11.045 visninger
|
Oprettet:
Hund over grænsen uden eu-pas {{forumTopicSubject}}
(Emnet er også oprettet på hundegalleri, men de er ret langsomme der inde
)
Nu har jeg søgt og søgt på nettet, for præcis at finde ud af hvad jeg kan risikere hvis jeg tager min hund uden eu-pas og rabies vaccine over den dansk-tyske grænse.
Er der nogle der kan linke, fortælle, bare komme med hvad de egentligt kan gøre i fald man bliver stoppet?
Jeg har ikke tænkt mig at gøre det, da jeg ikke vil bruge tyske dyrlæger, og slet ikke indfører min hund ulovligt i et andet land.
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.588
Forstår ikke du vil vide hvad der sker hvis du gjorde det hvis du ikke har tænkt dig at gøre det...
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Især fordi så mange tager deres hund ulovligt over grænsen for at bruge en tysk dyrlæge hvor de kan spare penge..
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.588
Hmm kunne ikke finde decideret straf for det
maj 2007
Kan kun forholde mig til det hvad folk skriver, og det ved man jo ikke om der er hold i..
okt 2013
Følger: 1 Svar: 2
Du skal være opmærksom på at du kan blive snuppet begge veje over grænsen, både ind i tyskland og tilbage ind i danmark.
Du kommer til at stå for alle udgifter i forbindelse med en eventuel karantæne og dyrlæge regninger..
Jeg vil ikke opfordre dig til at rejse over grænsen uden at opfylde de regler der er, da der er en grund til at de er der - men der er mange som gør det uden problemer.
Jeg mener ikke der er bøder som sådan men du kan komme ud for at din hund bliver placeret på et internat i 3 uger (som i skal betale) til den rabies vaccine (som i skal betale) er gyldig til indrejse.
Men kan godt se det er mange penge at lægge hos dyrlægen for en lille bog og et prik i nakken
maj 2007
Og generelt ikke til en tysk dyrlæge, så problemet er ikke så stort
Kender bare mange som er ligeglade og gør det, for at spare sølle 5-600kr.
okt 2013
Følger: 1 Svar: 2
Det er noget af en risiko at løbe for sølle 500 kr
maj 2007
Og jeg vil også have en fast dyrlæge til mine dyr, så han kender deres "sygeforløb" - hvis sådan et skulle opstå
Men mange tak for linket ihvertfald
Hund over grænsen uden eu-pas