Opsamling af hestepære - politiet {{forumTopicSubject}}
Kan huske der tidligere har været emner herinde omkring hvor vidt man skal samle op efter sig eller ej, og så kom jeg lige til at tænke på....
Hvad med politihestene???
Ved godt de er nedlagt nu, men hvad gjorde de i tidernes morgen? Rendte politiet rundt med fuldt udstyr, pistol og håndjern, OG en skovl?
Måske meget smart egentligt, så kunne de bruge den til at pande visse borgere én i skallen
(sort humor kan forekomme)
Men nej, det gjorde de jo ikke, og de kom heller ikke tilbage og samlede op, og der gik heller ikke nogen efter dem og samlede op.
Og hvis politiet ikke gør det, eller gjorde, så må man vel gå ud fra at det IKKE er et lovkrav?
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
Jeg tror lovkrav og almindelig pli bliver misforstået ofte i den her sag. Der hvor jeg rider og har redet, er vi blevet bedt om at skubbe skidtet ind til siden, hvis hesten gør det midt ude på en sti (når vi rider på stisystemer)
Det synes jeg som rytter er det mindste man kan gøre - som udgangspunkt kan man jo bare ride i siden som man bør, så kommer skidtet aldrig midt ud på stien at ligge.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 953
Og jeg synes altså det er farligt at hoppe af og på sin hest, fordi jeg prøvede engang hvor jeg gjorde det, og så i det jeg sætter foden i stigbøjlen er der noget der skræmmer min hest - og så var han den der var skredet - i fuld galop hjem. Og jeg har jo ingen chance for at standse ham, når jeg ikke sidder oven på ham, vel.
Og det kan da godt være det var et sjælendt tilfælde jeg kom ud for, men han krydsede altså to store traffikerede veje for at komme hjem, han kunne nemt have dræbt både sig selv og en bilist, det var rent held der ikke skete noget.
Så efter det tilfælde, stiger jeg altså ikke af en hest på tur igen, for ja, gu kan de blive forskrækkede med rytter på også, men der har man da muligheden for at få kontrol over dem igen.
dec 2006
Men JO, ISÆR på stier efter min mening. På vejene er det nærmest kun biler der kommer, og det er begrænset hvor meget skidtet genere dem. Men på stier hvor der kommer cyklister, børn, ældre med rollator o.lign. der bliver smurt helt ind fordi ryttere er for dovne til at rydde op efter dem - eller bare skubbe det ind til siden, det synes jeg virkelig ikke er iorden, og så forstår jeg godt hvorfor folk er trætte af at have heste der rider ind gennem byerne.
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.059
jul 2012
Nu rider jeg ikke meget på tur, men når jeg gør, så stiger jeg altså simpelthen ikke af, uanset hvad, sorry to say.
jul 2012
dec 2006
Hvis hesten altid er stille og rolig, og du stadig ikke vil stige af den, så er det jo dig der har fået dig en forskrækkelse og dermed et problem - det må du jo så arbejde med. Vil du ikke stå af hesten på tur, jamen så rid inde i siden. Sværere er det ikke
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.059
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 751
Men nej, der er ikke noget lovkrav om at vi skal samle op efter dem.
Når jeg kan mærke at min vil skide, så ´flyttter jeg da bare hendes bagdel hen hvor det passer bedst.
Og der er da aldrig mulighed for at hesten kan skide på fortovet. For der har den jo intet at gøre
jul 2012
Stald lille, det er rigtigt at den slet ikke må være på fortove og cykelstier, hvis der er en vej.
Nu er jeg selv aldrig hverken blevet truet eller noget, men jeg er en person der ikke kan lide når tingene er uretfærdige, Så derfor tænkte jeg, at når politiet i tidernes morgen ikke gjorde det, synes jeg ikke det er fair at forlange at andre ryttere gør det.
dec 2006
Når man når på et fortorv går man da heller ikke midt ude i det hele, så andre folk ikke kan komme forbi? Eller er det bare mig?
dec 2006
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.513
Men hvad med veje i villakvarter?
For det er godt nok mange år siden, men det gjorde kæmpe indtryk på mig da jeg ikke var så gammel, men red på vejen i et villakvarter på vej mod stalden som var i det her villakvarter og straks da en lille forsamling mennesker så mig kom de løbende og skældte og råbte at nu kunne det fandme være nok og jeg skulle fjerne de hestepærer og de havde endda købt et skilt hvor der var hest på hvor de ville tegne kryds over.
Og så tænker jeg bare om der er en lov med det??
jul 2012
Personligt har jeg altid redet i skoven, men det er så kun fordi der har været skov lige op af de opstaldningssteder jeg har stået.
Og der har jeg redet sådan ca midt på stien,tror jeg nok, men har selvfølgeligt gået ind til siden og taget ned i skridt hvis jeg har mødt andre. Men hvis der ikke var andre, var jeg nok sådan ca midt på stien igen, eller lidt til den ene side, kan ikke helt huske det... Men jeg var altså ikke helt nede i grøften, jeg var på stien.
dec 2006
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
Sjovt at tænke på egentlig!
Men jeg synes, at man skal have hovedet med, når man rider tur. Jeg stiger heller ikke af min hest, 1) jeg kan sq nok ikke komme op igen :P, 2) Jeg kan hurtig stille mig selv i en situation, hvor den bliver farlig, UANSET hvor opdraget ens hest er, så er det et dyr, og hesten har jo en flugtinstinkt, så at den løber betyder jo ikke den ikke er opdraget ordentlig, + du har altid bedre styr på dyret fra oven, 3) hvis det er et sted hvor er der en regelsæt, så kan man altid komme tilbage til fods og klare sagerne, 4) Så kunne det jo være at men gerne ville ride UDE i siden, men der ikke er plads, fordi den er tæt beplantet.
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.588
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
lastbiler eller traktore som taber noget af deres last som korn eller jord skal de samle op eller der r bøde.
ligesom med køretøjre som taber ting..
Ergo en hest som "taber" lort også noget som skal samles op.. Om folk vil det eller ej.
Lort forvinder jo ikke af og være på vejen som det vil gøre i en græsrabat eller andet..
Men jah.. Folk er vist ret ligeglade
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
Opsamling af hestepære - politiet