{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.063 visninger | Oprettet:

Opsamling af hestepære - politiet {{forumTopicSubject}}

Kan huske der tidligere har været emner herinde omkring hvor vidt man skal samle op efter sig eller ej, og så kom jeg lige til at tænke på....

Hvad med politihestene???

Ved godt de er nedlagt nu, men hvad gjorde de i tidernes morgen? Rendte politiet rundt med fuldt udstyr, pistol og håndjern, OG en skovl?

Måske meget smart egentligt, så kunne de bruge den til at pande visse borgere én i skallen smiley (sort humor kan forekomme)

Men nej, det gjorde de jo ikke, og de kom heller ikke tilbage og samlede op, og der gik heller ikke nogen efter dem og samlede op.

Og hvis politiet ikke gør det, eller gjorde, så må man vel gå ud fra at det IKKE er et lovkrav?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsamling af hestepære - politiet
  • #1   11. okt 2013 Det er ikke noget lovkrav at man skal samle dem op efter sig.

Jeg tror lovkrav og almindelig pli bliver misforstået ofte i den her sag. Der hvor jeg rider og har redet, er vi blevet bedt om at skubbe skidtet ind til siden, hvis hesten gør det midt ude på en sti (når vi rider på stisystemer)
    Det synes jeg som rytter er det mindste man kan gøre - som udgangspunkt kan man jo bare ride i siden som man bør, så kommer skidtet aldrig midt ud på stien at ligge.

• #2   11. okt 2013 Altså man bør ikke ride i siden på STIER? Veje, jo, men da ikke stier?

Og jeg synes altså det er farligt at hoppe af og på sin hest, fordi jeg prøvede engang hvor jeg gjorde det, og så i det jeg sætter foden i stigbøjlen er der noget der skræmmer min hest - og så var han den der var skredet - i fuld galop hjem. Og jeg har jo ingen chance for at standse ham, når jeg ikke sidder oven på ham, vel.

Og det kan da godt være det var et sjælendt tilfælde jeg kom ud for, men han krydsede altså to store traffikerede veje for at komme hjem, han kunne nemt have dræbt både sig selv og en bilist, det var rent held der ikke skete noget.

Så efter det tilfælde, stiger jeg altså ikke af en hest på tur igen, for ja, gu kan de blive forskrækkede med rytter på også, men der har man da muligheden for at få kontrol over dem igen.

• #3   11. okt 2013 Men det er jo DIT job som hestejer at opdrage din hest, så du kan stige af og på, på tur hvis det er det at det kræver. Eller så må man jo trække resten af vejen.

Men JO, ISÆR på stier efter min mening. På vejene er det nærmest kun biler der kommer, og det er begrænset hvor meget skidtet genere dem. Men på stier hvor der kommer cyklister, børn, ældre med rollator o.lign. der bliver smurt helt ind fordi ryttere er for dovne til at rydde op efter dem - eller bare skubbe det ind til siden, det synes jeg virkelig ikke er iorden, og så forstår jeg godt hvorfor folk er trætte af at have heste der rider ind gennem byerne.

• #4   11. okt 2013 hvis den skider på fortorve og stier hvor det er beregnet man skal GÅ så SKAL MAN samle op, det siger loven på vejen, er der ingen krav smiley så rid ind til siden eller ud på vejen hvis du hest skal nr 2 smiley så er der ikke nogen som kan sige noget smiley

• #5   11. okt 2013 Det KRÆVES jo ingen steder, og man kan opdrage nok så meget, det er en HEST, så man kan aldrig være 100% sikker uanset hvad. Lige præcis denne hest var faktisk altid stille og rolig og ikke bange, men ja, lige der skete der altså noget. Og havde jeg siddet på ham, er jeg sikker på jeg havde fået ham kølet ned igen.

Nu rider jeg ikke meget på tur, men når jeg gør, så stiger jeg altså simpelthen ikke af, uanset hvad, sorry to say.

• #6   11. okt 2013 Stald lille - men politiet red jo også i gågader fx. og der steg de stadig ikke af?? Så kan ikke se hvorfor der gælder anderledes regler der, en hestepære er vel en hestepære, og loven er loven?

• #7   11. okt 2013 Nej man kan aldrig være 100% sikker, men man bør da kunne opdrage den så tilpas meget, at man ikke skal være forhindret i at stige af, fordi man frygter at hesten stikker af. Det skal jo være undtagelsen og ikke reglen at hesten stikker af - hvis det ikke er det, så er den bare ikke trænet nok.

Hvis hesten altid er stille og rolig, og du stadig ikke vil stige af den, så er det jo dig der har fået dig en forskrækkelse og dermed et problem - det må du jo så arbejde med. Vil du ikke stå af hesten på tur, jamen så rid inde i siden. Sværere er det ikke smiley

• #8   11. okt 2013 ved ikke mht politiet smiley men ved jeg er blevet truet med politi pga jeg ikke samlede op efter mig (mange år siden) og der læste jeg på loven og det er lovkrav man gør det på stier og fortorve smiley Det er hellere ikke lovligt at ride på fortorve, en hest er ligesom et motorkøretøj, så det skal befinde sig på steder hvor dette er lovligt at være smiley

• #9   11. okt 2013 Jeg ved Gardehusarerne havde en til at samle op efter deres heste når de red gennem Næstved centrum. Så gætter på de også har det andre steder.

Men nej, der er ikke noget lovkrav om at vi skal samle op efter dem.
    Når jeg kan mærke at min vil skide, så ´flyttter jeg da bare hendes bagdel hen hvor det passer bedst.
    Og der er da aldrig mulighed for at hesten kan skide på fortovet. For der har den jo intet at gøre

• #10   11. okt 2013 Smut, så du mener man fx skal ride inde i siden af en skovvej?

Stald lille, det er rigtigt at den slet ikke må være på fortove og cykelstier, hvis der er en vej.
    Nu er jeg selv aldrig hverken blevet truet eller noget, men jeg er en person der ikke kan lide når tingene er uretfærdige, Så derfor tænkte jeg, at når politiet i tidernes morgen ikke gjorde det, synes jeg ikke det er fair at forlange at andre ryttere gør det.

• #11   11. okt 2013 Jeg mener altid at man skal holde sig i den rigtige side ja. Jeg ser ingen grund til at ride midt ude i det hele, så andre forbipasserende skal til at gøre opmærksomme på sig selv for at få plads til at passere.
    Når man når på et fortorv går man da heller ikke midt ude i det hele, så andre folk ikke kan komme forbi? Eller er det bare mig?

• #12   11. okt 2013 Med hensyn til lovgivningen på stierne, så kan det være individuelt fra sted til sted. Her hvor jeg bor, har det ikke altid været lovligt at ride på stierne, men det blev det for nogen år siden. Vi fik et ''regel-sæt'' og der står ikke at vi skal samle op efter hestene, blot at det skal skubbes ind til siden.

• #13   11. okt 2013 biler må heller ikke køre på gå gader og heste skal ses som biler =poltiet må ikke ride inde på strøget med mindre de har blå blink og hyle lyd på hjelmen

• #14   11. okt 2013 Jeg mener der er en lov om at man skal fjerne det hvis det er på fortov eller cykelstier.

Men hvad med veje i villakvarter?

For det er godt nok mange år siden, men det gjorde kæmpe indtryk på mig da jeg ikke var så gammel, men red på vejen i et villakvarter på vej mod stalden som var i det her villakvarter og straks da en lille forsamling mennesker så mig kom de løbende og skældte og råbte at nu kunne det fandme være nok og jeg skulle fjerne de hestepærer og de havde endda købt et skilt hvor der var hest på hvor de ville tegne kryds over.

Og så tænker jeg bare om der er en lov med det??

• #15   11. okt 2013 Tror ikke de bare sådan uden videre må sætte et skilt op, medmindre det er deres egen privatevej, ved det virkeligt ikke... smiley

Personligt har jeg altid redet i skoven, men det er så kun fordi der har været skov lige op af de opstaldningssteder jeg har stået.
    Og der har jeg redet sådan ca midt på stien,tror jeg nok, men har selvfølgeligt gået ind til siden og taget ned i skridt hvis jeg har mødt andre. Men hvis der ikke var andre, var jeg nok sådan ca midt på stien igen, eller lidt til den ene side, kan ikke helt huske det... Men jeg var altså ikke helt nede i grøften, jeg var på stien.

• #16   11. okt 2013 Synes heller ikke jeg skriver at man skal ride nede i grøften. Blot inde i siden.

• #17   11. okt 2013 Hahaha!
    Sjovt at tænke på egentlig! smiley

Men jeg synes, at man skal have hovedet med, når man rider tur. Jeg stiger heller ikke af min hest, 1) jeg kan sq nok ikke komme op igen :P, 2) Jeg kan hurtig stille mig selv i en situation, hvor den bliver farlig, UANSET hvor opdraget ens hest er, så er det et dyr, og hesten har jo en flugtinstinkt, så at den løber betyder jo ikke den ikke er opdraget ordentlig, + du har altid bedre styr på dyret fra oven, 3) hvis det er et sted hvor er der en regelsæt, så kan man altid komme tilbage til fods og klare sagerne, 4) Så kunne det jo være at men gerne ville ride UDE i siden, men der ikke er plads, fordi den er tæt beplantet.

• #18   11. okt 2013 Sjovt der er lovkrav om cykelstier og fortove... Heste må slet ikke befinde sig der i og med de betragtes som køretøj og skal være på vejen

• #19   11. okt 2013 Igen igen vil jeg påpeje at for biler eller andet køretøjre er det forbudt og "tabe" ting på vejen og ikke samle op.. Ergo er det jo det samme for hest.

lastbiler eller traktore som taber noget af deres last som korn eller jord skal de samle op eller der r bøde.

ligesom med køretøjre som taber ting..

Ergo en hest som "taber" lort også noget som skal samles op.. Om folk vil det eller ej.

Lort forvinder jo ikke af og være på vejen som det vil gøre i en græsrabat eller andet..

Men jah.. Folk er vist ret ligeglade

• #20   11. okt 2013 Og ingen siger man skal samle op med det sammen men man bag efter så køre/cykle/gå ud og samle lorten op.

Kommentér på:
Opsamling af hestepære - politiet

Annonce