650 visninger
|
Oprettet:
Forhold hest og rytter? {{forumTopicSubject}}
Hej igen HG.
Ville lige høre.
Hvordan for i et tæt bånd mellem dig og din hest/part. Har et tæt forhold til min pony. Men vil SÅ gerne have at vi bliver meget tættere.
Hvad gør i for det? Har i nogen idé'r??
Håber nogen kan hjælpe...
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.013
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Det kan godt være at det lyder lidt kynisk.
Men jeg går ikke rundt og tænker jeg har et forhold til min hest. Jeg har en skøn skøn pony, som jeg holder meget af. Jeg nyder og bruge tid med hende og nusse mm.
Men forhold mig og hesten imellem - nej. Hun er ikke er menneske, så derfor kan vi ikke være venner, som jeg ellers har venner.
Så derfor gør jeg ikke noget for at gøre forholdet "tættere". Hvad andre gør og syntes om deres forhold til hest, er ofte ting hvor jeg ikke mener hesten gør det af kærlighed og fordi man har noget specielt forhold men ting der kan forklares med hestens motivation mm.
jan 2011
Følger: 115 Følgere: 120 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 1.004
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
En ting er jeg selv tror jeg er tæt med dem, men havd har de at sige?
feb 2012
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 111
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
Istedet for hele tiden ville ride den, kan man lave noget hygge arbejde
F.eks. jeg tager min løs i hallen og strigler og nusser og pusser om den og når den ikke gider mere kan den bare gå og komme tilbage når den ønsker selskab igen.
Så nogle gange har jeg ''farlige'' tingen med som plastik og hvis de syntes det er for farligt kan de løbe væk så den ikke følger sig fanget af at den skal røre ved det.
Med tiden kommer de hen til en og syntes det er fedt når man har noget nyt med
Og mine heste og jeg har en lille lege hvor vi løber fra den ene ende af hallen til den anden, ikke hvor den følger en men hvor den gerne ville have et kap løb
Men med tiden kommer det, man skal bare have et ''forhold'' til sin hest og forstå hvad den kan lide og hvad der gøre den utryk, den skal bare stole på dig, så får man en så dejlig hest at arbejde med
Men jeg syntes det er meget med forståelse for hestens natur, fik en hest her i sidste uge, en rigtig lille utryk en bange for alt, løb rund og kunne ikke finde ro i sig selv og var det også oppe ved avler.
Jeg fik den hjem og havde den lige hallen for at se hvor jeg havde den og en uge efter er den from som et lam går pænt vedsiden af mig, løber ikke rundt mere og er ikke bange for alle ting, og kan rides uden den er ved at dø over små ting.
Den er bare en af de heste som skulle have lidt trykhed og skulle følge at den ikke skulle tænke på noget men bare lade mig klare at det farlig
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
På sammen tid kan jeg godt se at tid, forståelse og omsorg kan hjælpe en godt på vej så længe man husker at det ikke er noget der kommer hverkan af sig selv eller fra den ene dag til den anden. Vi mennesker stoler jo heller ikke på en første, anden eller tiende gang vi møder et andet menneske, vel? Det tager den tid det tager! For nogen tager det måske et års tid, mens det for andre tager rigtig mange år!
Men jeg ved det ikke... Jeg er ikke heste-psykolog, selvom det kunne være sejt!
Forhold hest og rytter?