{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Briller<>kontaktlinser {{forumTopicSubject}}

Ja, nu må sandheden på bordet! Alderen trykker smiley og jeg har desværre måtte erkende at jeg efterhånden ser temmelig dårlig (vejskilte bla. smiley )
Så jeg fik målt mine øjne i dag og skal til optiker på onsdag, for jeg er med tiden blevet nærsynet, men hvad skal jeg vælge?
Jeg har tidligere været langsynet og har haft læsebriller, men har ikke brugt dem ellers.
Så hvad vil I foreslå? Briller eller kontaktlinser? Selv tænker jeg at linser er noget dyrere men samtidig mere praktisk når man færdes ude i al slags vejr, men jeg ved ikke om det er et problem.
Så kom med jeres erfaringer, tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Briller<>kontaktlinser
  • #1   3. jan 2014 Jeg har lige fået briller, og kunne bestemt ikke lide tanken om kontaktlinser. Min gudmor er dog super glad for sine!

• #2   3. jan 2014 Jeg ELSKER mine linser, og går med dem til hverdag! Briller synes jeg ikke klæder mig, også er linser bare det meget nemmere. Jeg er selv nærsynet.
    No hate på briller, jeg har skam også et par. Dem bruger jeg dog kun lørdag morgen når jeg skal se tv, indtil jeg skal nogen steder smiley

• #3   3. jan 2014 Jeg havde linser i starten, men det blev for dyrt og besværligt også i forhold til min bygningsfejl.
    Men de er nok at foretrække, når man rider. Det var i hvert fald en af de grunde til, at jeg havde dem.
    Nu har jeg fået briller, og det er altså meeeget nemmere. Hvis man bare husker at bruge dem, hehe.

• #4   3. jan 2014 Jeg skal også have et par briller hvis valget falder på linser. De er nok gode at have de morgener hvor det evt skal gå stærkt (jeg erkender at jeg er frygtelig glad for min dyne om morgenen smiley )

• #5   3. jan 2014 Jeg har linser. Månedslinser. Dvs at jeg har dem på 24/7 i en mdr, og så skifter jeg.

Det funger utroligt fint. Tænker aldrig over at jeg har dem på smiley . Trives ikke med briller.

• #6   3. jan 2014 jeg vil sige det kommer an på flere ting...

Jeg har bygningsfejl og haft briller siden jeg var 5 år. Da jeg var i tyverne prøvede jeg kontaktlinser, og det var bare ikke for mig af flere årsager.
    Fordi jeg har båret briller så længe, så havde jeg 'fantombriller' på, og gik og prikkede migselv i panden for at rette dem på næsen (må have set tåbeligt ud).
    Jeg havde osse svært ved at vænne mig til at når jeg går i seng om aftenen og øjnene lisså stiller 'søvner til', så kunne jeg bare tage brillerne af og vupti så sov jeg. Når jeg først skulle op og krænge øjnene op for at hive en kontaktlinse ud, så var jeg ikke søvnet til længere og så lå jeg med 'pling-øjne' istedet for.
    Men allervigtigst... med mine øjne så kunne der ikke laves en kontaktlinse der korrigerede mit syn på lige fod med brillerne - så når jeg oven i alt det ovenstående osse så dårligere, så fungerede det bare slet ikke.

• #7   3. jan 2014 Jeg har heldigvis ikke bygningsfejl, så linser burde kunne lade sig gøre.
    Ha ha megapixel, fantombriller har jeg aldrig hørt om, men det lyder som om det har set sjovt ud smiley

• #8   3. jan 2014 Jeg har fået briller og har forsøgt kontaktlinser. Jeg er nærsynet, men ikke mere end at de ikke kan undværes mine briller ( er f.eks. godkendt til at køre uden, og har da også glemt dem en enkelt gang eller to).
    Jeg gjorde det at jeg købte nogle briller der klæder mig og som jeg er rigtig glad for, så de kan bruges dagligt også, og så bestilte jeg prøvelinser. Jeg har så forsøgt, og jeg synes linser er ubehagelige og kan ikke rigtig finde ud af dem, så jeg fortsætter med at elske mine briller.. :o)
    Jovist er de en anelse upraktiske, men så er det heller ikke værre.

• #9   3. jan 2014 jeg følte mig eddermame osse dum når jeg af vane lige 'rettede brillen'... og så egentligt stod i bussen og prikkede mig selv mellem øjnene med en pegefinger smiley

• #10   3. jan 2014 rynkerosinen.. der ER fordele ved brillen... man har læ i øjnene når det blæser smiley

Da jeg gik med de der linser, så blev jeg faktisk irriteret i mine øjne fordi de ikke længere havde et værn foran for vind og vejr.

• #11   3. jan 2014 Jeg startede ud med briller og var egentligt glad for dem. Men i længden blev det mere og mere besværligt og til sidst hadede jeg at gå med dem. Når jeg skulle have make up på, var ude ved hesten osv. Så derfor har jeg fået kontaktlinser og jeg er super glad for det.
    For mig var det intet problem at rode rundt i øjet på mig selv og når de først er i, så bemærker man dem slet ikke. Jeg er super glad for mine og bruger næsten aldrig mine briller mere.

• #13   3. jan 2014 Jeg er også nærsynet, og jeg bruger en-dags linser. Jeg er SÅ glad for mine. De generer mig sjældent, jeg slipper for at mine briller er i vejen, jeg undgår at skulle pudse briller, når jeg har været ude i regnvejr. Generelt er kontaktlinser den bedste løsning for mig. Det tager ikke andet end 1 minut at sætte dem i og tage dem ud, dog er det lidt svært i starten smiley

• #16   3. jan 2014 Har kontaktlinser og elsker dem!
    har også briller men brydes mig ikke om at have dem på

• #17   3. jan 2014 Jeg foretrækker linser, men ville aldrig kunne undvære mine briller! Jeg går med linser i skole, på arbejde m.m. og med briller hjemme. Hvis du vælger at gå med kontaktlinser, synes jeg helt klart, at du også skal anskaffe dig et par briller, så øjnene også kan få lidt "ro" engang i mellem smiley

Kommentér på:
Briller<>kontaktlinser

Annonce