{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  psykologi - Erik H. Erikson
  • #1   4. jan 2014 Der er ingen tvivl om at det senmodernistiske samfunds krav til individet har ændret sig enormt siden det præ-modernistiske samfund. Vi afspejler ikke længere vores identitet i traditioner, familien og værdier som vi gjorde engang, men individets fokus her flyttet sig mod en øget refleksivitet, altså genspejling i andre individer og i os selv.
    Identitetsdannelsen er baseret på individets egne drømme, på de valg og handlemuligheder individet har og drømmer om at realisere for konstant at videreudvikle sin identitet i den uendelige række muligheder der er til rådighed.

• #2   4. jan 2014 du skal jo selvfølgelig analyserer det ud fra de 8 faser og så se på hvad der har ændret sig fra den gang til nu

• #3   4. jan 2014 Stigende dele af identiteten hentes på arbejdet, samt opfyldning af en række menneskelige behov der førhen opfyldtes andetsteds (familien, religionen – aftraditionalisering). Socialt behov; kolleger – firmaudflugter – social kontakt (kærlighed/seksuelle behov?)

• #5   4. jan 2014 Pipfuglen:

Slap dog af!

Og svar på spørgsmålet, ellers lad være med at skrive!

Helle.

Tak for hjælpen smiley

• #7   4. jan 2014 Og hvis man forstod det på nettet, ville jeg nok ikke spørge her, så dum er jeg ikke smiley

• #8   4. jan 2014 der sker vel ikke noget ved at få lidt inspiration hvis man er gået i stå

• #9   4. jan 2014 Helle har sagt det mæste smiley Her er de otte stadier. Erikson er præget af Freud men der hvor Erikson skiller sig ud er at han mener mennesket er preget af den sociale interaktion hvor ´Freud tror udviklingen er preget af en mere biologisk art smiley
    1. spædbarnet (0–1 år): Tillid eller mistillid
    2. tumlingen (1–2 år): Selvstyre eller skam og tvivl
    3. førskolebarnet (2–6 år): Initiativ eller skyld
    4. skolebarnet (6–12 år): Driftighed eller mindreværd
    5. Ungdom (12–18 år): Identitet eller rolleforvirring
    6. den unge voksne (19–40 år): Intimitet eller isolation
    7. middelalder (40–65 år): Aktivitet eller stagnation
    8. alderdommen: Integritet eller fortvivlelse

• #10   4. jan 2014 Jeg takker mange gange, er kommet videre nu smiley

Kommentér på:
psykologi - Erik H. Erikson

Annonce