg kan ovrehovet ikke se noget galt i at du køber en hest, bare du kan lide den og syndes den er sød og du kan styre den smiley

• #17   14. sep 2013 Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart nyde mine ponyår.
    Jeg er lige fyldt femten, og har et år tilbage på pony, som jeg virkelig ville ønske jeg kunne ride pony i, men da min pony og jeg har styrtet to gange, blev han pensioneret, og vi synes ikke vi ville ud at købe pony for bare 1 år, så vi købte hest. Jeg ville ønske jeg kunne ride mine ponyår ud. SÅ NYD DEM

• #18   14. sep 2013 Jeg er selv 13 år, 170cm høj og har lige købt en hest på en 163! Jeg er en del højere end dig, men.. Jeg er rigtig rigtigt glad for at jeg valgte hest, frem for pony. Jeg for tit afvide at jeg hverken er for stor eller lille. Dem fra gården siger at vi passer perfekt sammen. Hvis du syntes er den er den rette og du tror at du kan styre den. Så syntes jeg helt klart du skal gøre det! Jeg har overhovede ikke fortrudt det! smiley

• #19   14. sep 2013 Altså jo jeg har jo selv en hest, men min mor avler welsh og har 2 der kan rides nu, den ene er 134½ som jeg rider udervisning/ seriøs ridning på og den anden er 138 og tur hesten smiley jo jeg glæder mig til at ride hest, men hvis jeg nu fik valget mellem at ride hest, eller pony havde jeg valgt pony smiley men jeg glæder mig alligevel til at ride Rokke, jeg er bare glad for at jeg også kan ride pony imens smiley
    dog har jeg ikke problem med at skulkle ride hest da jeg har lange ben, jeg er 163½ høj og kan ride uden at se for lille ud på min mors hest på 183+ henover ryggen smiley smiley

• #20   14. sep 2013 Jeg er 15, og 152 cm. høj. Har redet i 12 år.

- På min 15 års fødselsdag fik jeg min egen første hest, jeg tog altså springet fra en halvpart på en 2'er pony, til at have min egen hest på som er rimelig "pumpet" og 174 cm.

Jeg ville ikke have fået noget godt ud af at allerede skifte som 13 årig til hest. Jeg har gennemtiden redet rigtig mange heste, og ponyer og jeg er hundrede procent sikker på at det har været det helt rigtig først at købe hest nu.

MEN! jeg fik også afvide "hvad vil du med sådan en stor hest?" "den er alt for stor" osv osv. men det ændrede intet. Jeg kan sagtens på stævnebanerne følge med selvom min hest er stor og jeg er lille. Min hest er velopdragen og derfor er det absolut intet problem for mig at han har den størrelse som han nu har smiley

• #21   14. sep 2013 I siger noget!;3 Tak for jeres svar, jeg tror jeg vælger den hest! Det føles bare som en gnist når jeg rider den!

Har det samme problem med pony, kan aldrig finde den rigtige størrelse!:3 er næsten også lige stoppet på en stat kat 3!;3

• #22   14. sep 2013 Syndes at det er det rigtige valg, og især fordi at du siger at der er en gnist smiley

• #23   14. sep 2013 Synes du skal købe en max. 1er pony istedet

• #24   14. sep 2013 Hvad med en lille hest? eller en 1'er med heste gangarter(ja, de findes!). Som de andre siger så er heste svære at ride, og når du ikke er større end du er syntes jeg du skal holde dig til en pony, dem kan man lære mindst ligeså meget på!:) Er selv 13 og springer heste på 165+, men det er også fordi min krop sidder bedre på en hest da mine ben når ned om den, og jeg sidder bedre på end hest end en pony:) Men du skal vælge ud fra dit hjerte!:)

• #25   14. sep 2013 Har valgt den her hest, så jeg kan udvikle mig med den og have den i længere tid!:3 og den gnist er helt speciel!:3

• #26   14. sep 2013 Kan godt forstå dig TS. Det er ikke rart at skulle skille sig af med en hest, som man er blevet rigtig glad for. Især fordi man jo på et tidspunkt ikke kan passe den. Men ville tag hesten, hvis du allerede er så lang som du er nu, så kommer du med tiden til at se for lang ud til en lille hest smiley

• #28   14. sep 2013 Tak, altid dejligt at høre andres meninger!:3

Kommentér på:
13 år og hest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce