Mad og kræsen gæst {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg vil gerne høre jeres mening - er jeg blevet en gammel mavesur tante? Vi skal holde fødselsdag for ungerne på næste lørdag for familien. Den ene gæst er min mands niece på 23, hun er ekstrem kræsen og spiser kun salat, kylling og rejer og nåeee ja chips. Jeg er så ved at være godt træt af at lave særretter til damen og mener i den alder kan man heller ikke forvente det. Min holdning er, æd det af maden du kan lide eller gå sulten hjem. Er jeg galt på den? Mine unger har fra helt små levet efter den devise, at der ikke bliver serveret særbestillinger og slet ikke når vi er i byen. De skal ikke sidde og skræppe op om, at det kan de ikke lide. De kan bare lade det ligge på tallerkenen eller lade være med at tage en given ting og det har sgu aldrig været et problem. Det skal lige siges, at moderen til niecen altid har lavet en anden ret til datteren både til hverdag og fest. Hun bor stadig hjemme og rører ikke en finger selv. Kom med jeres mening.......
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 1.493
Synes dog det er utroligt hun gider bo hos sine forældre som 23-årig og ikke laver mad selv. Jeg handler da tit ind og laver aftensmad hjemme, det hører sig til i en familie.
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 30
For mig er det ikke så meget smagen, men konsistensen der ”skræmmer” mig.
Jeg er dog, ligesom dine børn, opdraget med at man må spise det man kan lide, og lade det være man ikke kan lide, og jeg brokker mig ikke, så længe folk ikke tvinger mig til at spise noget jeg ikke kan lide
Jeg ville lave det samme til hende som resten fik, og så må hun pille det fra hun ikke kan li’ - det gør jeg
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.590
Det er for mig total uhørt at stå og lave mad til en fordi personen ikke kan li noget af det andet.
Det er for mig noget andet hvis det var allergi da det er trods alt ikke noget man har bildt sig selv ind og der tager man mere hensyn men har ingen i familien der lider af mad allergi såe
Har en veninde der er vegetar men ville heller ikke lave en komplet ny ret til hende men mere have noget dertil som jeg ved hun vil kunne spise som ris og salat
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Men jeg ville aldrig lave særretter på grund af kræsenhed, eller lade mig begrænse til altid kun at servere kylling
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 1.493
Hendes mor gør hende en bjørnetjeneste ved ikke at servere andet for trunten.
mar 2009
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 67
Sidste år fik jeg ny hest, som hun gerne ville prøve. Jeg sagde selvfølgelig ja, men så måtte hun muge ud først. Hun har ikke prøvet den endnu O_o. Det er da lidt sjovt. Ja jeg ved det godt, jeg er lidt skadefro
aug 2007
Følger: 116 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 126 Svar: 884
mar 2009
Det skal siges de også har en kræsen søn på 18, men ikke lige så slem. Det er meget naturligt at der bliver lavet både 2 og 3 forskellige retter til aftensmad hjemme hos dem. Det GAD jeg ikke. De gange vi har fået noget nyt og en ikke kan lide det, får de at vide, at de kan smørre sig en rugbrød, men det er sjældent
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
ligesom der hjemme har jeg aldrig fået lavet særretter, jeg har skullet smage det der var på bordet...
spis det der er på bordet eller lad være, det er min holdning
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 116 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 251
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 644
ja havde min skønne far ikke lavet særmad da jeg var lille var det sikkert nemmere at lave om end det er i en alder af 25 og tro mig det ikke altid noget man vælger for gud hvor ville jeg dog ønske at jeg kunne tage min mand med ud at spise af og til og bare nyde det og ikke hvert sekund tænke hvad nu hvis, har de noget jeg kan li osv det er IKKE sjovt og arbejder på hårdt på det skal blive bedre
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.508
Det er helt i orden at være kræsen, men man spiser hvad der bliver serveret og kan så levne de ting man overhovedet ikke kan få ned.
Jeg er selv meget kræsen, men spiser altid hvad der bliver serveret, så tager jeg evt. bare en mindre portion (jeg er ikke kræsen af smagen, men mere af konsistensen og har i det hele taget et lidt akavet forhold til mad).
Min lillebror er ekstremt kræsen, hele hans barndom fik han spagetti med smør, hvidt brød med pålægschokolade og rugbrød (og intet andet!), nu er det så udvidet til at han også spiser junkfood og røræg med bacon, men har så til gengæld stort set droppet rugbrødet, og han bliver 20 år til januar... Min mor stod hele vores barndom og kogte spagetti til ham til hvert aftensmåltid, mens jeg skulle spise det der blev serveret. Dengang synes jeg det var tarveligt (det var det jo egentlig også, der blev jo gjort forskel), men i dag er jeg glad for at jeg ikke blev særbehandlet
Jeg synes faktisk at det er pinligt, hvis jeg er ude nogen steder og værterne vil tage hensyn til min kræsenhed.
Der ud over så har jeg den mening at kræsenhed kun eksistere, hvis der er noget at vælge imellem
mar 2009
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
feb 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 163
Mad og kræsen gæst