{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muge ud?
  • #1   2. dec 2013 fjerner klatter hver dag og tis hver dag, som nok fylder halvdelen af en trillebøre. Hun står på spåner og træpiller og får omkring 2 pakker træpiller og 2½ pakker spåner om måneden. smiley
    Tidligere stod hun på halm, hvor der blev muget i bund 1 gang om ugen og smidt et par kg. nyt halm ind hver dag.

• #2   2. dec 2013 Min pony står på piller, jeg muger ud hver dag, med meget få undtagelser:-) Ca en halv trillebør om dagen:-) Nye piller kommer ind efter behov:-)

• #3   2. dec 2013 Min part står i løsdrift, men der bliver muget hver dag. - Også på folden. smiley Der er pænt mange trillebøre, omkring 4-6 her om vinteren. - for tre heste, incl. fold og skur.

Om sommeren er der færre trillebøre, da de ikke har halm i skuret, - de sover ude. (Selvfølgelig har de masser af hø altid.) Men ved egentlig ikke, hvorfor der er færre om sommeren, haha.

Så får de ca. en fyldt halmtrillebør - kommer an på hvor meget halm man fjerner.

Men dette er somsagt over en løsdrift.

• #4   2. dec 2013
    Hver dag - ellers er det ret ulækkert :o)
    Kører en lille trillebørfuld ud hver dag.

Bruger ikke halm, hader at stå på halm. Min står på en blanding af spåner og træpiller. Smider en sæk ind med 24 kg i hver 1½-2 uge.

• #5   2. dec 2013 Jeg muger et par gange om ugen ved min hoppe og så bliver der muget en gang i måneden ved min vallak. De står to forskellige steder pt. og ved min vallak sørger de for udmugning smiley

• #7   2. dec 2013 Jeg muger hver dag. Nogle gange er trillebøren fuld hver dag, andre gange går der længere tid imellem.
    Min hest stå på træpiller, så det jeg smider ud er udelukkende afføring, og hvis hun har blandet wrap rundt i det, eller tisset i noget af wrappet. Meget sjældent tages ekstra bund ud, kun når den bliver våd nok til at svuppe.

Hun får i gennemsnit 2 sække (15-16 kg i hver) om ugen. smiley

• #8   2. dec 2013 Muger 2-3 gange om ugen og kører 2 fyldte trillebører ud smiley

• #9   2. dec 2013 Min part står på halm. der bliver taget klatter hver dag og bare strøet lidt. Jeg ved ikke hvor meget frisk halm der kommer ind og hvor meget der kommer ud da hesten står på fuldpas og der bliver muget hele formiddagen

• #10   2. dec 2013 når hesten står på halm:
    hver dag og tager ALT vådt og fylder MASSER af nyt halm ind!
    een gang om ugen ryger ALT halm ud og boksen bliver skrabet helt ren og får lov til at tørre inden jeg fylder ny halm ind igen.

På piller/spåner/tørv:
    Muger hver dag, tager kun klatter, og river boksen så den er jævn.
    fylder efter med piller/tørv/spåner efter behov..

• #11   2. dec 2013 Muger ud hver dag så vidt muligt (man kan jo komme i tidspres).
    Fylder én trillebøre og strøer 1 balle halm ved ham hver dag.
    Har han været en rigtigt "gris" strøer jeg 2 baller, men det er et spørgsmål om 2-3 gange om måneden smiley

• #12   2. dec 2013 Jeg muger i bund ca. en gang om ugen. Der er typisk 3-4 trillebøre. Jeg fordeler det tørre halm som lå i boksen og fylder ca. en trillebør halm ovenpå smiley

• #13   2. dec 2013 Min står på træpiller og der bliver fjernet klatter og tis hver dag ca en halv trillebør fuld og bruger ca 2 - 2 1/2 sæk fuld træpiller om måneden, dejligt nemt og der lugter faktisk aldrig og så vender jeg træpillerne hver dag inde i boksen også smiley

• #15   2. dec 2013 Jeg muger hver dag. Andet synes jeg ikke man kan være bekendt. Man har anskaffet sig dyret, og siden de ikke selv kan rede deres seng, så må vi gøre det :).

På en god dag kører jeg en hel bør ud, med en god top på. Når hun rigtig har hygget sig, kan vi nemt komme op på at køre ud 3 gange med en god top.

Jeg smider aldrig halm ind.. For hun står på træ smuld ;). Der bruger jeg mellem 3-4 bør fulde om ugen. Men har hun været et rigtig svin et par dage, kommer vi snildt op på meget mere.

• #17   3. dec 2013 Hver dag, eller min mor gør! hun står på spåner/træpiller/halmpiller blanding. 1 trillebør ca plus minus, alt efter om hun har været en ren pøllehedt i løbet af natten eller haft brug for at rode ;0)

• #18   3. dec 2013 Vores får muget ud hver dag, dog med få undtagelser smiley der bliver ca. Til en halv eller 2/3 trillebøre pr. Boks. De får fjernet klatter og det værste tis. De får ca. En pose træpiller i hver uge/hver anden.

• #19   3. dec 2013 Nu bliver jeg sikkert "hugget" ned, men jeg muger en gang om ugen smiley

• #20   3. dec 2013 Klatter hver dag, sammenlagt ca 1 trillebør for begge bokse. Tager bunden mindst en gang om ugen smiley

• #21   3. dec 2013 ^ De står på spåner

• #22   3. dec 2013 når jeg selv står for mine heste bliver der muget under dem hver dag, og jeg kører med alt lige fra 1 til 3 børfulde ud.
    jeg fjerner våd halm og klatter, og fylder op med masser af halm efterfølgende

tror faktisk mine parter gør det samme, men om de kan pakke børen så de ikke skal gå så mange gange ved jeg ikke

• #23   3. dec 2013 Katla får fjernet klatter og vådt halm hver dag og Hope får muget 2-3 gange i ugen hvor vi kører ud med to børfulde smiley

Derudover muger jeg for to andre i stalden, dette sker dog kun en gang i måneden.. Personligt ville jeg aldrig lade min hest stå så længe på en bund uden at fjerne hverken klatter eller vådt halm, men jeg er bare shanghajet til at muge, så jeg gør bare som de siger..

Der bliver strøet nyt halm hos alle hestene hver dag smiley

• #24   3. dec 2013 Campari får fjernet klatter og tispletter hver dag og han står på træpiller hvor han så får 3 spande ind om dagen smiley
    Sille står på Snittet halm, fjerner også der tispletter og klatter hver dag.
    Mine heste skal altid stå på noget tørt. også selvom mange siger man ikke må fjerne tis pletten hver dag, Men det gør jeg! smiley

• #25   3. dec 2013 Jeg muger hvergang jeg har min part, og det gør hans ejer også, så det må være hverdag smiley han står på træpiller.
    Hans tisser altid samme sted, så der tager jeg det, hvis det er sumpet og "svupper", deruodver fjerner jeg klatter. Det plejer at være ½ til en hel trillebør, men han er meget rentlig, skider og tisser et bestemt sted hver gang, så det er dejligt nemt xD

• #26   3. dec 2013 Crime, jeg tager også tis klatten hver dag.. Og åh nej skyd mig! Tager også bunden hver dag ;-). Hvor er jeg dog bare slem.

• #27   12. dec 2013 hver dag, fjerner klatter og tis og så blander jeg bunden og toppen så det rene bliver blandet med det helt våde - står på træpiller smiley

• inge d
    inge d Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 67
    #28   13. dec 2013 2 halmbokse, der muges ud hver dag, hvor jeg fjerner klatter og alt tissevådt. Det bliver de fleste dage til en trillebørre med top. Shitlænderen prutter over det hele, men har en bestemt pisseplet. Hun står i en 3*3 boks og får en ny balle halm ind hver dag. Connemaraen står i 4,7 * 4,2 boks, han prutter et sted og tisser et andet. Han får som regel 2 baller halm

Kommentér på:
Muge ud?

Annonce