{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Hest tilsalg, ændret navn plus private billeder. {{forumTopicSubject}}

Jeg fik et tip herinde om en hest jeg havde lånt for halvanden år siden var tilsalg under falsk navn, jeg tjekkede hurtigt.
Jeg finder så hesten, to af billederne er fra den tid hvor jeg havde hesten, et min veninde har taget og et jeg selv har taget. Og så har hesten ændret navn. Og jeg forstår det ikke.

Hesten har pas og stamtavle så hvorfor ændre navnet, og syntes det er sådan lidt at tage vores billeder uden lige at kontakte os, for min veninde for faktisk penge for at tage billederne.

Hvordan er jeres holdning. Skal jeg kontakte sælger. Eller skal jeg være ligeglad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest tilsalg, ændret navn plus private billeder.
  • #1   23. okt 2013 Har veninden patent på billederne så ja (det er hendes)
    Er navnet det eneste der er lavet om?
    Måske er det et kælenavnet eller de har ensret det, for det kan man jo godt smiley

• #2   23. okt 2013 du kan godt påpege det med billeder, men syntes ikke du skal spørger ind til det med navnet. Syntes så længe man ikke har nogle forbindelse til hesten mere at man skal passe sig selv.
    det er en sag mellem nuværende ejer og køber.

• #4   23. okt 2013 ang billeder kan man da skriive og på en pæn måde fortælle at man altså spørger før man låner billeder af andre.

Hvad nav angår, kan det jp blot være hestens kælenavn e.l. og helt ærligt synes jeg ikke det er noget man skal blande sig i -hvis der er tale om snyd, vil det jo blive opdaget ved dyrlægetjek pga chip'en, så det er jo ikke noget man kommer langt med, og handler i virkeligheden næppe om at man forsøger at snyde nogen

• #5   23. okt 2013 Er det ikke ligemeget?
    Altså at den har skiftet navn, er jo en ærlig sag. Det kan som tidligere nævnt også være et kælenavn.

Og at der er lånt nogle billeder, altså i mit hoved er det ikke noget du bliver fattigere af at hun har gjort. Og jeg tror faktisk heller ikke at jeg ville have tænkt over at spørge, så lang tid efter, om jeg må låne billederne.
    Selvfølgelig er det en anden sag hvis der direkte er patent på billederne. smiley

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #6   23. okt 2013 Det hedder ikke patent, men copyright/ophavsret smiley Og ophavsretten ligger altid hos fotografen (med mindre fotografen har solgt rettighederne), uanset om der er sat et vandmærke på, så man skal som udgangspunkt altid spørge fotografen om lov, inden man tager et billede, ellers er det lige så meget et lovbrud, som hvis du gik ned i en butik og tog en slikkepind uden at betale.

• #7   24. okt 2013 Billederne er tydeligvis kopieret fra hestegalleri da der er vandmærke på.

Kommentér på:
Hest tilsalg, ændret navn plus private billeder.

Annonce