{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Hård beslutning, hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Jeg står nu i den svære situation, at tiden er knap og jeg har en vallak der er igang med sin tilridning.
Med fuldtidsarbejde, fitness og andre ting der skal passes er hesten desværre "forsømt" mere end jeg havde ønsket og jeg leger nu med tanken om salg.
MEN jeg kan virkelig bare ikke bestemme mig. Han er en dejlig hest med stor charme og personlighed, men det ved jeg inderst inde andre heste også har. Jeg vil komme til at savne at ride men vil self. købe hest igen når tiden er.

Jeg har også leget med tanken om udlån, men det vil jeg ikke. Det er enten salg eller blive hos mig. Hvad havde du gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård beslutning, hjælp.
  • #1   28. jan 2014 Jeg havde solgt.. Man kan altid købe senere, eller søge efter en part et par gange om ugen smiley

  • #2   28. jan 2014 Jeg havde fundet en part, til hesten, nogen gange i ugen, fx 2-4 gange i ugen, så har du nogen ved hesten, du har mere tid og stadig mulighed for at have egen hest, du kan være med i det hele og stadig passe dit arbejde.

    Det kan jo sagtens være en voksen part (eller 16 år og op) som har forstand på tilridningen og en som du kan samarbejde så i i fællesskab kan tilride/træne din hest


  • #3   28. jan 2014 #2
    Jeg har en halvpart lige nu - faktisk 2 stk. som begge er super søde og der er godt samarbejde mellem os alle 3.
    Tanken lurer bare stadigvæk i mit baghoved om han skal sælges.


  • #4   28. jan 2014 Jeg har stået i situationen med to ungheste. Jeg valgte at sælge dem, og jeg savner dem da, men det har uden tvivl været det rette. For deres skyld og for min samvittigheds skyld. Forsøgte også med parter en overgang, men det var aldrig lige lykken...

  • #5   28. jan 2014 Hvis du har 2 parter der passer ham en stor del af ugen, og du så er der de sidste 1-2 dage.. så er han jo ikke forsømt (;
    Så er det jo bare DIG der ikke får set ham - han bliver stadig passet. Så må du jo gøre op med dig selv om du vil have en hest, som hovedsageligt skal passes af parter (:


  • #6   28. jan 2014 #5
    Ja skulle måske have omformuleret mig en smule. Men ja, det er jo lige det. Jeg håber jo på jeg får tiden til ham, men jeg tror det bare ikke.
    Til at starte med så flytter jeg ham endnu tættere på, hvor jeg selv bor. Så må vi se om det hjælper på det. Hvis ikke, så må jeg sælge ham.


  • #7   28. jan 2014 Jeg havde helt klart fundet en part, som har kemien med hesten.
    Ja, man kan sagtens købe en ny hest og få et super fedt forhold til den, men det vil bare aldrig blive det samme.

    Kan bestemt IKKE anbefale udlån. Jeg har haft dårlige erfaringer med det. Har bla. mistet en til aflivning, da den ikke blev passet ordentligt og efter dens specielle behov. En anden hest kom hjem med en gaffelbåndsskade, og var først klar igen 4 år efter. Hesten fik derudover angst over for trailer og pisk, og dette er den ikke blevet nær ok med endnu.. Det er nu snart 9 år siden. (Hesten var 6 år på det tidspunkt)
    Ved dog også at mange har gode erfaringer. Det har jeg bare ikke smiley


  • #8   28. jan 2014 Jeg ville låne hesten ud. Lav en kontrakt på en tidsperiode, med mulighed for forlængelse. Der er næsten ingen penge i hestesalg for tiden. Og så kan du jo finde en, evt, berider elev der vil få meget glæde af den,

  • #9   28. jan 2014 #8
    Beriderelever søger desværre ikke ponyer. smiley


  • #10   28. jan 2014 Ahh, ja okay, så ville det nok blive lidt svært smiley

Kommentér på:
Hård beslutning, hjælp.

Annonce