{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Fra inde- til udekat {{forumTopicSubject}}

Det ville have været optimalt at spørge på kattegalleriet, men kan ikke huske min kode - så jeg prøver lykken her inde :o)

Sagen er den, at jeg idag har købt mig en 2-årig ikke-kastreret hankat. Han skal dog til dyrlægen imorgen og øremærkes og kastreres. Han har været indekat hele sit 2-årige liv, og synes at det mest optimale ville være, at han kunne komme ud engang imellem. Tror I dette kan lade sig gøre?

Nu skal han selvfølgelig lige komme sig over kastrationen imorgen, og vænne sig til sit nye hjem. Men tror I han ville kunne komme ud et par timer om dagen engang, og hvis ja - hvornår kan man prøve, og hvordan og hvorledes?

Håber der er nogle der har nogle gode råd :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra inde- til udekat
  • #1   17. okt 2013 Det tror jeg helt sikkert! Han vil elske det :-)!
    Husk dog lige at vente 14 dage, så han ikke prøver at ''løbe hjem''
    Jeg ville personligt bare åbne døren. Og hvis han havde lyst så lade ham rende ud. Som regel er de alt for bange til at blive ude i længere tid smiley Bare husk at have døren åben de første gange, så han hurtigt kan komme ind igen smiley
    Pøj pøj

• #2   17. okt 2013
    Ville holde ham inde 1 uge - 14 dage, det gør vi også med udekatte. Så ved de hvor de hører hjemme og vender derfor hjem igen ;o). Selvfølgelig er der en chance for at katten smutter, men chancen er mindre hvis den ikke kan formere sig.

• #3   17. okt 2013 Det kan det sagtens og det vil din kat også elske!

Du må dog ikke sætte den ud lige efter kasterationen. Vent en måneds tid.

Et godt råd er, at tage noget afførring fra kattebakken og sprede rundt på jeres grund, så katten kan lugte noget kendt og ved, at det er der den hører til.

Du må ikke bare lukke den ud - den skal vænnes gradvist til det. Start med at tag den med dig ud i haven f.eks. og så ind igen.

• #5   17. okt 2013 hmm jeg er nok ikke så hysterisk, mine kommer ofte med nye steder og de bliver lukket ud med det samme og jeg har dem alle endnu.....

vi er lige flyttet, de er blevet lukket ud af transport kassen inde da vi kom her og de gik direkte ud, de er her stadig

så ja når den er kommet sig over sin kasteration så bare lad den komme ud

• #7   17. okt 2013 Han vil sagtens kunne lære at være udekat. Lad ham være inde i minimum 14 dage og start så med at lade døren stå. Til at starte med bevæger han sig nok ikke langt væk og kommer blæsende ind igen hvis der sker noget udenfor. Du kan evt gøre det til en god vane at give lidt lækkert (dåsemad, kød eller lignende) på et bestemt tidspunkt på dagen. Så vil han vide hvornår han skal indfinde sig og du vil være rimelig sikker på at han kommer ind til natten hvis du ønsker det.
    De første par dage hvor han går ud kan du tage madskålen fra ham nogle timer før. Så er han sulten og du har derfor en bedre chance for at kunne kalde ham ind ved at ryste madskålen.

• #9   17. okt 2013 Et udeliv for et kat er altid at foretrække.
    De er skabt til at snuse og lege, gå på jagt og tage fugle.. De vil aldrig kunne få det liv indenfor.

• #10   17. okt 2013 Vi havde vores kat inde i 14 dage, så lod vi ham komme ud som det passede ham smiley han er en helt anden kat, ikke så aggressiv, meget mere kælen og glad smiley

• #11   17. okt 2013 Tak for alle jeres råd! :o)

Jeg tror jeg vil vente en måned, og bruge en weekend på det hvor jeg ikke skal i skole. Vil indtil da give ham faste spisetidspunkter (ligesom min hund), og lukke ham ud når det passer derimellem - så han evt. når at blive sulten og gerne vil ind igen. Det med selen ved jeg ikke rigtig om jeg er til. Men kunne godt prøve, at ligge noget grus og hans høm-høm på terrassen i en bunke - det der med at sprede det, lyder lidt voldsomt smiley

• #12   17. okt 2013
    Fordi når man først har set en kat hygge sig uden for, så er det svært at holde dem inde :o) Alle katte blive skræmte over nye ting, også de der er vant til at være ude - der er jo nye ting der hvor man flytter dem hen.

Det er så skønt og se en kat lege rundt i kornet, komme med en mus, ligge i gårdspladsen og sole sig eller kravle rundt oppe i toppen af et træ.
    Det kan man ikke "genskabe" inden for.

• #13   17. okt 2013 Arne S - grunden til jeg gerne ville have ham ud, er, at jeg ikke mener en kat er skabt til at være indenfor 24/7, de har godt af, at komme ud i naturen og skabe sig som de nu har lyst til. Jeg har skam ikke noget imod, at katten skal være inde 24/7 resten af dens liv - jeg tror bare den får et helt anderledes "syn på livet", hvis den får lov til at komme ud. Nok kan den fungere godt inde og være glad, men mon ikke den ville være gladere hvis den kunne være "rigtig kat". Derfor :o)

Kommentér på:
Fra inde- til udekat

Annonce