{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Glædes indlæg, 2½ med kamp {{forumTopicSubject}}

Den 8/4-2011 købte jeg mig drømme hesten, eller det troede jeg, jeg mistede hurtigt troen på ham, og blev mere og mere bange for ham, men opgav aldrig kampen!

August 2011 tog vi begge på Ladelund, hvor jeg fik meget hjælp med ham, veninder red ham nogle dage, trænede ham fra jorden, og Thomas Uhler trænede mig, det gik rigtig godt, og jeg begyndte at stole mere på ham igen, og endte med at kunne ride i skridt uden sadle og i rebgrime, og springe 90 cm. men vi sluttede året af med at han havde stejlet over en veninde og ramt hende på skulderen smiley

Vi kom hjem, og jeg valgte at starte HELT fra bunden af med ham, fik lidt hjælp hist og her, og han blev mere og mere stabil, på det ene år vi var hjemme opnåede vi:
Springe 1 m. lodret, 70 cm. okser, mur og vandgrav.
Vinde LC1 mod min ridelære.
Vinde de 3 første spring stævner 20-40-50 cm baner.

Men han bøvlede stadig en hel del, og vi prøvede rigtig mange ting, til sidst fandt vi små ting som gjorde ham mee stabil i dressur, og så måtte jeg jo bare overleve hans temprament i spring og tur.

August 2013 startede jeg på Hansenberg (dyrepasser for heste). Hvor vi er startet hårdt ud, men er kommet rigtig godt efter, for nu er vi opnået en hel del resultater, stadig dage hvor han ikke har samme mening, men ikke så tit.

Men altså, min glæde er at jeg har ejet ham i 2½ år hvor jeg har kæmpet og kæmpet med ham, og nu kan springe 1 m. uden han bukker og tager biddet, ride dressur på en dejlig afslappet hest, ride tur uden at være bange for at han rejser sig, men også at jeg efter 1 uge uden ridning, stadig bare kan smide hackamore på ham, og ride på ham uden frygt smiley jeg skulle bare lige ud med den glæde jeg havde fra at ride en skøn hest igår smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glædes indlæg, 2½ med kamp
Kommentér på:
Glædes indlæg, 2½ med kamp

Annonce