Vred på veninde! {{forumTopicSubject}}
year, efter en dårlig behandling gennem 3 år har jeg droppet en veninde, og jeg ignorer hende.. dog prøver hun konstant og komme i kontakt med mig, og hun bruger ALT hvad jeg skriver/siger imod mig.. jeg har så blokeret hende over alt på internettet som facebook, snapchat osv. da hun kun vil skændes og skabe drama og skyde skyld på mig og jeg ved ikke hvad.
jeg er bare så sur, især fordi hun prøver og snakke med mig i skole bussen, og når jeg ignorer hende får jeg en dum besked over facebook om hvilken klat møg jeg er - derfor har jeg blokeret hende nu.
jeg er så sur, og ejer et farlig temperament - det vil sige at jeg i værste tilfælde kan finde på at slå.. har dog øvet mig en del på det sidste så er blevet bedre til at gå væk fra området, dog kan man ikke altid gå sin vej.. Jeg kan ikke gøre for at jeg slår når jeg bliver vred, det er bestemt ikke med vilje - jeg ved godt vold er skidt og ikke løsningen.. jeg bliver også rigtig ked af det når skaden er sket.. har i en ide til hvad jeg kan gøre for at fyre min vrede ud på steder som skolen?
Det er problem jeg altid har haft, og folk tror det er let og styre det - men det er det ikke! at tælle til 10 virker ikke for mig.. langt fra.. nogle bud?
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 66
Jeg har intet problem med at fortælle om mit temperament.. mine forældre ved det godt, også kan lærene heller ikke gøre andet end at finde sig i det.. jeg tror hellere de vil have jeg tager 5 minutters pause end at jeg banker en elev.. og nu er jeg også 15 så jeg kan blive meldt..
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
dec 2013
jeg har fået en dårlig vane med at stikke min lommekniv ind i papkasser og gamle puder og ting der snart skal smides ud.. men ville ikke være så smart hvis nogen fra skolen finder ud af jeg bærer kniv - heller ikke særlig smart med mit temperament, men jeg er 100 på at jeg aldrig nogensinde ville stikke nogen med den. jeg har den bare altid på mig fordi den gør mig tryg
jan 2008
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
Og så ville jeg overveje at starte til boksning eller noget i den stil, hvis du ikke allerede gør det.
dec 2013
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Jeg har lært mig selv at gå væk fra situationen og dampe af. Gå væk, sæt dig et sted alene og træk vejret indtil du er kølet ned. Det er det eneste der virker for mig..
Boksning er bare fordi jeg ikke må slå på folk, så vil jeg slå på noget andet, som har noget vægt..
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.281
Du skal ikke bære kniv! Det kan godt være du ikke selv tror du ville gøre nogen noget med den, men hvis der r nogle der nogensinde finder ud af det, og som kender til dit temperament, så får det grimme konsekvenser. Den lader du ligge hjemme, og glem alt om, at den gør dig tryg. For trygheden kommer jo af, at du har et våben på dig, og sæt du en eller anden dag kommer så galt af sted, at du kommer til at trække den...
Mht. hende veninden, der trykker på alle dine knapper, hvilket gør dig gal, så skal du bare lade det pralle af. Det er svært i din alder, det ved jeg godt. Men prøv om du ikke kan projicere det over på noget andet eller en anden. Hvis hun taler til dig, så lad som om hun taler til døren, og bild dig selv ind det virkelig er det hun gør. Brug din fantasi, det kan godt være du ikke kan styre dit temperament, men du har vel stadig evnen til at forestille dig ting.
Da jeg begyndte at arbejde som landmand, faldt jeg rigtigt meget til ro. Det, at få brugt energien hver dag, på noget meningsfuldt, det er bare rigtigt dejligt. Et godt, hårdt fysisk job, er den bedste kur. Så bliver man naturligt træt, og så er det nemlig, at man begynder at vælge sine kampe med omhu. Og samtidigt vælge dem fra, som er ligegyldige, som f.eks. din tåbelige veninde.
Drop kniven, held og lykke - venlig hilsen Ann
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
jan 2010
Følger: 76 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 79 Svar: 271
Jeeg har valgt at have en bokse pude for at ligesom bare få alt det ud jeg nu har, efter det falder jeg hel til ro!
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
jan 2008
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 751
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Det lyder som om hun synes det er sjovt at være efter dig.
Du ka osse svare hende tilbage i samme stil.
Kniv er en dårlig ide, det ka (højst sandsynligt) gi 7 dage i hotel tremmely.
Politiet ser meget alvorligt på det.
dec 2013
Hun gider helller ikke tage den hvis jeg ringer til hende og når jeg engang får fat på hende ligger hun på så snart hun hører det er mig.. jeg er så træt af hun KUN tør skælde ud over chat. hun siger lige hvad der passer hende.. så derfor har jeg blokeret hende over alt på internettet.. jeg gider ikke høre på hendes sure ævl.. jeg har flere gange sagt hun skal SNAKKE med mig om det, men så er jeg egoitisk, og dum, også gider jeg alligevel lytte (selvom hun ikke har prøvet) ifølge hende.. ._.
dec 2005
Men så må du gå lidt til modangreb.
Fx hver gang hun skriver til dig, med de der grimme ting, ka du skrive "hva med dig selv" bare hver gang som det eneste.
For det lyder ik som om hun stopper.
dec 2013
Der blev spurgt hvor vi skulle hen til bro bygning, hvor jeg så fortæller jeg skal på A-landbrugsskole og på STX og jeg skriver et hjerte med og ja.. gør ingen uacceptable ting - måske 30 sekunder efter skriver hun sådan noget her(underligt man kan få sig selv til og skrive noget barnligt som dette):"A-Landbrugsskole er bare RØV dårlig!!!! M-Landbrugskole er MEGET BEDERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Og jeg tænkte bare lidt, whaat? rolig nu? hvad har jeg gjort dig? :s
Jeg svarer cirka sådan:" Rigtig sejt sagt (y) du har garanteret også været der ;)"
og ja, så kommer et af mine veninder hen og skriver "Slam" og lignende hvilket får det til at lyde meeeeget grovt - men på den anden side, hvad forventer man når man skriver den slags?
Omkring 5 minutter senere, uden at have fået svar på gruppechatten, får jeg en PB, skrevet fra den her såkaldte 'gode venindes' bruger, men skrevet af hendes veninde lykke, der synes hun skal blande sig i mit liv også fortælle mig at hun har gået på den skole, hvor jeg så understreger det er mit liv og jeg træffer selv mine beslutninger.. og hun ævler også lidt, hvor jeg bare give kort svar.
Senere da jeg så kommer ind på facebook igen, efter jeg har været på rideskolen, ser jeg så der har været et kort skænderi mellem den her trælse veninde, og min veninde der skrev "slam"..
Jeg ser så min trælse 'veninde' skrive:"Du kan ikke bare skrive hvad du har lyst til"
Jeg kommenterer direkte på det, og skriver:"Netop, der har du fat i noget! Måske skulle du begynde og tænke mere over det, for det du skriver til mig er uacceptabelt!"
Bum bum, også kæfter ALLE piger op.
Får bla. og vide vi ALTID skændes, og det har det ret i - men det er første gang nogensinde over en gruppechat. Jeg indrømmer og tager skylden og det får jeg et klap på skulderen for.. også pludselig afslører min 'veninde' at det er hendes veninde Lykke(som skrev til mig i PB) som har skrevet for hende.. og alle reagerer like: WHAT? hun har intet og gøre her?"
Jeg vælger så og blokere den trælse veninde efter det her da jeg kan se at det ikke hjælper og svare igen og være hård. Det går fordi det går udover andre.. også skriver hun bare noget uden og tænke over det.
Lige da har jeg ikke haft internet kontakt med hende.
I går så jeg hende i skolebussen og hun begynder og tale almindelig, venneagtigt til mig og lader som om der aldrig er sket noget.
Det kan jeg efterhånden ikke tag længere - at man ikke kan tage konsekvensen for sine handlinger og bare tænke at man bare lige kan blive venner igen er fuldstændigt forkert.
Jeg vælger og ignorer hende, også lidt senere tilbyder hun mig et stykke slik som hun har været henne og købe. Jeg ser på hende med det værste blik jeg kan give, og svarer kort og hårdt "Nej." og vender mig rundt idirekte, og hører musik igen.
Så jeg er ret sikker på hun er ved at finde ud af det er alvor.
En af vores fælles venner har afsløret for mig at hun konstant spørger om jeg har snakket om hende eller vil hende noget osv. osv. så ja. hun prøver konstant og finde ud af om der er noget hun kan bruge imod mig.
håber det var forståeligt og gav dig et lille indblik til det her..
dec 2005
Og hun ka jo til hver en tid påstå, at en anden har skrevet..
Men fint du bare vender dig og går, hun ska da ik først svine og så bagefter slikke røv.
dec 2013
Hun skælder mig tit ud over chat og begynder en samtale med mig ved at skrive "HADER DIG SÅ MEGET", "DU ER SÅ DUM" osv.
Hun skældte mig ud over at jeg gik på toilet i 10 min, da jeg var deprimeret..
Hun beskylder mig for dittten og datten - og jeg har tydeligt fortalt hende at jeg ikke gider den opførsel.
Det her er IKKE sket på et spiltsekund, nej det er sket gennem 3 år.
I 3 år, har jeg fundet mig at blive hakket ned på, trådt på, udnyttet også har hun haft givet mig lus flere hundrende gange - hun render bare rundt med dem og hun fortæller at hun er LIGEGLAD med at hun KRAMMER andre.. og jeg HAR tilbudt min hjælp til hende.
Hun er fuldstændig ligeglad, med hvor svært jeg har det - og hun har det garanteret også svært - selvfølelig. ellers ville hun garanteret have kommet af med lus for et par år siden..
Hun har bla. truet med at fortælle til folk at min far slog mig engang og at jeg er bange for ham - uaccetabelt - at jeg faktisk stoler på hende og fortæller hende betyder jo jeg har tillidt til hende, men efter alt hvad hun har gjort så vil jeg ikke mere.
Samme behandling har hendes tidl. bedsteveninde haft - hende har jeg så nogenlunde kontakt med i dag, og hun gad hende ikke mere fordi hun ikke gad opføre sig ordenligt for hende.
Hun flygter fra mig i hver dagen, og jeg har tydelig gjort for hende at jeg INTET vil have med hende og gøre mere - og hun har fået en forklaring på HVORFOR.
Jeg kunne skrive en længere roman over alle de uccaptable ting hun har gjort overfor mig, men det gør jeg ikke. Ingen er perfekte - men grænser er der!
Undskylder, for den her vrede svar - men hun opfører sig langt fra pænt overfor mig.. jeg har accepteret det alt for længe, og nu har jeg endelig sagt højt og tydeligt stop, og det er jeg egentlig vildt stolt af, da jeg absolut ikke er typen der vil skændes eller være uvenner med folk.
Ang. temperamentet så har du ret i at det er 100% mit ansvar, og jeg kan ikke løbe fra det, derfor søger jeg råd hos folk. Jeg har haft forbedret det en del, men der er lang vej endnu.
Det er længe siden jeg har slået nogen, faktisk godt og vel et år siden, og det var fordi jeg blev mobbet af to andre ryttere der sagde min part var grim, klam, talentløs osv.. og de gik ligefrem efter mig - jeg fortalte det til de voksne og ingen gjorde noget. Jeg stod alene med det her og ville bare have det stoppede.
jeg var så ked af det, at jeg stadig kan græde over det selvom jeg er blevet venner med mine tidl. mobbere i dag. Jeg husker stadigvæk da de gik hen til mig der ventede på at blive hentet fra lejrtur - de gik hen og mobbede mig med min part - små skubbede mig og gik tæt om mig og talte utrolig nedladende til mig.
BUM! Kontrollen forsvandt. Jeg vidste ikke hvad jeg gjorde og det var absolut ikke mig der havde styringen. Jeg aner ikke hvad og hvordan, men jeg havde givet dem et ordenlig skub så de væltede og slået og sparket dem begge - også løbet væk.
Den ene løb også væk den anden lagde bare ned.
Jeg græd og græd fordi jeg var SÅ ked af jeg havde slået, for jeg ved det er forkert og jeg vil så gerne styre det, men jeg kan ikke styre det. Det er ikke noget JEG gør- eller det er det jo, det er meget kompliceret.. Men jeg styrer bare ikke det der - der kommer bare flyvende. lyder utrolig mærkeligt, men sådan virker det det som om fra min side af.
Jeg synes det er forfærdeligt. og jeg vil ikke slå.. det er derfor jeg søger råd og tog jeg ikke ansvar for mine handlinger ville jeg ikke gøre noget som helst - men det gør jeg. Jeg har spurgt mange flere steder end HG, og det her er noget jeg har haft et problem med i Mange år.. det er ikke noget der er kommet med tiden..
Vred på veninde!