{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Træt af min hest? {{forumTopicSubject}}

Ja.. som overskriften siger er jeg blevet træt af min hest smiley Har haft hende i to år nu og det er blevet til meget få gode oplevelser med hende. Gider ikke engang ride på hende længere da jeg ved at jeg får en dårlig oplevelse, og slet ikke kan enes med hende. Men det her skete også med min tidligere hest, hvor jeg blev træt af hende fordi hun løb af med mig hver gang jeg var ude og ride. Er bare så træt af at jeg ikke kan finde den rette hest smiley Og det er min mor også. Hun synes min hest er så fantastisk og at det er synd at sælge hende, men jeg synes det er mere synd
at hun bare står når hun så gerne vil lave noget. smiley
What to do people?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af min hest?
  • #1   9. feb 2014 Altså hvis du er træt af den og ikke gider den så synes jeg klart du skal sælge den. Det er smadder synd at den bare står og glor og ikke får den kærlighed og motion som den bør.
    Det er virkelig æv for dig at du har svært ved at finde den rette... Det tog mig 2 år at finde min hoppe, og min vallak fik jeg så lidt dumpende ned i skødet.
    Men det er ikke altid lige nemt.

Men din hest fortjener et hjem hvor den er værdsat.

• #3   9. feb 2014 Jeg tror jeg ville anbefale en underviser der kan hjælpe med at rette op på jeres problemer. Og så kæmp videre, evt få en part til den et stykke tid så du ikke er tvunget til at ride flere gange i ugen. Hvis lysten ikke kommer tilbage så er salg jo nok bare den bedste løsning

Første gang jeg sad på min part var jeg stensikker på at den sindsyge krikke skulle jeg aldrig se igen. Men nu har jeg haft part i halvandet år, selvom det ikke lige pt er ridningen der trækker så nyder jeg samværet omkring hende. Og undervisning har redet det

• #5   9. feb 2014 Har desværre hverken råd eller muligheder for undervisning. : /

• #6   9. feb 2014 Hvis du slet ikke har glæde af den, og det egentlig er blevet en sur pligt at have hest, tror du så ikke det ville være bedre at sælge den? Sådan havde jeg det også med min seneste hest, jeg havde ingen glæde ved hende, og det at have hest var blevet som at ordne vasketøj - en træls ting der bare skal overståes. Jeg havde helt mistet glæden ved heste, så jeg solgte hende til en familie der elsker hende og giver hende den opmærsomhed hun fortjener. Nu efter en heste pause, er jeg mere skør med heste end nogenside^^

• #7   9. feb 2014 Hvis ikke du har råd eller mulighed for undervisning, så tvivler jeg på det på lang sigt vil hjælpe at få en anden hest. Undervisning er altså vejen frem. Ellers kan selv de mindste problemer live store og svære at rette op.

• #8   9. feb 2014 Min første hest var bare den helt rigtige for mig, men da han måtte aflives efter nogle år pga slidgigt havde jeg virkelig svært ved at finde den rigtige hest igen smiley min familie har aldrig haft mange penge, og fra jeg var 12 har jeg selv købt mine heste og betalt alt til dem, så jeg har været meget begrænset mht hvilke heste jeg havde råd til

Jeg var igennem mange heste, og enten passede vi ikke sammen temperamentmæssig, eller også viste de sig at de havde nogle skavanker hvor det var mest humant at aflive.

MEN for to år siden fandt jeg hende smiley Saga er virkelig alt jeg har søgt (selvom jeg overhovedet ikke troede det da jeg ringede på hende og fik at vide hvordan hun var. Inden saga havde jeg en MEGET sød hest, og der var ingen der forstod hvorfor jeg solgte, men jeg havde det fuldstændig ligesom dig. Vi kunne ikke samarbejde, vi fik en masse undervisning og red stævner som gik godt, men jeg havde hele tiden følelsen af at jeg tvang min hest til noget som hun bestemt ikke havde lyst til. Jeg havde heller ikke lysten til at ride hende, for jeg viste at vi altid skulle kæmpe inden vi begyndte at samarbejde bare lidt.

Jeg endte med at sælge hende, og jeg er virkelig glad for jeg gjorde det! både for hesten og mig smiley Hesten er kommet ud til en af mine veninde som bare bruger den til tur og hygge, og jeg har aldrig set min hest være så glad smiley jeg fik også en god pris for hende, og det gjorde det muligt for mig at købe min Saga smiley

så ja, hvis du har givet den en chance og det ikke virker, så syntes jeg du skal sælge smiley det kan være svært at finde den rigtige, men når man har den rigtige, så ved man det også smiley

• #9   9. feb 2014 Swips: Det nøjagtig sådan jeg har det smiley

• #11   9. feb 2014 Vil jo gerne have at min hest har/får det godt :). Min mor vil bare ikke høre på mig hver gang jeg prøver at snakke med hende. smiley

• #13   9. feb 2014 Som du beskriver din hest og tidligere hest, så kan fejlen vist kun være hos dig.
    Så du skal igang med at lære, hvordan man skal håndtere en hest ellers vil problemerne komme hver gang du skifter hest og det har hverken hestene eller du fortjent, da det formentlig skyldes uvidenhed - altså noget du endnu ikke har lært.

• #14   9. feb 2014 Enig med dem som foreslår undervisning

• #15   9. feb 2014 US-Mustang - Nogle gange så passer man altså bare ikke sammen med hesten, det er ikke altid rytters skyld.

• #17   9. feb 2014 Jeg tænker også lidt at det nok ville være en god ide at sælge hesten og få en part, samt undervisning på den.

Hvis du ikke har råd til undervisning på din egen hest, hvad så hvis du render ind i problemer med din næste hest? Det er da heller ikke fedt at sælge hele tiden, hvis du kunne få lidt undervisning i at komme ud af problemerne..

• #18   9. feb 2014 Altså hvis det samme skete med din tidligere hest ville jeg måske se lidt indad smiley

Ville nok tænke det var undervisning der skulle til og at du ikke kan klare det selv.

Har du råd til at have hest har du også råd til undervisning i hvert fald 1 gang om måneden smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #19   9. feb 2014 Ud fra din måde at beskrive dit "forhold" til din hest og til din tidligere hest, tror jeg fejlen ligger ved dig som rytter,.

Tror du forventer for meget, og derfor ikke kan få tingene til at fungere, og derved bare opgiver og ser dig sur på tingene..

Hvis en kyndig underviser ikke er en mulighed, bør du sælge hesten og måske endda vente med at anskaffe dig en ny, for økonomien er bedre.. For tror med sikkerhed at problemerne kommer ved næste hest også..

• #20   9. feb 2014 måske du kan prøve at snakke med din mor om der slet ikke er en lille mulighed for at finde en underviser

og hvis det bare er noget undervisning der skal til så kan det jo hjælpe med undervisning 1 gang i måneden til måske 100 kroner (det skal prøves i en længere periode da hesten og dig lige skal lære og passe til en ridemetode)

men hvis det er i bare ikke passer sammen så sælg den (hvis den er sød nok på staldgang og i alt andet omgang så kan det være det bare er ridning der driller for jer)

• #21   9. feb 2014 Swips: Hvis man ikke passer med hesten, så har man været en dårlig køber!
    Det er jo tilladt, at bruge hovedet inden man køber.

• #22   9. feb 2014 Ved ikke om det er blevet skrevet, men hvorfor ikke lave noget nyt med hende? Noget som i ikke har prøvet (behøves ikke være ridning). smiley

• #23   9. feb 2014 Swips:
    Glemte lidt.
    Det skulle jo gerne være ejeren, der er klogest i det makkerskab, så det er vel også hos ejeren, at man kan lave forandringer. Husk på at hesten bestemt ikke er belastet af hjerne aktivitet og udover det, så har den nogle faste funktioner, der altid kan hives frem bla. flugt.
    Så igen, det kan kun være ejeren, der ikke kendte den hest, der blev købt eller en ejer, der ikke evner at træne hesten formentlig pga. manglende evne til at læse og forstå hesten.

• #24   9. feb 2014 TS: Hvis du tænker sådan, bliver det sådan. Tænk positivt omkring træningen smiley Hvis du på forhånd tænker "jeg gider ikke at ride, det går alligevel dårligt", så GÅR det dårligt. Prøv at vend din tankegang smiley Det har hjulpet mig rigtig meget igennem flere tider.

• #25   9. feb 2014 Altså, hvis det er anden gang det sker, altså med den forrige hest og nu denne her, er det så ikke mangel på respekt? Når den stikker af med dig?

• #26   9. feb 2014 Man får, hvad man forventer, ikke, hvad man fortjener. Hvad med hvis du får en part, har i så ikke mulighed for at bruge de penge parten betaler, på undervisning? smiley Det kunne jo løse det økonomiske.

• #27   9. feb 2014 Sælg den til et godt hjem og få part på en hest .... Alternativt få undervisning på en rideskole eller find en anden hobby evt. ?

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #28   9. feb 2014 Er det ikke muligt at få undervisning hver anden uge, 1 gang om måneden eller sådan? Der findes en del udmærkede undervisere/dygtige ryttere, der ikke tager meget mere end 100 - 150 kr for det. smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #29   9. feb 2014 Det er jo også en mulighed at lade den gå som foldhest i en periode, hvis økonomien er lidt stram lige nu! smiley

Jeg har haft min pony i over 4 år og jeg har flere gange mistet interessen pga. det ene eller det andet. I de perioder har han bare gået og hygget sig på folden og så har jeg været der et par gange om ugen for at strigle eller gå en lille tur.

• #30   9. feb 2014 Det er vel også muligt at hun egentlig ikke er træt af selve hesten, men bare trænger til en længere pause fra heste, ridning og staldarbejde? Man kan jo godt miste glæden og køre død i det, hvor det faktisk ikke er lige den specifikke hests skyld (selvfølgelig er det aldrig hestens skyld, men hvor det ikke ville være anderledes med en anden hest)

Kommentér på:
Træt af min hest?

Annonce