{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Flytte hjem til veninde. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har haft nogle tidligere tråde herinde:
#1: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/996320-skal_jeg_flytte_tilbage
#2: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/1003443-hvad_skal_jeg_goere_dybt_ulykkelig
#3: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/1013035-glaedesindlaeg___endelig_lykkelig___3

Har efterfølgende mistet Lopez (#3) og Hakuna (#3), men har nu fået en ny part, som jeg dog kun ser sjældent, og ikke har mulighed for at ride.

Jeg har fundet en rigtig god veninde der hedder Katrine og hun er 13. Hendes mor ved alt hvad jeg har været igennem, og er helt indforstået med det.
Jeg trænger ufattelig meget til at komme hjemme fra, og Katrines mor har sagt at jeg er velkommen til at flytte derhjem efter sommerferien, og så bo der de 3 år hvor jeg læser på gym.
Det vil jeg rigtig gerne, da jeg dermed også har mulighed for at få min egen hest. Men jeg er bare blevet usikker på om det er det rette for mig.
Og Katrines mor har snakket med min mor omkring det, men vi mangler bare at snakke med min far om det.

Havde i flyttet hjem til jeres veninde hvis det var muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hjem til veninde.
  • #1   23. jan 2014 hvis hun har snakket med din mor og mangler din far, og de er begge indforstået med det , og du også selv ser det som en mulighed. Så hvorfor skulle det ikke det :-)?

  • #2   23. jan 2014 Hvis du ikke trives hjemme synes jeg du skal overveje det.
    Det er ikke værre end at du kan flytte tilbage igen hvis det ikke går.
    Bare hav det gjort klart mellem dig og din nye "familie" hvad du har af pligter, om du skal betale noget i måneden for at bo der og sådan så i ikke bliver uvenner over det. smiley


  • #3   23. jan 2014 ikke som du beskriver det her..... her lyder det som om den tungest vejende grund er muligheden for hest.....

    og tænk dig godt om, for selv om det lyder godt nu, så vil det også ved din veninde blive hverdag, med krav, regler og andet

    og nej jeg har ikke læst de andre tråde


  • #4   23. jan 2014 Rikke - Det burde du gøre.

  • #5   23. jan 2014 Nu har jeg læst indlæggende smiley

    Og hvad er grunden til du ikke kan blive boende hos din mor?
    Hvis det kun er pga. hest, ville jeg mene du skal blive boende derhjemme.

    Gymnasiet er hårdt, men folk er generelt også mere voksne, så jeg håber da du snart får en ordentlig og behagelig skolegang smiley

    Jeg har selv fravalgt at få hest mens jeg går på gymnasiet, da jeg simpelthen ikke har tiden, jeg rider stadig og det er rart at have en uforpligtende aftale så man ikke skuffer hesten og sig selv når lektierne er mange smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   23. jan 2014 Din veninde er 13, og du har først lige fået hende som veninde??

  • #8   23. jan 2014 Lene - Jeg kan ikke blive boende ved min mor, da der er minimun halvanden time hver vej til nærmeste gymnasium.
    Så enten skal jeg flytte hjem til min far eller flytte hjem til Katrine.

    Lykke Theis - Din mening. smiley

    Astrid - And so what? Vi er som søskende?


  • #9   23. jan 2014 Hvorfor ikke blive hos din mor hvis det er fint nok.. Hvis det kun er på grund af hest så lad være hvis du bliver uvenne med din veninde hvad man hr ret let ved nå man bor sammen så skal du flytte og stå så med en hest.. behold dit venskab og lad være med og flyt ind det ender tit dårligt.. især nå det så kort tid i har været venner

  • #10   23. jan 2014 Gør som du føler er bedst for dig selv. Det er ikke vores beslutning.

  • #11   23. jan 2014 Jeg ville nok flytte hjem til hende din veninde, hvis du har tænkt tingene igennem, der er jo også pligter, og regler, som DE har i deres hjem.
    Du kan jo altid flytte tilbage, hvis det ikke duer hos din veninde.
    Men vent med, at få en hest, til du er helt sikker på, hvor du vil bo, og er sikker på, at den ikke lige pludselig skal sælges, fordi der ikke er råd/ tid til den.
    Hvor vil du flytte hen når du er færdig på gym?
    Egen lejlighed på SU, med faste udgifter OG hest, kan ikke altid hænge sammen, og man skal prioterer sine penge meget omhyggeligt.

    I sidste ende, er det dig der skal tage stilling til, hvad du vil smiley


  • #12   23. jan 2014 Jeg ville aldrig turde at flytte hjem til en veninde. Man kan så hurtigt blive uvenner, især hvis man går op af hinanden 24/7. Jeg tror også, at jeg altid ville føle mig som en gæst der smiley

    Men du må jo gøre det DU føler er det bedste for dig


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   23. jan 2014 Bunder det ikke mest ud i at du kan få en hest??

    Tænker bare, hvis i ikke har været veninder særlig længe, og i er forskellige steder i jeres liv, vil det blive træls i længden.

    Men det er dit valg, det skal vi jo egentligt ikke blande osbi


  • #14   23. jan 2014 Nu har jeg så læst de andre tråde også, og nej jeg mener stadig ikke du skal flytte ned til en veninde, for det vil blive hverdag der også..... og selv når jeg læser de andre indlæg så lyder det som om at det er udsigten til eller muligheden for at få egen hest der trækker, og det er ganske enkelt ikke en gyldig grund.

    Du skriver i en af trådene at der er trygt ved din mor, så det er der jeg syntes du skal blive. og så må du vente med at anskaffe dig en hest til du bliver så voksen at du selv kan tjene til dens og dit ophold


  • #15   23. jan 2014 Jeg har flere veninder der er flyttet sammen, pga af familie problemer. To af dem flyttede sammen da de var 12 og 13 år.
    De har alle sammen været utroligt uvenner med hinanden, men er hurtigt blevet gode igen - ligesom søskende.
    Hvis du ikke trives hjemme så syntes jeg du skal flytte, bare hav med i dine overvejelser, at det altså er en familie du flytter ind i, så der vil højst sansynligt blive gjordt forskel på på jer, på nogle områder.


  • #16   23. jan 2014 Er enig med Rikke. Det lyder til, at det kun er hesten der tiltrækker..

  • #17   23. jan 2014 Jeg har valget mellem min far og min veninde.


  • #18   23. jan 2014 Så flyt hjem til din far..

    Det der veninde "pjat" går altid galt. Især hvis i ikke har kendt hinanden så længe


  • #19   23. jan 2014 Josefine - Har du læst de andre tråde?
    Jeg er blevet/bliver slået af min far. Så tror jeg ikke at du selv havde valgt. smiley


  • #20   23. jan 2014 Ligger der ikke et gymnasium tættere på der hvor du bor med din mor? smiley

  • #21   23. jan 2014 Hvis din far slår dig så f*ck ham og kom væk derfra! Hvorfor er han ikke blevet meldt?

  • #22   23. jan 2014 Frederikke - Nope. :(((

    Swips - Har også overvejet det mange gange, men kan ikke få mig selv til det..


  • #23   23. jan 2014 1½ times transport er ikke unormalt.... transport tid må på regnes når man bevæger sig ind i de voksnes rækker

Kommentér på:
Flytte hjem til veninde.

Annonce