775 visninger
|
Oprettet:
Briller<>kontaktlinser {{forumTopicSubject}}
Ja, nu må sandheden på bordet! Alderen trykker
og jeg har desværre måtte erkende at jeg efterhånden ser temmelig dårlig (vejskilte bla.
)
Så jeg fik målt mine øjne i dag og skal til optiker på onsdag, for jeg er med tiden blevet nærsynet, men hvad skal jeg vælge?
Jeg har tidligere været langsynet og har haft læsebriller, men har ikke brugt dem ellers.
Så hvad vil I foreslå? Briller eller kontaktlinser? Selv tænker jeg at linser er noget dyrere men samtidig mere praktisk når man færdes ude i al slags vejr, men jeg ved ikke om det er et problem.
Så kom med jeres erfaringer, tak
jun 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 317
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.282
No hate på briller, jeg har skam også et par. Dem bruger jeg dog kun lørdag morgen når jeg skal se tv, indtil jeg skal nogen steder
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.277
Men de er nok at foretrække, når man rider. Det var i hvert fald en af de grunde til, at jeg havde dem.
Nu har jeg fået briller, og det er altså meeeget nemmere. Hvis man bare husker at bruge dem, hehe.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.109
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
Det funger utroligt fint. Tænker aldrig over at jeg har dem på
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
Jeg har bygningsfejl og haft briller siden jeg var 5 år. Da jeg var i tyverne prøvede jeg kontaktlinser, og det var bare ikke for mig af flere årsager.
Fordi jeg har båret briller så længe, så havde jeg 'fantombriller' på, og gik og prikkede migselv i panden for at rette dem på næsen (må have set tåbeligt ud).
Jeg havde osse svært ved at vænne mig til at når jeg går i seng om aftenen og øjnene lisså stiller 'søvner til', så kunne jeg bare tage brillerne af og vupti så sov jeg. Når jeg først skulle op og krænge øjnene op for at hive en kontaktlinse ud, så var jeg ikke søvnet til længere og så lå jeg med 'pling-øjne' istedet for.
Men allervigtigst... med mine øjne så kunne der ikke laves en kontaktlinse der korrigerede mit syn på lige fod med brillerne - så når jeg oven i alt det ovenstående osse så dårligere, så fungerede det bare slet ikke.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.109
Ha ha megapixel, fantombriller har jeg aldrig hørt om, men det lyder som om det har set sjovt ud
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Jeg gjorde det at jeg købte nogle briller der klæder mig og som jeg er rigtig glad for, så de kan bruges dagligt også, og så bestilte jeg prøvelinser. Jeg har så forsøgt, og jeg synes linser er ubehagelige og kan ikke rigtig finde ud af dem, så jeg fortsætter med at elske mine briller.. :o)
Jovist er de en anelse upraktiske, men så er det heller ikke værre.
jul 2013
jul 2013
Da jeg gik med de der linser, så blev jeg faktisk irriteret i mine øjne fordi de ikke længere havde et værn foran for vind og vejr.
jan 2006
Følger: 98 Følgere: 83 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 648
For mig var det intet problem at rode rundt i øjet på mig selv og når de først er i, så bemærker man dem slet ikke. Jeg er super glad for mine og bruger næsten aldrig mine briller mere.
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 118 Heste: 1 Svar: 799
feb 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 163
har også briller men brydes mig ikke om at have dem på
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.154
Briller<>kontaktlinser