{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Vinter ridetøj {{forumTopicSubject}}

Så er vinteren og kulden så småt over os, og jeg oplever et problem jeg ikke har været ude for før.

Da jeg mere eller mindre er blevet fuldtids dressur rytter, efter at have redet en del skovtur ol. - oplever jeg nu et problem mht. ridetøj. (Hvor det før bare galdt om at holde sig varm i skoven fx.)

Jeg har naturligvis brug for min vinterjakke osv. når jeg henter hest, strigler ol. Men når træningen kommer i gang, så sveder jeg, men det er stadigvæk for koldt til at jeg bare kan smide jakken.
Jeg rider normalt bare i almindelige bomulds bluser, som så ænder med at klæbe sig fast til mig nedenunder vinterjakken, og det er altså bare ikke en sjov følelse smiley

Så var det jeg tænkte, om jeg måske burde købe sådan en af de der fitness bluser, som man ville bruge til løb eller lignende, og bruge sådan en nedenunder jakken, i stedet for en bomuldsbluse?
Nogen der har erfaringer med det?

Hvad gør i selv? Andre der har dette problem, eller er det bare mig der er vildt underlig smiley

Synes i hvert fald ikke det er vildt sjovt! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter ridetøj
  • #2   19. dec 2013 En sportstrøje er supergod! Og ellers bare en masse lag på, så man ikke tager så meget af, af gangen. F.seks. bruger jeg sportsbh, langærmet sportstrøje, sweater/træningsjakke, og så vinterjakke. (-;

  • #3   19. dec 2013 Lige nu rider jeg i skiundertrøje, t-shirt og en fleecetrøje på kolde dage eller dage hvor jeg laver lidt mindre. Ligeinden jeg skal ride smider jeg jakken og tager min sikkerhedsvest på, og så kører det. Jeg kan få det varmt, men jeg føler mig ikke rigtig klam, og jeg bliver ikke kold hverken før eller efter. Først når jeg står helt stille ude i stalden, men så tager jeg bare jakke på igen.

    På kolde dage har jeg også skiunderbukser på under ridebukserne. Jeg har en del tøj på fordi jeg ikke skal blive kold når jeg cykler ned til hesten, for så er det meget sværere at regulere temperatur.


  • #6   19. dec 2013 Jeg rider i svedabsoberende trøjer, for det er netop problemet om vinteren, man fylder tøj på når det er koldt og når man så begynder at lave noget får man det lynhurtigt varmt, løbetøj/fitness tøj er en god løsning smiley

  • #7   19. dec 2013 Tak for svar alle samemen smiley

    Ja, det er nok noget svedtransporterende og åndbart jeg skal ud i. For det er bare ikke fedt når man begynder at svede, og så ender med at blive våd og kold og klam.

    Jeg opdagede aldrig det problem tidligere, men er nok begyndt at "lave lidt mere" i min ridning nu smiley
    Jeg har heller ikke problemet på benene, men der har jeg også "uld strømpebukser" eller noget lignende, på.

    Vil prøve og se om blusen fra Avderød ikke kan hjælpe på det, tak Cecilie (elsker generelt at handle hos jer) smiley


Kommentér på:
Vinter ridetøj

Annonce