{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

13 år og gravid.. {{forumTopicSubject}}

Min gamle bedste veninde, som stadig betyder meget for mig, er blevet gravid. Hun kan ikke få abort.. Det er for sent.

HUn har haft det så svært. Har altid skulle skjule sig for din far, som prøvet på at opsøge hende. Hun mistede sin lillebror fra 1 år siden, Hendes mor finder hele tiden ny mænd. Hun ryger selv, drikker, slås og er i seng og kysser med hver dreng hun ser næsten. Hun har flere kærster på engang og kommer derfor op at slås med x kærsterne.

Og nu er hun gravid..Det er hårdt at se på..

Ville lige dele det:/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  13 år og gravid..
  • #1   9. sep 2009
    Well.... Man kan få dispentation for den grænse :)..

• #2   9. sep 2009 Forfærdelig skæbne smiley

• #3   9. sep 2009 Ja men nogle gange er det godt for dem, men tvivler på om man er klar til det, hvis hun ikke har 100% forældre opbakning går det nok ikke, men jeg kender hende ikke.
    Men ja jeg kender selv en der fik et barn i år, bort set fra at ALLE bladene var efter hende!

• #4   9. sep 2009 kan godt se hun har det hårdt, meeen gravid er hun selv uden om, desuden har hun jo godt vidst det dengang det var muligt at få abort ,,.

Ærgelig måde at tackle problemerne på...

• #6   9. sep 2009 Stakkels pige, og barn. Hun er jo yngre end mig (og er selv kun 14!)

• #8   9. sep 2009 Hovsa Carsten, det lyder sørme som om at systemet har svigtet igen igen igen igen igen. Stakkels pige.

• #9   9. sep 2009 ooh, stakkels barn! virkelig..
    vil ikke kommentere pigen, men HVOR ER VORES VELFÆRDSSAMFUND???

• #10   9. sep 2009 arg trist at høre

• #11   9. sep 2009 Det er faktisk ikke ALLE der ved det til tide! Min veninde (hende som bev 'jaget' af slader bladene) hun vidste det ikkr før hendes søster sagde til hende"det ligner altså du er gravid!" Hendes forældre og hende selv har ikke vidst noget om at hun var gravid!
    Så det er altså ikke alle desværre /: (:

• #12   9. sep 2009 I ved jo ikke om i ønsker at beholde barnet, det kan være hun kan nå at få hjælp? Barnet kan virkelig rede hendes liv,! (:
    Men det må godt nok være hårdt, /:

• #13   9. sep 2009 + at det er altså ikke hende der har bestemt at hun skulle være medlem af den familie hun er i!
    Der har gået en i min klasse, hun var altid oppe og skændes med sine forældre, og hun gik os i bukserne på drenge,!

Det kan være det var hendes kæreste hun har fået barn med?

• #14   9. sep 2009 Frejafin

Det har da intet med systemet - systemet kan da ikke tage hånd om noget de intet aner om...
    Det kan ikke gøres noget - hvis ikke der bliver råbt hjælp...

Men ja at hun er blevet gravid er trist - men det er stadig hendes eget ansvar

• #15   9. sep 2009 Er jeg den eneste der tænker: Hvem fanden har sex som 13 årig...!!! Har ikke ondt af hende, men det barn hun venter....

• #16   9. sep 2009
    Nu findes der tegn på at man er gravid - opkast, kvalme, besættelse og pludselig trang til bestemte slags føde, ordentlige humørsvingninger, udebleven mens osv. - er man ikke bare lidt mistænkelig når man ved man har dummet sig og noget af det dukker op, ja så er man sku dum.

Også er vi andre der pjækker fra første time styrter ned på apotektet og køber den skide fortrydelsespille når bare der er den mindste tvivl.

Lolz, meget muligt nogen er klar i tidlig alder - men så er der så dem der ikke rigtigt har forstået idéen med blomsterne og bierne.

• #18   9. sep 2009 Man tænker nok ikke over det sådan rigtigt, jo jeg ville nok gøre det. Da min mor har fortalt mig det 107 gange efter hånden ;D
    Men derfor er der stadig nogle der ikke får det, min veninde havde det lidt dårligt, men det var ikke slemt! (:

Men det er utrolig synd for mor og barn tror ikke det kan beskrives (:

• #19   9. sep 2009 Nej det selvføldig rigtig...
    Men forstår ikk ungdommen idag, alt skal helst ske så tidlig som muligt.
    Ja hun burde så noget hjælp. Men har stadig ikk ondt af hende, hun har selv valgt at leve et liv som løs på tråden.

• #20   9. sep 2009 krikken

SÅ ENIG... kunne ikke siges bedre..

• #21   9. sep 2009 Alså, jeg er selv kun et år ældre end hende- og mange på min alder er sgu ikk jomfru mere. Og har ikk været det længe. Jeg lever selv i et rimeligt stabilt miljø, så kan ikk 100 % sætte mig ind i det. Men ikk for noget- det er ikke altid særlig fedt at være teenager!

• #22   9. sep 2009 Puha-- 13 år og sex.. det er vist ved at være længe siden jeg var ung.. Fordi sådan noget gjorde man ikke da jeg var 13 !

Stakkels barn...

• #23   9. sep 2009 Enig med Meldgaard.

• #24   9. sep 2009 Lige så snart hun går til lægen med sin gravidit, blir hun inberettet til kommunen, og de skal nok hjælpe både hende, barnet og hendes familie.
    Det er self ikke ok af blive gravid når man selv ku er et barn, men nu er det sket, og så skal hun self bare hjælpes igennem det.

• #25   9. sep 2009 og er også enig med Gitte J.

• #26   9. sep 2009 ! ! x'] ! ! : Hmn, JEG synes det er fedt at være teenager :D..

det du fortæller kan jeg kun sige, at der hvor jeg bor, ude på bøhlandet i vestjylland, er næsten alle (virkelig få) stadig jomfru i 9klasse.. vi tror på prinsen på den hvis hest i min omgangskreds x)

• #27   9. sep 2009 du behøver ikke få nogle symtomer overhovedet, og du kan få meget der minder forfærdeligt meget om mens, selvom du er gravid. men sys det er utroligt at børn på 13 år dyrker sex, skal vidst til at passe på min lillesøster nu.
    hun vil blive tilbudt hjælp igennem sygehuset, så hun kan klare sig med et barn, men hun er jo stadig selv et barn.

• #28   9. sep 2009
    Gitte J - Så kan man bare lære det, svære er det ikke.
    Ingen medfølelse her fra. Det er tegn der forekommer i utroligt mange tilfælde og man burde også være klar over at man har lavet en biiiiig mistake hvis det var ubeskyttet.

Men så må man tilbage til scquare 1 med blomsterne og bierne og tage konsekvensen.

• #29   9. sep 2009 Krikken: Min svigerinde, havde sin menstruation hhver mdr og ingen gener overhovedet, hun var 19 uger henne da hun mærkede noget der boblede i maven. Først der fattede hun en mistanke. hendes menstruation fortsatte graviditeten ud smiley

• #30   9. sep 2009 jae, jeg har sgu heller ikke travlt med noget som helst da.. de kommer til at fortryde det når de bliver ældre, barndommen er rigelig kort i forvejen (:

• #31   9. sep 2009 Der er en i min klasse der ikke er jomfru. Men nej det er ikke altid fedt at være teenager, (:

• #32   9. sep 2009
    Anne- Cathrine Klint H - Jeg ved at nogen har deres mens hele graviditeten igennem :). Men hvis man har dummet sig så har man dummet sig og burde gøre noget ved dette, så ingen medfølelse hvis man ikke har det.

• #33   9. sep 2009 nej det er heller ikke altid fedt at være 6 år, 30 år, 50 år osv.. man må bare nyde den tid man er i, og forstår ikke hvorfor nogen sys det er ih oh åh så svært at være teenager ?:D

• #34   9. sep 2009 Krikken; Ja måske tilbage til det med bierne og blomsterne, men du må da have lidt ondt af den lille pige. hendes mor er ligefrem ikke noget godt forbillede, og tvivler på at hun fortælle hende noget om beskyttelse og sex.
    og idag i skolerne for dårlige til at informere om sex, hvem skulle så fortælle hende det?

• #35   9. sep 2009 Krikken: Det siger jeg heller ikke, men der må virkelig være noget galt i den familie siden hun ikke har ville sige noget.
    Forældrene har svigtet i mine øjne.

• #36   9. sep 2009 Det er altså heller ikke altid fedt at være voksen...! Så den undskyldning kan i sgu godt smide på losseren.....!

• #37   9. sep 2009 A & A: Nej men somme tider er det virkelig, når ens forældre bare er de værste, men der er os de fedeste dage, hvor der er fedt selvfølgelig (men jeg er næsten den eneste der må drikke i min klasse SUPER FEDT!) i:

• #38   9. sep 2009
    Gitte J - Medfølelsen har jeg heller ikke der. Blomsterne og bierne får man proppet ind i hovedet fra er man lille og har man ikke opfattet den, well - så mangler der sq en kontakt eller to indenbords.

'Dumme' mennesker føler jeg virkelig ikke medlidenhed med, føler man sig uviden og dette vil jeg også mene man får påpeget/kan mærke, så må man sq gøre noget ved det.

Ingen undskyldning.

• #39   9. sep 2009 haha, du begrunder det simpelt hen med at du ikke må drikke? & når man er voksen kan ens børn sikkert også være de værste nogen gange..

og det med at drikke, kan jeg umuligt have ondt af.. du burde være glad for du har forældre der sætter grænser og tager sig af dig, så du ikke ender som fx hende her..

• #40   9. sep 2009
    Elsker at være teenager, men det er nok tildels pga. den måde jeg bliver opdraget på og den måde jeg tænker/er på også ;).

• #41   9. sep 2009 A & A: Jeg var næsten den eneste der MÅ drikke xD Det har ikke noget med at sætte grænser i min familie, det er noget med at stole på en, (og de syntes os jeg er gammel nok?) Jeg kommer jo ikke hjem vildt fuld, jeg går kun ind i en dør eller to? (:

• #42   9. sep 2009 okej?(:

• #45   9. sep 2009
    Laura Elisabeth - Kan ikke svare på det når jeg ikke er i den situation.
    Men det ændre ikke min mening om at har man dummet sig, så gør man noget ved det - er man dum nok til ikke at gøre det, så har jeg sq ingen medlidenhed for så er der ikke mange brikker og flytte med.

• #48   9. sep 2009
    Just so you know, jeg er alt andet end ren ;).

• #49   9. sep 2009 Sådan er ungdommen , desværre blevet (: ..
    alt for tidlig alder og begynde og drikke, ryge og have sex ! , er allerede bekymret for min 12 årige lille bror der har fået en kæreste ;s

• #50   9. sep 2009 Wellwell, man er nu også selv en del af sin ulykke.

• #51   9. sep 2009 seriøst jeg syntes det skulle forbydes at få børn under 20 år. Det eneste man ødelægger er sin egen fremtid. Jeg er meget imod man får børn før man har en uddannelse!

• #52   9. sep 2009 Trist, trist, trist skæbne... Både for den stakkels pige og for barnet...

Hvor bliver jeg ked af det når jeg hører sådan en historie - her har vi virkeligt et tilfælde, hvor forældrene har svigtet og ikke har været deres opgave voksen... At et liv kan spinde så langt ud af kontrol uden forældrene tager ansvar og siger stop... Hvor er det trist...

Kan virkeligt ikke se hvor systemet eller velfærdssamfundet er den skyldige her? Nu er det jo sådan at der skal temmeligt meget til før systemet kan gå ind og fratage forældrene rettighederne og overtage barnet - vi skal faktisk være derude hvor forældrene er så langt ude, at barnet sultes, tæves, misbruges eller lignende...

Det er SÅ ekstremt svært for os andre voksne der er i børns liv (jeg er lærer) at få trumfet noget igennem, da forældrenes accept altid er den afgørende faktor.

Din veninde lyder som om hun har store problemer og har brug for hjælp - er der ikke nogen der kan nå igennem til hende og hendes forældre?

Håber virkeligt på det bedste for din veninde og hendes kommende barn, men desværre mener jeg ikke en 13-årig overhovedet er i nærheden af et stadie, hvor de er i stand til at opfostre et barn... Og det uanset om der er forældreopbakning eller ej...

• #53   9. sep 2009 forresten, er der nogle af jer der hørte dengang om pigen på 11 år der fik et barn med en 15 årig?

for det andet kan det lige siges at ham der har gjort hende veninden gravid kan meldes for at ha sex med mindreårig hvis han altså er 15 eller over

• #54   9. sep 2009 Tina A: Hvis blot det var egen fremtid det gik ud over - men uanset hvad vil barnet jo også blive påvirket af en forælder der ikke er klar til opgaven - det uanset om man er 13 eller 25... Når man er teenager (eller i hvert fald 13-17) er man slet, slet ikke klar i hovedet til at skulle opfostre et barn og barnet vil uden tvivl blive påvirket af dette... Men har meget svært ved at sætte en aldersgrænse på voksne (18+), for det er vidt forskelligt, hvornår personer (og om de overhovedet bliver det) er klar til at tage denne opgave...

• #56   9. sep 2009 Kan slet, slet, slet ikke følge de af jer, der mener pigen her skulle have taget større ansvar... JA det er dumt det hun har gjort... Men for christs sake! Pigen er TRETTEN år gammel - som 13-årig er man slet, slet ikke i stand til at tage et sådan ansvar. Man tænker ikke over konsekvenser - rent neurologisk (kemiske processer i hjernen) sker der RIGTIGT meget i denne alder og rationel tænkning er ikke det der styrer. Det er FORÆLDRENES opgave at hjælpe barnet med at tænke fornuftigt og tage valg for barnet - eller i hvert fald guide barnet til de rigtige valg gennem opdragelse.

Den beskrevne situation i dette tilfælde viser jo tydeligt at pigen er i dyb krise - hun har en tyngende sorg fra broderens død, der ikke er bearbejdet. Hendes mor fungerer som rollemodel (pigens omgang med drenge er nøjagtigt tilsvarende til moderens - og hvorfor skulle den ikke være det?). Hendes mor lærer pigen at man skal søge trøst/bekræftelse gennem fysisk omgang med det andet køn - og at fungerer det ikke, er der bump på vejen eller er man uønsket, springer man videre til den næste.

Hendes forhold til faderen er så vidt jeg kan læse præget af frygt?

Denne pige har absolut ingen gode normer i sit liv - det er IKKE hendes skyld... smiley Desværre skal der meget mere end indicier til for at pigen kan blive anbragt uden for hjemmet - enten skal forældrene selv erkende de ikke kan klare opgaven, eller også skal der være konkrete beviser for at barnet på det nærmeste misbruges/vanrøgtes... Dette af hensyn til forældrenes rettigheder...

Ind i mellem glemmer forældre desværre at det ikke handler om DERES rettigheder, men om BARNETS rettigheder...

Det mest triste i denne sag er i mine øjne at jeg har MEGET svært ved at se, hvordan barnet skal vokse op i trygge omgivelser med mindre det bortadopteres... Og med den levevis pigen har er jeg MEGET bange for at barnet bliver født med en hjerneskade smiley

Jeg gentager:

Stakkels, stakkels pige og stakkels, stakkels barn...

• #57   10. sep 2009 Det er nok rigtig hårdt når ens mor skifer mændene ud hele tiden, man har en far i hældene. + at ens bror er død /: Det kalder jeg bare for et trist liv! ):

• #58   10. sep 2009 sølle barn hvis hun ikke kan få en abort, endnu et eksempel på at det samfund vi lever i i dag er total fucked.

• #59   10. sep 2009 Aj hvor er i dog lede. Pigen er 13 år gammel, så er man altså et BARN!!! Det må da være frygteligt at være den pige, alle de ting hun har været ude for, hold da op... Og hvem skulle sørge for hun ikke kommer i problemer?? Hendes forældre ku da ikke være mere ligeglade og hvis alle andre tænker ligesom jer, så må man dælme være ret alene. Det er da ikke underligt hun har gjort som har!!! Helt ærlig, i siger stakkels det barn hun får, STAKKELS BEGGE BØRN, hun er da selv et barn og hun har da lige så meget ret til trygge forhold og omsorg og støtte. Hun burde da ha været fjernet fra den mor og kommet i en plejefamilie eller sådan noget.
    Bonderøv: Har hun ikke været ved lægen? For normalt kan man søge om tilladelse til at få barnet fjernet, når de 12 uger er overskredet, hvis der er særlige omstændigheder og det må man jo i aller højeste grad sige der er. Jeg håber virkelig at den pige bliver hjulpet og det kan kun gå for langsomt med at få hende væk fra den mor. Aj altså synes det er forfærdeligt....:(

• #60   10. sep 2009 Christine & Lillehesten Faith *VDR* : Er så enig. Hvis man ved en lille smule om psykologi så kan man da se at det er en fuldstændig naturlig reaktion fra en barn i den situation. Det er jo fuldstændig forfærdelige forhold hun lever under, og det er jo nok lige i den alder man bliver påvirket aller mest. Synes godt nok dem der siger det er pigens egen skyld er lang ude, altså det er jo lige så grotesk som når narkomaner får børn der bliver født med abstinencer, så at sige, Nå ja men så kan de børn da bare lære det....

• #61   10. sep 2009 Hold da op, må sige at min egen medfølelse træder i kræft her. /: Det er meget sjældent at en pige som hende selv vælger sit hjemmemiljø, hvilket i dette tilfæde ihvertfald ikk viser hende de rigtige værdier og moraler. Jeg syntes selvfølgelig det er en MEGET tidlig alder at blive gravid i, og bliver kun mere og mere nervøs for hvordan pokker aldersgrænsen for graviditet ser ud om nogle år ! Men samtidig mener jeg ikk at en abort er det rigtige, vælger man at dyrke sex kan man ogs' tage et ansvar for man ved det kan gå galt. Hun har flot, valgt at tage et ansvar og kan være barnet kan få hende på rette køl i stedet for at forsætte i samme livsstilsbane.

Udover har pigen utrolig mange gode kort på hånden, i forhold til det offentlige, som hun skal bruge det er jo derfor de er der. :o) Hun er jo ikk helt tabt bag en dør, fordi hun er 13 og gravid gælder bare om nogle der kender hende godt hjælper hende til at se den rigtige levevej, og hjælper hende med at forblive der.

• #62   10. sep 2009 Helt forfærdeligt s;
    Helt klart forkert at have sex når man ikk er klar, men det er vel en måde at få opmærksomhed på. I hvert fald i hendes tilfælde.. At det så er dårlig opmærksomhed, det er 100 % sikkert, men én slags opmærksomhed er det /;
    Det er en vildt trist skæbne. Men jeg forstår ikk helt at hun ikk tjekker om hun er gravid?

Bliver hun virkelig nød til at føde barnet nu? Er der slet ikk noget at gøre?

• #63   10. sep 2009 Ligegyldigt om det er forkert eller ej, så er skaden sket. Der er ikk noget at gøre ved det nu. Hun skal have hjælp til at klare graviditeten, og så skal hun enten beholde barnet, eller bortadoptere ..

Christine & Lillehesten Faith *VDR* og Line S:
    jeg er helt enige med jer.

Hun har meget alvorlige problemer i sit liv, og det er der ikk så mange andre der kan sætte sig ind i.

• #64   10. sep 2009 obs. ..

det jeg mente med at melde ham er bare at man kan det, jeg siger ik hun skal gøre det eller har lyst, siger bare det er lovligt, og faktisk er det ulovligt at ha sex under 15 år.

Og ja det er hamrende synd, både at moderen har det så dårligt at hun er blevet som hun er, hun har jo ik fået barnet og tænkt nu skal jeg straffe det. Og det da også hamrende synd for pigen at det går udover hende, men som sagt min kæreste fik et barn som 17 år (hvilket han selv sys er for tidligt) og det med man for et barn for at det skal elske en, det er altså lidt af noget sludder. Fordi så skulle alle ha en barn når de var efterladte?

Og som sagt så syntes jeg også det synd for det kommende barn, at det har så ung en mor og så sølle en mormor. Og det der er rigtig sørgeligt er at der er så mange børn som der kommer til at efterligne deres forældre fordi de ik er opvokset med andet. Så alkoholiker og stofmisbruger til forældre der er sandsynligheden rigtig rigtig stor for at børnene også kommer ud i det samme, og jeg syntes det er Synd at mange forældre ik kan tage sig af sine børn, fordi børn er ik noget legetøj og man har det resten af livet og MANGE børn ved ik hvad det indebære, hvad de går glip af ovs.

Og jeg er skam også enige med jer andre så bliv nu ik sur på mig hvis jeg har skrevet noget som kan misforstås.

• #65   10. sep 2009 spekulere lidt på om hun overhovedet KAN føde barnet s;

orh stakkel ;/

• #66   10. sep 2009 Tina A:

Jeg har ABSELUT I N G E N planner om det, men jeg HVIS jeg ville måtte jeg da godt have sex m. en under 15, måtte jeg ikke? (er 14)

Tro mig- det er hypotetisk.

• #67   10. sep 2009 jamen man er buksemyndig når man er 15 sådan er reglen, men tror kun det gælder at en 14 og 14 årig må godt men ik en 15 og en 14 årig.

mener jeg da... smiley

• #68   10. sep 2009 Man er buksemyndig når man er 15, men to på 13 må godt have sex sammen. det må to på 11 i teorien også! Men ligeså snart at den ene er over 15, og den anden er under 15, så kan man melde det. Jeg mener ikk at det er direkte ulovligt at den ene er fx. 14 og den anden 15?

• #69   10. sep 2009
    Det er 'ulovligt' i princippet hvis den ene er under 14 og den anden over - men hvis den under går frivilligt med til det har man jo intet at skulle have sagt da man så ikke kan lave en sag ud af det :o).
    Og heller ikke hvis personen ikke melder det.

• #70   10. sep 2009 nej men kender bar en der har meldt ham for voldtægt fordi hun blev sur på ham, altså det så et par år tilbage men det kunne hun i princippet godt jo selvom hun gjorde det frivilligt, det er hendes ord mod hans lem hvis man kan sige det sådan.

• #71   12. sep 2009 Tina A:

Meldte hun ham bare fordi hun blev sur?

• #72   12. sep 2009 ja det mener jeg

• #73   13. sep 2009 Hold da k*ft

Kommentér på:
13 år og gravid..

Annonce