{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.445 visninger | Oprettet:

Hjælp, brændt trælgulv!:( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Vi holdte nytrås aften, og min veninde og hendes kæreste synes det var forsvarligt at tænde stjernekastere indenfor.. De tabte dem så på gulvet, og der er nu brændt et over 2 mm dybt V i vores gulv. De vil ikke betale deres dumhed. Jeg prøver stadig at få dem til at indse, at sådanne ting betaler man når man gør sådan noget.

- Nu har jeg så nok lige mistet det venskab. Nogen der ved hvad man kan gøre? Min mor forslog varmt vand, også prøve at slibe bagefter med sandpapir. Vi skal jo aflevere lejligheden som den så ud da vi overtog den, og vi kan ikke slibe gulvene længere ned, da lejer har gjort det rigtig mange gange smiley

Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, brændt trælgulv!:(
  • #1   2. jan 2014 Det er en 2 mm lille hul. Hvis det er noget du dropper din veninde for, så er det godt nok latterligt. Sorry to say, men det er min mening.

Det kan højst sandsynligt slibes med en smule sandpapir.

• #2   2. jan 2014 for et par år siden, var der også nogle der fik væltet et lys ud over vores spritnye røv dyre spisebord, mine forældre var godt nok tosset, men det kunne heldigvis bare slibes ned.

Men hvis du kan slibe det ned med sandpapir kan du vel også med en maskine? smiley

• #3   2. jan 2014 I kan slibe det ned. Det er det gode ved trægulve. Men er derfor tjernekastere hun må tændes ved vasken eller på badeværelset da jah det er hvad der kan ske.
    Men vil nok også sige at man dropper et venskab på grund af det er latterligt. I kunne selv have sagt fra.. Det ret nemt. Ligesom nå man fortæller folk de ikke må ryge i ens hjem

• #4   2. jan 2014 man kan også få træspartel i forskelige træ farver, så det kan da sikkert nemt laves så det ikke kan ses. når det er så småt.

• #5   2. jan 2014 En rystepudser med blidt sandpapir og en smule olie på gulvet imens du pudser. Det burde tage det. Det kan også gøres pænt henover mærket (mærkerne) uden at man skal slibe hele gulvet. smiley

Det kommer selvfølgelig an på hvilken type træ gulv det er . smiley

• #6   4. jan 2014 Sandra, det er ikke et 2 mm lille hul? -.- Det er et kæmpe V på 2 mm DYBT, der er brændt ned i vores gulv! Så nej, det er ikke bare det jeg dropper hende for! Jeg har et ansvar overfor lejeren, og en veninde har et ansvar for IKKE at være så dum at tænde sådanne ting indenfor! Hun var endda ædru. Men at du vælger at sige hun ikke vil betale en skid fordi hun ingen penge har?! VI har HELLER ingen penge, og må låne penge hver måned lige pt! Hun kom ikke engang med forslag til hvad vi kunne gøre, men sagde VI skulle erstatte hendes aften, fordi den var ødelagt? Hun er 19 år, ikke et lille pattebarn!

• #7   4. jan 2014 Gulvene kan IKKE slibes længere ned, da de er meget gamle, og derfor har været slebet til det sidste.

• #8   4. jan 2014 Det er et V på ca. 7-10 cm langt begge veje og over 2 mm dybt. Ville sgu da ikke være sådan her, hvis BARE det var et 2 mm bette hul. Men en veninde skal slet ikke være sådan. Hun fortalte mig satme ikke engang der var brændt hul, men havde overdækket det med konfetti så vi ikke kunne se det... Da min kæreste dagen efter fejlede alt væk, kom dette KÆMPE brandmærke frem......... UNDER alt konfettien, og vores gulve var helt overdækket af det. Men hun havde samlet dem op og puttet dem i et glas.... Men for det første IKKE at sige det var sket, til at vores gulve SKAL laves og hun intet vil give for hendes dumheder, det er = ikke en veninde. Havde det været MIG, havde jeg ikke tøvet et sekund med at betale! OGSÅ selvom jeg INGEN penge havde, for det kunne aldrig være hendes problem, at jeg havde været dum nok til at tænde dem indenfor? Come on! Så må man sgu lige tage et bette lån, har VI været nødsaget til, fordi min kæreste kom til at tabe en anden drengs iphone på gulvet, og det var endda ejeren af den, som ikke nåede at gribe fat i den, MEN vi tøvede IKKE et sekund! Vi sagde med det samme at det skulle han ikke tænke på, for det var min kæreste der tabte den og rørte den sidst! Det gør voksne mennesker.

• #9   4. jan 2014 Jeg synes godt nok også det er dramatisk ligefrem at afslutte et venskab. Vidst er det da trist, men hun har da helt sikkert ikke gjort det i ond vilje.

Jeg havde også en gang en veninde der, i vores lejede lejlighed, tabte en stor, tung genstand på gulvet så det lavede et kæmpe hak i gulvet - aldrig om jeg kunne drømme om at bede hende betale for det. Havde også en svigerinde der lavede mærker fra stilethæle i gulvet, som vi heller ikke kunne få væk - det er da også skide ærgerligt, men igen ikke noget jeg kunne drømme om at bede hende betale for.

• #10   4. jan 2014 I øvrigt kan nogle typer trægulve udligne mærker hvis man vasker dem med skummet fra sæbespåner. Og hvis det kun er 2 mm. det drejer sig om, kunne der da være chance for at noget af fordybningen kunne rette sig ud.

Vores lakerede fyrretræsgulve blev en del pænere, da de blev "lagt i blød" i en omgang sæbespåneskum.

• #11   4. jan 2014 Line m: var det en LEJET lejlighed? Vi har ikke pengene til at betale det? Vores er lejet udlejer forlanger gulvene er som da vi kom. Var det mine egne ting havde jeg da været som dig!! Men i dette tilfælde havde vi sagt man hverken røg eller gjorde andre ting. Så tænder hun dem indenfor og brænder et stort brændemærke i vores gulv. Skal jeg som ung KUN på su kunne betale hendes dumhed?

Det var ikke ligefrem derfor venskabet sluttede, men fordi hun var så barnlig at da jeg sagde til hende at de måtte få fat i deres forældres forsikringsselskab (dagen efter), sagde hun, at nu krævede hun erstatning på en ødelagt aften på flere tusind kroner. Hvor barnlig er man?! Hun havde ikke engang fortalt hun havde brændt hul i vores gulv, var noget HELT andet hvis hun vat kommet og sagt, "det her har jeg gjort, det er jeg skide led af og vi må lige finde en løsning". En veninde lader ikke som ingenting og undlader at fortælle noget! Så hun er ude af mit liv:-) sådanne veninder samler jeg desværre ikke på. For det første skal mine veninder respektere husets regler, og man kan som person der er skyldig i en så stor skade på en lånt lejlgihed, ikke sige man ikke vil betale sin fejl. Hun ikke engang tilbød det men blev nederdrægtig barnlig. Selv HENDES veninde der var med, synes ikke hun kunne være sin opførsel bekendt og hun har intet med mig at gøre. + mine de andre fra festen var rystede over hende. Det mindste man kan gøre er at komme og sige det og derefter kunne vi finde en løsning. Men nej..Skaden skal betales? Jeg har ikke pengene? Hvem skal så? Ja slf den der gjorde det. Var noget andet hvis det var vores eget gulv eller vi ikke havde forbudt at tænde ting indenfor.

• #12   4. jan 2014 Jeg kan fuldt ud forstå at du er frustreret, men jeg havde stadig ikke valgt at gøre så stort et nummer ud af det.

• #13   4. jan 2014 Hvad ville du så gøre? Penge hænger ikke på træerne. Men det er sådan set stadig ikke det pointen er. En veninde ville fortælle hvad man havde gjort, og hun ville prøve at finde en løsning i stedet for bare at skride. Thats it! Det skal lige siges samme tøs har en kæreste og begge mente at vi i sommer skulle betale for at DE ville have OS med til stranden og derfor mente vi skulle betale alt benzinen.. Fordi DE ikke havde råd. - der kom skræmmer på bilens dæk fordi den gik på over humbler, og det skulle vi betale for og vi gjorde det uden klynk selvom vi er unge udeboende på su og knapt kan leve. Hmm... Hun er ikke en veninde og jeg er glad for jeg har fundet ud af det.

• #14   5. jan 2014 Line M: hallo? smiley Vil gerne høre hvad du så mener, og vil gerne have du fortæller hvilken veninde hun så er.

• #15   5. jan 2014 Jeg gider ikke tage stilling til hvilken veninde jeg synes hun er (eller du er, for den sags skyld). Jeg ved bare at JEG ikke havde krævet at de skulle betale for et nyt gulv - særligt når det eksisterende tilsyneladende er i så elendig stand, at det ikke en gang kan tåle en slibning mere.

• #16   5. jan 2014 Line M: jeg krævede ingenting, og glem det med gulvet. Det var IKKE derfor jeg valgte hende fra, men fordi hun skred fra sådan en stor skade uden at fortælle det til mig. + at hun ikke engang ville finde en løsning men blev nederdrægtig barnlig.

Men er det så fair at jeg som stor i - 200 hver måned skal betale en skade hun har givet mit gulv, når jeg skulle betale deres bil, og det var dem som satte mig ind i den og de kørte selv?? Du kan jo godt se sådan et venskab ikke holder. Selvom det ikke var mig som havde givet deres bil skræmmer, mente de vi skulle betale det. Bilen var el gammel og havde ikke engang kaskoforsikring pga den var så gammel... hendes kæreste havde sænket den alt for meget og derfor gik den på og det betalte VI for. Men når hun har ødelagt vores gulve og de SkAL laves da den som ejer lejligheden kræver det, kan det da ikke passe jeg skal betale det? Hun har ikke engang orket tage kontakt til hendes forældres forsikring for da hun er under 25 går hun stadig under den og hun bor hjemme. Hun har 1800 kr mere end mig om måneden. Havde jeg tabt en tændstik i deres bil og sædet var gået i stykker, skulle de så selv betale det?? nej!:s

Kommentér på:
Hjælp, brændt trælgulv!:(

Annonce