{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Det Store Svinerige. {{forumTopicSubject}}

Så i dokumentaren?
Ellers findes den her:
http://www.dr.dk/tv/se/dr1-dokumentaren/dr1-dokumentaren-det-store-svinerige#!/

Må indrømme at det gør ondt helt ind i mit hjerte at se den dokumentar og er overrasket over at folk mener det rent faktisk kan forsvares, puha...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det Store Svinerige.
  • #2   24. jan 2014 Så det! Var dybt berørt over at de bare gjorde det uden bedøvelse?!

• #3   24. jan 2014 hmm... Som nabo til en svineproducent kan jeg kun sidde og krølle tæer efter at have set udsendelsen på dr.dk
    men ikke pga produktionen men pga de kommentarer der er kommet efterfølgende....
    Vi vil have TILBUD. vi vil have billigt kød, vi vil have dyrevelfærd, vi vil have arbejdspladser i DK, men det kan ikke lade sig gøre det hele... et eller andet sted må vi som forbrugere give afkald på noget, i stedet for bare at kræve mere og mere...

Jeg er sikker på at min nabo ikke går og tænker, jamen hvis de vil betale lidt mere for mit kød, så kan jeg tjene mere og stadig have grise på helt samme måde... Han tænker nok heller ikke at det er herligt når han finder en død gris i stalden...
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om at vores efterspørgsel på billigt svinekød presser ham til at få flere grise samlet på mindre plads for mindre omkostninger... effektivisering har sin pris. uanset om det er i produktion af dyr eller andet.
    Jeg vil gerne hjælpe landmanden med fortsat at have mulighed for at bidrage til samfundet med arbejdspladser i produktionen, skatter, eksport, afgifter af enhver art, arbejdspladser til slagteriarbejderen og chaufføren, samt alle de andre aktører der er med i spillet om at få produktionen til køre.

At sidde og hyle over at det er så forfærdeligt for dyrene er jo dybt dobbeltmoralsk, og det er udelukkende en konsekvens af at vi som forbrugere vil have mere for mindre...

Personligt er jeg helt stoppet med at købe buræg (ja en lille ting, men hvis vi nu var mange der gjorde det - jeg køber skrabeæg) og jeg køber kun dansk kød! Så er jeg med til at hjælpe landmanden til fortsat at kunne drive produktion i Danmark og derved er jeg med til at spare samfundet for milliarder.

Jeg håber folk fortsat vil købe kød fra almindelige landbrug og ikke kun Økolandbrug, og at de ikke vil løbe skrigende væk fra køledisken når priserne stiger, for de er jo nødt til at stige hvis vi skal hjælpe landmanden med at hjælpe sig selv og dyrene...!

Det er absolut en øjenåbner at se sådan et program, men som netop nævnt i radioen så er "skrækken" drevet over om 14 dage.

De grise bør have bedøvelse ved kastrering. Om de skal have kuperet hale eller ej, er jeg ikke i stand til at svare på. Jeg kan kun sige at halen bør ikke være der hvis den senere hen bliver BIDT af, af en bror eller søster... Så indtil man finder en anden løsning så bør man ikke udsætte dyrene for den risiko det er ikke at kupere halen.

Så når du sidder og tænker huha det er så forfærdeligt at have dyr på den måde, så kig i spejlet... Du er med til at gøre det værre. Og jeg selv også...!

• #5   24. jan 2014 Jeg synes det er godt, at der bliver sat fokus på det!

• #6   24. jan 2014 Det er Danskernes skyld, vi vil jo ikke betale for dyrevelfærden, vi vil bare have billigt kød!

Det skærer i hjertet at se hvordan virkeligheden er, man vidste det jo godt i forvejen, derfor vi altid KUN har købt øko eller frilands, også selvom vi godt kunne bruge de penge vi kunne spare ved at købe det mishandlede kød.

Kommentér på:
Det Store Svinerige.

Annonce